Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292666 Borstvoeding

• Auteur

hoi meiden

Ik ben mama van drie kinderen en die hebben allemaal de fles gekregen Nu wil ik toch borst voeding gaan geven maar heb dus geen enkele ervaring hiermee
    Hebben jullie tips voor mij

groetjes corina (22w3d)

#3137590 Quote

Hoi,

Vaak heb je borstvoedingscursussen in je buurt. Je vk of kraamzorg weet  wel adressen  en schrijf je zo snel mogelijk in. Ik hoor veel positieve berichten hierover.

Liefs Reneke

#3137612 Quote

Hoi Corina,

kijk eens op http://www.borstvoeding.com. Hier kan je heel veel overzichtelijke informatie vinden over borstvoeding en alles wat daarbij komt kijken.
    Heeft het kraamzorgbureau waar je bent ingeschreven een WHO-certificaat voor borstvoeding? Dit betekent namelijk dat je kraamverzorgster er alles aan zal doen om de borstvoeding te laten slagen. Vaak hebben zulke kraamzorgbureau's ook een lactatiekundige in dienst.
    Verder zou je je verloskundige om aanvullende informatie kunnen vragen.
    En zo'n cursus van één van de borstvoeding organisaties is ook nooit weg.
    Op het forum voor 0-1 jaar staan ook veel vragen over borstvoeding en hier zijn ook veel moeders met borstvoedingservaring waar je je vragen aan kan stellen.
    Succes!

Groetjes,
    Margrethe

#3137623 Quote

Ik zou ook een cursus gaan doen, is er in de meeste woonplaatsen wel. Het is namelijk niet zo makkelijk als het lijkt (ik heb het 2 maanden gegeven aan mijn zoontje van 4 maanden). Ik denk dat het erg helpt om goed voorbereid te zijn.
    Succes!

Grts, daantje

#3137636 Quote

ik geef zelf ook BV. Onze dochter is nu bijna 9 weken. Ik heb geen cursus gevolgd. Wel veel gelezen over borstvoeding. En de kraamhulp heeft mij in de kraamweek geholpen met aanleggen en uitleg gegeven over BV.
    Daarmee is alles goed gekomen. Er wordt vaak zo moeilijk over gedaan. Het lukt niet iedereen dat klopt, maar ik denk dat je BV ook niet als heilig iets moet zien.

Kijk gewoonof het lukt, lukt het niet kun je altijd een lactatiedeskundige raadplegen, bij ons zou bijv. de kraamhulp die inschakelijk als het in de kraamweek al niet goed zou gaan met de BV. En als het niet lukt, FV is ook gewoon heel goed!

#3137638 Quote

ik heb het ook gedaan paar weken…
    en heb het geleerd in het ziekenhuis…

succes meid…..

liefs mama van 1
    en 6w zwanger

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137666 Quote

hoihoi.

mijn dochtertje is nu bijna 3 weken en ik geef ook borstvoeding.
    het gaat heel goed. zelf heb ik geen cursus gevolgd, had ik totaal geen behoefte aan. ik dacht: ze leren het me wel in het kraamhotel. en dit gebeurde ook. nog geen uur na de bevalling kreeg ze haar eerste voeding. en ze pakte gelijk goed.
    bij mij gaat de bv erg goed, wel last van stuwingen maar dat is even doorbijten. als mn meissie eenmaal goed beetheeft, verdwijnt de pijn vrij snel bij mij.
    kloven heb ik bijna niet gehad, dit omdat ik vanaf dag 2 ben begonnen met bethapen te smeren ( of hoe dat ook heet) dat zou ik wel aanraden, want de korstjes die ik had, was echt een dag later weg, en het was maar heel weinig.
    dit zalfje hebben ze in het ziekenhuis ook. en meestal heeft de vk het ook wel. je krijgt dan een proefmonstertje. voor mij was dit meer dan zat, hoefde dus geen hele tube te kopen. daar zou ik ook mee wachten tot het proefmonstertje bijna op is. kopen is snel gebeurd toch? dit kan je in een kruitvat of etos kopen ofzo, de apotheek verkoopt het ook.

heel veel succes!
    ik ben in ieder geval super blij dat ik borstvoeding geef. dat is echt het moment van mn dochtertje en mij. en ik geniet er vollop   van.

succes met je verdere zwangerschap en straks bij de bevalling!

liefs, do

#3137699 Quote

Hoi Corina,
    inderdaad zijn er diverse cursussen rondom BV. Ik heb deze al vroeg in zwschap gekregen (later was logistiek blijkbaar onmogelijk) en daardoor veel vergeten. Ik heb veel gehad aan de kraamzorg. Wat ik wel onthouden heb van de cursus is dat het erg belangrijk is om binnen het uur na de bevalling aan te leggen, omdat dan jouw hormoonspiegel nog erg hoog is en bij je kindje de reflexen nog hoog, waardoor de 1e opzet/ aanzet optimaal gemaakt wordt. Ik heb geplande ks gehad (ivm dwarsligging),   zh was erg voor BV en mijn zoontje lag 35! minuten na z'n geboorte voor t eerst aan.
    Verder had ik het boek borstvoeding van La Lèche League als naslagwerk gebruikt. Zij hebben ook telefonische spreekuren (evenals BVN)
    Voorspoedige zwangerschap gewenst en succes met BV!
    Groetjes mira

#3137704 Quote

hoi,

ik wilde absoluut geen bv geven, maar toen mijn dochtertje geboren werd, werd ze bij me aagelegd en vergat ik te zeggen dat ik dat niet wilde . ik was dus behoorlijk onvoorbereid en heb het toch gedaan en dat ging prima. Na 4 maanden ben ik gestopt (eigen keuze).

Een tip:
    als je adviezen inwint bij bv-verenigingen, wees je er dan van bewust dat je te maken krijgt met mensen die vaak bv boven alles stellen en je je bijna een slechte moeder voelt als je uiteindelijk besluit om er toch mee te stoppen!

succes en gewoon proberen dus!

groeten Elke

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct