Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292674 Pijnlijke Steken In Buik

• Auteur

Kunnen de wat meer ervaren zwangeren mij misschien helpen? Ik ben nu 7 weken en 4 dagen zwanger en heb regelmatig steken rechts of links onderin mijn buik. Ik heb er vooral last van als ik nies en als ik draai in bed. Meestal is het een beetje een vervelend gevoel maar soms doet het echt heel erg veel pijn. Als het dan zo'n pijn doet dan ben ik telkens bang dat er iets mis gaat.
    Herkent iemand dit en kunnen jullie me hopelijk geruststellen?

Groetjes, Irene

#3137679 Quote

Ik herken dit zeker wel! Ik ben nu bijna 19 weken zwanger en heb er zelf ook af en toe nog last van. Dit zijn volgens mij je banden. Doordat je baarmoeder zwaarder wordt, gaan je banden rekken en dat voelt soms wat pijnlijk. Niets om je zorgen over te maken dus.

Geniet lekker van je zwangerschap!

Groetjes Nathasja

#3137680 Quote

Ook voor mij herkenbaar. Bij mij was het ook bandenpijn. Met 11 weken kon ik gewoon bijna niet lopen van de pijn. Dat ging gelukkig wel over, maar nu ik 33 weken zwanger ben, krijg ik wel weer last van bekken en banden en is draaien in bed echt niet fijn…Maar ja alles voor het goede doel.

Mocht je jouw steekjes niet vertrouwen bel dan even met de vk.

Groetjes

#3137685 Quote

Jeetje, ik wist niet dat je banden zo pijn konden doen!? Ik ben nu iedere keer bang om te niezen en dat doe ik nogal eens op een dag. Is er iets wat je eraan kan doen of moet ik het maar gewoon accepteren?
    Heel erg bedankt trouwens voor jullie snelle reactie, fijn om te horen dat ik niet de enige ben en dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Groetjes, Irene

#3137688 Quote

Wat je zou kunnen proberen is een warme douche of bad en verder rustig aan doen en je banden proberen te ontlasten.
    Hoop voor je dat het snel wegtrekt.

Groetjes Anoek

#3137698 Quote

Hoi Irene,
    allereerst hartelijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
    En ik herken helemaal je klachten en vooral ook je onzekerheid hierbij.Bij mijn 1e zwangerschap had ik 2 dagen na positieve test 's nachts geniest en erna aanhoudende buikpijn. Door gyn. molen geweest en conclusie: bandenpijn!! Gelukkig, maar wel lastig. Jouw verhaal klinkt dus niet vreemd. Wat mij hielp, (wie weet jou ook): been buigen (knie naar borst trekken). T trekt wel weg, maar moest hele zwangerschap opletten bij hoesten.
    Voorspoedige zwangerschap gewenst!!
    Groetjes Mira, sinds 02-01-07 mama van Jaap

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137848 Quote

Ik herken het ook!
    Ik ben toen meteen savonds gaan smeren met Body Firming lotion oid. Gewoon om het even te masseren.
    En als het te erg werd een warme hittepit/kruik en lekker liggen, dan viel ik vanzelf in slaap.

Het is inderdaad heel vervelend en ik had ook nog het gevoel dat ik zeurde, ik was tenslotte nog niet op het eind en had het nu al 'zwaar'. Maar gewoon toegeven dat het vervelend is en steun van manlief is toch wel lekker hoor!

Sterkte meiden en veel geluk, ik hoef nog maar 6,5 week!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct