Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zou dit zwangerschapsdiabetes kunnen zijn (of worden)?

• Auteur

Hoi,

ben nu 24 weken zwanger en sinds een week last van een lage bloedsuiker. Dit merk ik doordat ik misselijk word, me duizelig voel en het idee heb dat ik elk moment van m'n stokje kan gaan. Normaal heb ik ook geen hoge bloedsuiker (meestal ergens tussen de 4 en 5), maar laatst was íe 3,5.
    Gisteren bij de verloskundige nagevraagd of het kwaad kon. Ze gaf aan dat het niet erg was. Ik moet wel regelmatig wat eten, zo'n 5 á 6 keer per dag. Dat deed ik echter al, maar vannacht werd ik weer misselijk wakker en voelde ik me dizzy.
    Heeft iemand hier ervaring mee? En zou dit over kunnen gaan in zwangerschapsdiabetes? Tips zijn ook van harte welkom! Ga vandaag in ieder geval even dextro halen voor de zekerheid.

Groetjes,
    Margrethe

#3137208 Quote

hoi
    ik denk het neit je hebt zwangerschapsdiabetes als jer suiker juist te hoog is en dan mag je juist weinig tot geen suiker

groetje sandra

#3137228 Quote

Een onbehandelde diabetes (in welke vorm dan ook) geeft nooit een te laag bloedsuiker, altijd te hoog.

Als mensen medicijnen gebruiken voor diabetes, kunnen ze soms een te laag bloedsuiker krijgen, maar dit wordt dan veroorzaakt door de medicatie.

Dus de kans dat je zwangerschapsdiabetes aan het ontwikkelen bent, is juist heel klein. Eet regelmatig en neem altijd Sultana's oid mee als je de deur uit gaat. Succes!

#3137243 Quote

Hoi Sandra en José,

bedankt voor jullie reacties. Vond het al raar dat m'n suiker nooit te hoog is, maar altijd te laag. Toch een geruststelling om te lezen dat het allemaal wel los loopt.

@José; Nog niet aan het bevallen?

Groetjes,
    Margrethe

#3137292 Quote

Hoi,

Waarom laat je je HB niet prikken? Daar kan je ook dizzy van worden en zelfs van je stokje gaan als die te laag is. Verder zijn daar tekenen van dat je snel moe bent.
    Succes

Reneke

#3137373 Quote

hoi,
    ik had het ook tijdens mijn zwaangerschap, dizzie en het gevoel van je graatje te gaan. en altijd honger, ook snachts. ben geprikt op diabetes en niks aan de hand. maar ik had dus ook dat ik in de super stond en dan maar gauw een banaan en een pak koek ging afrekenen anders haalde ik t eind van de boodschappen niet. werd ook bleek en slap maar evengoed dus geen diabetes.

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct