Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292673 Over Tijd Zwangerschapsverschijnselen Maar Negatieve Test Help

• Auteur

Hallo dames!

Allereerst iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik hoop dat ik snel met jullie mee kan kletsen! Ik ben nu 2 dagen over tijd als ik uit ga van een cyclus van 28 dagen. Hiervoor had ik een cyclus van 26, 28 en 23 dagen. Ik heb gistermiddag een test gedaan maar deze was negatief. Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik ook na 2 dagen over tijd te zijn een test gedaan en deze was toen ook negatief. Ik heb toen 2 weken gewacht voordat ik weer testte (ongelooflijk…). Nu ben ik minder geduldig en ik vraag me af hoe het kan dat je dan toch nog negatief test. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik dan waarschijnlijk een late eisprong? Ik hoop snel duidelijkheid te hebben. En het is altijd fijn om van anderen te horen dat ze dit herkennen. Alvast bedankt.

Groetjes,
    Josephine

#3137664 Quote

Hallo Josephine,

Zelf ben ik er net twee dagen achter dat ik zwanger ben (bijna 6 weken).  Vorige week maandag (drie dagen overtijd)  heb ik voor het eerst getest, negatief. Afgelopen dinsdag nog een keer getest, omdat ik best vaak naar het toilet moest en een lichte aanhoudende lage buikpijn had (heb). Toen bleek ik dus inderdaad zwanger te zijn.

De eerste keer kun je nog niet genoeg hcg in je bloed hebben, waardoor de test nog niet positief uitslaat. Verder heb ik gehoord dat het ook te maken kan hebben met veel sporten en water drinken, dat de test daardoor niet positief kan zijn. Ik weet het niet echt met dat laatste, maar ik weet wel dat dit zowel bij mij als bij mijn collega het geval was (en bij jou dus ook de eerste keer).

Ik hoop voor je dat je tweede test wel positief zal zijn!

Groetjes!

#3137692 Quote

Hoi!

Bedankt voor je reactie! We hebben nu 'afgesproken' dat we tot volgende week zaterdag wachten met testen (als ik dan nog niet ongesteld ben en nog wel de zelfde symptomen heb…). Nog wel even geduld hebben dus… Jij nog gefeliciteerd!

Groetjes!

#3137708 Quote

Had ik ook bij mijn eerste. Na een dag overtijd getest> negatief. Na drie dagen overtijd nog een test> weer negatief!!
    Uiteindelijk pas een week later een heel licht dun streepje….maar wel een streepje dus zwanger.

Ik zou idd nog heel even wachten. En als je normaal gesproken vrij regelmatig bent dan is overtijd zijn toch al wel een heel duidelijk signaal of niet!

Groetjes mama3007

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct