Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

geboortekaartjes

• Auteur

heel even een vraagje
    wannneer gaan jullie de geboortekaartjes uitzoeken?
    heb zelf geen idee wanneer we dit moeten gaan doen
    doe je dit pas als je weet wat het wordt en als je de definitieve naam hebt,of toch al eerder?

#3137433 Quote

Hoi,

Ik was 26 weken zwanger toen we kaartjes gingen uitzoeken. Namen waren we al over uit (alhoewel we nu twijfelen)
    Wij willen niet weten wat het geslacht is, dus we hebben een kaartje voor een jongen en een kaartje voor een meisje uitgezocht. Tekst en alles hebben we ook, kondje hoeft alleen maar geboren te worden.
    De kaartje die het dan niet geworden is wordt dan terug gestuurd naar de leverancier en dit kost ons 10 euro extra. Maar goed dan hebben we wel twee hele leuke kaartjes vinden wij.
    Ik begreep dat we vrij vroeg waren, de drukkerij kreeg vaak te maken met mensen die al 33 weken zwanger zijn. Maar ik wil altijd graag alles vroeg geregeld hebben….

Succes, Reneke

35 wkn + 1

#3137614 Quote

ik wilde rond de 21 weken gaan,dan weten we wat het wordt,maar dat is dus nog helemaal vroeg.
    maar bedankt voor de reactie

#3137674 Quote

Hoi,

Wij zijn zo rond de 24 weken gaan kijken naar kaartjes.
    Ik had al eens een leuk gedichtje gevonden op internet, dit moest er zeker op komen te staan.
    De rest van de tekst hebben we afgekeken bij de kaartjes die in de diverse boeken stonden.
    We zijn dus eerst naar de drukker gegaan om verschillende boeken op te halen.
    Ben morgen 27 weken en we hebben alles geregeld, we hoeven alleen te bellen als het zover is.
    De namen ( we krijgen een tweeling) wisten we al, we hadden een lijstje gemaakt met verschillende namen. Zodra uit de echo bleek dat het een jongetje en een meisje zou worden viel alles eigenlijk op z'n plek.

Het is wellicht allemaal vroeg voor sommige, maar ik vind het een prettig gevoel dat we het al geregeld hebben.
    Je moet zoveel dingen regelen en je kunt het niet allemaal op het laatste laten aankomen.

Groetjes Patricia

#3137847 Quote

Wij maken de kaartjes zelf en zijn met 24 weken begonnen met knutselen.
    We hebben gekozen voor kleuren die passen bij een jongen én een meisje.
    Als straks de baby geboren is dan alleen nog even het velletje tekst voor de binnenkant aanpassen aan het betreffende geslacht en naam en dan is tie klaar!

Maar je zou ook gewoon bij een drukker kunnen informeren die zullen wel adviezen hebben.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct