Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wie nog meer draagster gsb bacterie

• Auteur

Hoi allemaal,

ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje en voor ik zwanger raakte van mijn eerste hebben ze per toeval ondekt dat ik draagster ben van het gsb bacterie. Die bacterie kan ervoor zorgen dat als je vliezen breken in de baarmoeder terecht komt en de baby geboren word met een hersenvliesontsteking of bloedvergiftiging. ik moest toen in het ziekenhuis bevallen aan het infuus met antibiotica en de huisarts heeft gezegt die raak je nooit meer kwijt dus ook nu word het een ziekenhuisbevalling. deze bacterie kunnen ze opsporen als je 28 weken zwanger bent en een urine kweek doet. vraag het eens aan je verloskundige of huisarts want er sterven rond de 15 kinderen per jaar hieraan omdat de moeder niet weet dat ze draagster is. Ik ben er gelukkig bij toeval achter gekomen en het is een kleine moeite om je erop te laten testen.

als alles goed blijft gaan ben ik op 10 oktober uitgerekend en op 4 maart krijg ik een echo om te kijken hoever ik daadwerkelijk ben.

gr. linda

#3137391 Quote

Hallo linda,wat goed dat je dit aankaart.
    Ik heb het ook maar ze kwamen er al na 5 wkn zwangerschap achter…gelukkig
    Nu dus in het ziekenhuis bevallen met een infuus antibiotica.
    Mijn verloskundige gaf me een foldertje mee waar alles uitgebreid in stond.
    Voor degen die meer info erover willen is dit de site ervan.   http://www.ogbs.nl
    Gr kim 1e kind 21 wkn en 3 dagen

#3137393 Quote

Hoi,

jeetje, wat heftig zeg. Nog nooit van gehoord. En ik vind het nogal wat, 15 kindjes per jaar!

Ik moet sowieso aan de antibiotica omdat ik een gekke hartklep heb, dus voor mezelf maak ik me geen zorgen. Maar wat bizar dat ze hier niet standaard aandacht aan besteden.

Weer wat geleerd!
    Groetjes, Jose

#3137507 Quote

Hallo Dames,

Hier in Canada worden alle zwangere vrouwen rond de 36 weken zwanger dmv een uitstrijkje getest op GBS. Doordat praktisch alle bevallingen in het ziekenhuis plaats vinden is het wat makkelijker om vrouwen hiervoor dus te behandelen. Ben je positief dan krijg je tijdens de bevalling dus antibiotica toe gediend, iedere 4 uur totdat de baby is geboren.

Het GBS virus bevindt zich dus in je vagina (het is geen soa), en kan voor ons vrouwen geen kwaad. Maar kan dus tijdens de bevalling door het geboorte kanaal over gedragen worden aan je baby. En ja voor de baby kan het dus wel schadelijk zijn! Wordt je dus tijdens de bevalling behandeld met antibiotica dan neemt dit risico voor de baby een heel eind af. Beval je dmv een keizersnede dan hoef je niet behandeld te worden omdat de baby dan niet door het geboorte kanaal geboren word!

Ik werk nu meer dan 2 jaar op de kraamafdeling hier in Canada en heb nog geen baby's gehad die ziek, of overleden zijn tgv van GBS.

Het kan dus absoluut geen kwaad om erbij je verloskundige naar te informeren! En je dus eventueel met 28 week te  laten testen! Iets wat ze naar mijn idee standerd moeten aanbieden aan alle zwangere vrouwen, maar goed dat is mijn mening!

Succes!!

Groetjes Ponoka (23 week zwanger 1e kindje)

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct