Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292663 Dringend Behoefte Aan Verhalen Over Goed Verlopen Zwangerschap Na Een Miskraam

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb in november een miskraam gehad en ben nu weer zwanger (bijna 6 weken). De vorige keer ging het al bij 5 weken mis, dus voor m'n gevoel is het nu al een goed teken dat het tot nu toe goed gaat. Maar soms ben ik ineens zo bang dat het toch niet goed is, heb namelijk ook niet veel kwaaltjes (afgezien van moe, zere borsten en ongi-spanning in onderbuik). Dus ik zit zeer dringend verlegen om even wat positieve verhalen te horen over goed verslopen zwangerschappen na 1 miskraam. Even om mijn gemoed wat te sussen (en om mijn man te sparen, ik vraag ongeveer elke dag aan hem: het zal nu toch wel goed gaan?). Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Liefs dreamgirl

#3137552 Quote

Hoi!

Spannend allemaal he?!

Mijn eerste zwangerschap werd helaas een miskraam. Ik was ongeveer 8 weken zwanger. Het begon met bloeden dit werd elke dag erger en erger. 4 dagen later kreeg ik mijn miskraam.

3 maanden later weer zwanger!! Maar met 6 weken en met 8 weken verloor ik weer bloed, alleen stopte dit na 1 dag. Ik dacht echt het is weer mis en we waren helemaal verdrietig. Met 8,5 week een echo gehad, en die was goed!! Helemaal gelukkig waren we!! Maar ik bleef het spannend vindend. Met 10 weken kregen we een extra echo van de verloskundige cadeau omdat ik nog steeds over een miskraam in zat. Maar ook die echo was goed!! Sinds die echo begonnen we te genieten.
    En jawel nu loopt hier een jongetje rond die alweer bijna 2 wordt!!!

Veel succes met wachten tot je echo maar het zit vast en zeker goed!!

Oh ja bij alle twee zwangerschappen geen kwaaltjes gehad. Dus ik kon niet voelen of ik nog wel zwanger was.

Liefs

#3137553 Quote

Hoi dreamgirl,

Ik heb vorig jaar in mei een miskraam gehad. Ik was toen 14,5 weken zwanger en heb het daar heel moeilijk mee gehad.

Nu ben ik alweer ruim 18 weken zwanger en alles gaat goed. Ik ben nu onder behandeling van een gynaecoloog en heb een aantal echo's in het begin gehad. De eerste echo had ik al met 7 weken en ik kreeg een mooi kloppend hartje te zien.  Ook ik kon heel moeilijk genieten in het begin, maar nu geniet ik volop. Het blijft een spannende tijd, vooral de eerste drie maanden. Maar als je heel erg twijfelt vraag dan aan je verloskundige of je eerder kan komen, misschien kan zij je gerust stellen.

ik wens je een hele fijne zwangerschap en probeer ondanks alles te genieten.

Groetjes

#3137554 Quote

Zelf nog geen ervaring, want ik ben nog in afwachting van mijn eerste ongi na curettage (14 januari, kindje was bijna 10 weken geworden) maar mijn buurvrouw is nu bijna 35 weken zwanger na een miskraam .
    Ook een andere vriendin heeft eerst een miskraam gehad en nu 4 gezonde kinderen alweer, dus ook al kan je er niks over zeggen… de kans is groter dat het goed gaat dan fout, ook voor jou, dus hopelijk over 7,5 maand een gezond kindje in je armen!

groetjes,
    Marije

#3137556 Quote

Hoi dreamgirl,

Ik begrijp je ongerustheid. Ik heb zelf in 2002 een miskraam gehad, we kwamen daar na wat bloedverlies pas met 13 weken (tijdens) de echo achter. We waren erg verdrietig.

Mijn volgende zwangerschap is helemaal goed verlopen en heb een prachtige dochter gekregen. Al was ik tot het einde aan toe bang dat het mis zou gaan. Op het begin van de zwangerschap van mijn tweede dochter heb ik 2 dagen lang best heftig bloedverlies gehad en was er dan ook van overtuigd dat het mis zou zijn. Op de echo bleek alles goed te zijn, nu wordt zij bijna  2 jaar.

Nu ben ik zwanger van de derde en alles verloopt nu goed. Ik ben nu 12 weken en ik heb een dopler gehuurd. Mocht ik even onzeker zijn, dan kan ik altijd even luisteren en dat geeft me erg veel rust.

Ik hoop dat alles goed zal gaan. Probeer daar ook vanuit te gaan, want het gaat vaker goed dan fout. Het zal een hele opluchting zijn als je drie maanden voorbij bent en wat meer controle erop hebt en dan ook weet dat het goed zit.

Je kan ook om een vroege echo vragen, heb ik ook gedaan. Een kennis van mij heeft er ook naar gevraagd en gekregen, omdat ze in  oktober een miskraam heeft gehad.

Succes en blijf positief!!

Groetjes Paula

#3137559 Quote

heej dreamgirl

ook hier eentje met een eerdere miskraam ik was bijna 12weken zwanger en heb toen een miskraam gehad…
    inmiddels ben ik nu zwanger en was in het begin ook elke keer bang of het wel goed ging dit ging weg na 14weken ofzo en nog vind ik het op sommige momenten eng haha…
    deze zwangerschap heb ik echt heel weinig klachten gehad alleen de moeheid meer niet nu zit ik aan het einde en ben het nu wel ff zat haha

dus geniet van je zwangerschap

groetjes patricia

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137561 Quote

Bedankt meiden, voor jullie positieve verhalen. Ik houd mezelf ook maar voor dat het vaker goed gaat dan fout.

Mijn  verloskundige had bij de miskraam al gezegd dat ik bij een volgende zwangerschap eerder een echo zou krijgen. Zij kan zelf geen echo maken, daarvoor moet ik bij een aparte echopraktijk zijn. De vk zei dat ik een afspraak moest maken tussen 6 a 7 weken, maar toen ik de praktijk belde zei de dame daar dat zij dat altijd liever bij 8 weken doen. Nu heb ik dus bij 8,5 week een echo. Is ook te overzien hoor, maar vandaag had ik weer even een angstige dag en dan lijken die drie weken nog zo ver weg. Ik moet het gewoon per dag bekijken en dan is het zo  11 maart!

Jullie verhalen hebben me in ieder geval weer wat meer vertrouwen gegeven. Hartstikke bedankt en allemaal succes met de zwangerschappen!

Liefs dreamgirl

#3137565 Quote

hallo allemaal

zelf vind ik het ook erg fijn om al die goede verhalen te horen 🙂
    ik heb 15dec een miskraam gehad met  6wkn  en ben meteen weer zwanger geraakt!
    ben nu bijna 10wkn. maar ben nog steeds als de dood voor een miskraam.
    ik hoop dat iedereen hier op het forum een mooi en gezond kindje mag krijgen!
    suc6 allemaal

groetjes gentell

#3137570 Quote

hoi dreamgirl

Ik heb ondertussen al 2 miskramen gehad ik dacht na de eerste kan toch geen 2 keer fout gaan jawel hoor tweede miskraam gehad… maar ben nu ook weeer zwanger!!! ongeveer 5 weken ik krijg  5 maart de echo maar ben ook stik zenuwachtig ofdat alles wel goed gaat en doodsbang om naar de toilet te gaan ben zo blij als ik geen bloed zie…maar dat blijf je wel houden ben ik bang tenmisnte ik wel …

nou ik wens je veel succes en alles kotm goed let maar op!!!

doei doei kus bloem

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct