Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

griep tijdens je zwangerschap

• Auteur

hoi meiden,

ja als half nederland met de griep ligt kan ik er niet onderuit komen he!!

maar ik ben nu 7 weken zwanger en  vind toch wel spannend of mijn kindje hier iets van merkt????

ik bedoel ik eet nu natuurlijk veel minder als dat je kip lekker bent.
    hebben jullie ook al de griep gehad?
    ik nam voor mijn zwangerschap altijd 2 asprientjes en dan lekker naar  bed maar nu mag ik natuurlijk geen asprientjes dus dat is wat minder dan!

ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven!!

groetjes en fijne zwangerschap  

#3137346 Quote

Hoi,

Je mag 4 tot 6 paracetamol per 24 uur hebben ik heb het laatst aan de aphoteek gevraagd en dat is geen probleem, ik zit met een doorkomende verstandskies vandaar….

Groetjes en beterschap wen.

#3137350 Quote

Inderdaad mag je paracetamol (geen ibuprofen of i.d.), in de bijsluiter van alle geneesmiddelen staat ook heel duidelijk of je het mag slikken als je zwanger bent, lees die dus altijd goed door!!
    Ik mocht nooit meer dan 1 of 2 stuks per dag nemen, dus als je advies wilt van je VK bel dan gewoon even, daar zijn ze voor!!
    Tijdens de zwangerschap heb je een verminderde weerstand en ben je dus extra vatbaar voor ziektekiemen.
    Dit is voor jou wel vervelend maar het kan geen kwaad voor de baby. Sterker nog: de antistoffen die je aanmaakt tijdens je ziekte gaan via de placenta naar je baby, waardoor de baby na de geboorte extra beschermd is tegen ziektekiemen.
    Bij echt hoge koorts moet je wel contact opnemen met je huisarts (maar dan denk ik eerder aan 40 graden dan 38,7).
    Mocht je je toch zorgen maken bel gewoon je huisarts of VK, wij kunnen je hier alleen tips geven maar geen medische feiten!

Liefs L*1

#3137363 Quote

hey meid, paracetamol mag je inderdaad zoals hierboven al aangegeven staat.
    ik heb zelf met hele zware griep gelegen en was toen ook wat ongerust. maar geloof me dit heeft geen invloed op je kindje.en als je toch nog niet gerust bent gesteld bel gewoon je verloskundige, daar is ze voor
    beterschap!!

#3137427 Quote

hoi meiden ,

bedankt voor het advies!!
    maar ik heb de bijsluiters er even bij gepakt en daar staat met dik gedrukte lettrs dat je het niet mag gebruiken tijdens je zwangerschap!!
    maar dat moet iedereen voor zich weten toch!
    ik ben al weer een heel eind opgeknapt en denk morgen weer aan het werk te gaan!

groetjes en nogmaals bedankt
    inkie

#3137429 Quote

Het kan per paracetamol verschillend zijn .Ik slik altijd panadol plus en daarbij mag je wel gewoon de normale dosering gebruiken.
    Hopelijk knap je snel weer op

Groetjes Nathasja

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137435 Quote

Hoi,

Ik weet wel dat je geen paracetamol met coffeïne mag, maar paracetamol zonder mag wel. Ik doe het trouwens ook liever niet… al helemaal niet zo vroeg in de zwangerschap!

Beterschap,
    Michele

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct