hoihoi.
mijn dochtertje is nu bijna 3 weken en ik geef ook borstvoeding.
het gaat heel goed. zelf heb ik geen cursus gevolgd, had ik totaal geen behoefte aan. ik dacht: ze leren het me wel in het kraamhotel. en dit gebeurde ook. nog geen uur na de bevalling kreeg ze haar eerste voeding. en ze pakte gelijk goed.
bij mij gaat de bv erg goed, wel last van stuwingen maar dat is even doorbijten. als mn meissie eenmaal goed beetheeft, verdwijnt de pijn vrij snel bij mij.
kloven heb ik bijna niet gehad, dit omdat ik vanaf dag 2 ben begonnen met bethapen te smeren ( of hoe dat ook heet) dat zou ik wel aanraden, want de korstjes die ik had, was echt een dag later weg, en het was maar heel weinig.
dit zalfje hebben ze in het ziekenhuis ook. en meestal heeft de vk het ook wel. je krijgt dan een proefmonstertje. voor mij was dit meer dan zat, hoefde dus geen hele tube te kopen. daar zou ik ook mee wachten tot het proefmonstertje bijna op is. kopen is snel gebeurd toch? dit kan je in een kruitvat of etos kopen ofzo, de apotheek verkoopt het ook.
heel veel succes!
ik ben in ieder geval super blij dat ik borstvoeding geef. dat is echt het moment van mn dochtertje en mij. en ik geniet er vollop van.
succes met je verdere zwangerschap en straks bij de bevalling!
liefs, do