Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292668 Vanaf Hoeveel Weken Voor De Bevalling Kan Papa Beter Niet Meer Gaan Stappen

• Auteur

Hoi dames, meiden.

Iedereen die nu zwanger is gefeliciteerd en degene die het nog niet zijn veel succes en dat het maar snel raak mag zijn. Zelf ben ik ruim 25 weken zwanger van de eerste en heb een vraag. Mijn vriend gaat 1 x per week na de voetbal stappen en drinkt dan een paar alcoholische versnaperingen. Thuis drinkt hij helemaal geen alcohol. Maar nu is mijn vraag: vanaf hoeveel weken voor de bevalling kan hij beter niet meer gaan stappen? Dit ivm beginnen van de bevalling. Hoe deed jullie vriend/man dat?

Groetjes, Saskia.

#3137589 Quote

Tja, mijn vriend drinkt ook thuis gewoon. Wij hebben t er nog niet over gehad. Maar ik maak me er niet zo druk om, hij drinkt vaak maar 1 a 2 glazen wijn.
    Maar spreek met m af dat ie zn mobiel vaak checkt en dat ie niet meer dan de toegestane hoeveelheid drinkt, dan kan ie gewoon nog rijden.
    En anders zorg je dat je genoeg geld in huis  heb voor eventuele taxi.

Liefs Reneke

#3137592 Quote

Nou ik vond de autorit erger dan de hele bevalling op zich, dus een taxi zal ik je niet aanraden….
    Ik denk dat het slim is als hij vanaf 35 wkn echt niet meer drinkt dan toegestaan is als je nog moet gaan rijden! Afgezien van de rit naar het ziekenhuis is het natuurlijk ook niks als hij half lam naast je zit als jij m nodig hebt tijdens de bevalling! Of dat hij niet nuchter is tijdens de eerste momenten met jullie kindje!

Liefs L81

#3137595 Quote

Mijn vriend mag in het weekend ook nog graag de kroeg in duiken om samne met zijn vrienden een biertje te drinken.
    We hebben het er nog niet over gehad hoe we dat straks als de bevalling in zicht komt af gaan spreken.

Het lijkt mij niet prettig als hij in die periode nog zo vaak de kroeg in gaat.
    Het ergste wat er kan gebeuren is naar mijn idee dat ik hem uit de kroeg moet bellen om te vertellen dat het zover is.

We moeten het er binnenkort toch maar eens over hebben.

Groetjes Mickey
    19w 2 d

#3137603 Quote

Hoi,

Bij de eerste hebben we het daar niet over gehad. Die kwam 2 weken vroeger. Mijn man drinkt hooguit 3 flesjes bier dus echt veel is het niet. Ik heb er ook eigenlijk niet zo bij nagedacht. Misschien toch wel even over hebben, want alcohol en verkeer is geen goede combinatie en ik beval in het ziekenhuis.
    Als je thuis bevalt lijkt het me niet zo erg als hij drinkt, mits hij niet aangeschoten is. hij moet toch "bij de les blijven" en waarschijnlijk foto's maken……

Ik denk dat hij bijvoorbeeld 3 weken eerder dan de datum, maar minder bier moet pakken. Bijvoorbeeld 1 flesje en dan cola. Als de weeen beginnen hebben we toch nog FF de tijd. Ik bel hem wel dat hij dan niets drinkt……….
    Moeten we toch even over hebben………

#3137641 Quote

Wij hebben het er nog niet echt over gehad, maar als we een feestje hebben drinkt mijn vriend meer dan waarmee hij mag autorijden. Zelf heb ik wel in gedachten om in ieder geval af te spreken dat hij vanaf 3 weken voor de uitgerekende datum niet meer zoveel drinkt, wij willen namelijk ook in het ziekenhuis bevallen en ik denk dat hij het zelf ook wel fijn vindt daar met onze eigen auto te zijn.

Groetjes Anna (30w3d)

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137656 Quote

Hi,

Ik ben 38 weken zwanger bijna 39 en mijn man is vorige week nog lekker op stap geweest.
    Ik zou hem vanaf nu wel adviseren om het niet meer te doen, maar eerder lijkt me dat niet nodig.
    X

#3137700 Quote

Daar zou ik met niet zo druk over maken hoor mijn vriend darte altijd en dronk dan een biertje. ikzelf heb nog competie gegooit toen ik 40 weken en 4 dagen zwanger was toen vroegen ze wanneer ik was uitgerekent en toen zei ik 4 dagen geleden. als het komt merk je dat wel toevallig is mijn zoon 16 dagen te laat geboren en heb ik eerst twee dagen met weeen thuis gezeten en de derde dag is hij pas geboren dus wij zagen het echt aankomen en hij had die dagen natuurlijk helemaal niks gedronken ik zou het gewoon op zijn beloop laten want het blijft altijd een verrassing wanner hij komt. stel ik had met 37 weken gezegt je mag nu niks meer drinken want het kan ieder moment gebeuren dan had hij toch lang moeten wachten voor niks he.

groetjes dominique

#3137717 Quote

Ik moest eerst wel een beetje lachen om je onderwerp, maar nu ik er over nadenk vind ik het helemaal niet zo gek om er eens met elkaar over te praten. De kans dat je voor 37 weken bevalt is echt minimaal, dus tot die tijd zie ik niet zoveel problemen. Daarna kan het  in principe ieder moment gebeuren, dus het is wel handig dat je dat allebei beseft.  Hoe je daar dan mee omgaat, is natuurlijk een tweede. Als je weet dat je partner ladderzat thuiskomt na een stapavond, lijkt me het niet onhandig om er in ieder geval een keer een gesprek over te hebben.

Toevallig overkwam het mijn vriendin en  haar man. Zij was ook al over de uitgerekende datum en ze hadden  een feestje, waar hij lekker dronk omdat zij toch de bob was. Allebei hadden ze er niet een seconde over nagedacht dat de bevalling wel eens binnenkort zou kunnen beginnen, totdat iemand het aan hen vroeg. Hij besloot maar te stoppen met de biertjes en dat was maar goed ook. Ze kwamen 's nachts om 12.30  thuis en om 6.45 uur was hun  kind er! Hij was niet zo fit tijdens de bevalling…..

Om  de dartpapa (sorry, ik weet  je naam niet meer), moet ik ook wel een beetje lachen. Wij drinken  meestal 9 maanden niet meer, zou het dan zo'n opgave zijn om 5 weken niet te drinken 😉 ?  

Groetjes,
    Lotje

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct