Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292659 Mooie Naam Of Een Beetje Raar

• Auteur

hoi a.s mama,s

wij zitten met een dilema…
    wij hebben een meisjesnaam …het is een italiaanse naam maar ik ben bang dat het hier een beetje gek klinkt…
    wat vinden jullie van de naam assunta?je zegt assoenta..

liefs sandra voor een jongetje hebben we thieu bedacht ???

#3137514 Quote

Hoi Sandra, Wel een aparte naam hoor maar zeker niet minder mooi. Ik heb zelf eigenlijk nog geen idee wat ik eigenlijk mooi vind. Heeft assunta ook nog een aparte betekenis?

#3137527 Quote

Ik denk eerder aan afrika dan aan italie bij deze naam..!
    Ik vind Giulia ook heel mooi (Julia in ned.)

Liefs L81

#3137530 Quote

Hoi San, ik vind het wel wat hebben, maar ik had ook gelijk een afrikaanse associatie ermee ipv italiaans.

Thieu is mijn smaak niet, maar ik vind het wel een oke naam, wel heel anders dan Assunta trouwens.

#3137535 Quote

dank jullie wel voor jullie reacties assunta is toch echt italiaans een collega van mij komt uit italie sicillie en daar komt die naam net zo vaak voor als hier thomas enzo
    wij zijn frans en thieu past heel mooi bij onze achternaam…
    groetjes sandra

#3137537 Quote

Hoihoi,
    mocht je interesse hebben in Italliaanse namen (ik wil persoonlijk niets anders dan Italiaanse namen voor mijn kinderen) dan kan je op google invullen: nomi  italiani wikipedia. Daar heb je een hele lijst met alleen maar Italiaanse jongens en verder naar beneden ook meisjes namen.
    Succes!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137542 Quote

hoi sandra

ik vind t juist super mooi als je een naam hebt die niet iedereen heeft!! en als jullie t een mooie naam vinden ….dan moet je t gewoon doen!!!
    mensen moeten toch altijd wennen aan een naam!!   en na 1 jaar weten ze niet meer beter….
    maar ik hou ervan hoor….mooie naam!!

toen ik tegen mensen zij dat ik onze kindjes Storm* en Daan* zou willen noemen[voordat ze geboren werden]   zeiden mensen ook STORM????   jaaaa Storm* hahahha en ik vind t nog een super stoere mooie naam   …
    dus niet zoveel aan andere denken..als jullie twee t mooi vinden DOEN!!!

x lilian

#3137562 Quote

Hoi Sandra,

ter verdere info. Assunta is idd een typisch Italiaanse naam. Het is de verkorte versie van Maria Assunta. Assunta betekent opgenomen in de hemel. Haar naamdag zou dan dus 15 augustus zijn.

Groetjes,

Meinkie

#3137572 Quote

Hoi Sandra,

Ik vin het niet z'n mooie naam.. moest ook meteen aan Africa denken 🙂
    Maar als jullie hem mooi vinden is het klaar toch 🙂

Succes!!!

Liefs

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct