Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292676 He Ik Voel Me Niet Goed Even Klagen En Hopelijk Herkenningtips

• Auteur

Hoi,

Ik moet heel eventjes klagen. Ik ben nu net 7 weken zwanger van mijn tweede kindje. Mijn eerste is anderhalf en houd me lekker bezig de hele dag.
    Nu was mijn eerste zwangerschap er een uit het boekje. Ik had nergens last van en ben de negen maanden fluitend doorgekomen.
    Nu ben ik al sinds week 4 kotsmisselijk en doodmoe. Ik heb ook nergens zin het liefst lig ik de hele dag in bed. Dat kan natuurlijk niet want ik heb eentje rond rennen maar als het kon zou ik het zo doen.

Ik had super veel zin om weer zwanger te zijn en ik ben natuurlijk nog steeds harstikke blij maar ik vind het nu wel even vervelend dat ik me meer rot voel dan goed.

Is dit normaal???? Wat ik al schreef, met de eerste had ik nergens last van.

Ik hoop dat jullie dit herkennen en me misschien wat tips kunnen geven hoe ik deze eerste periode (want ik hoop dat het met een paar weken over is) goed door kom.

Bedankt alvast,
    mama3007

#3137712 Quote

Hoi,

Heel herkenbaar!!!! Mijn eerste zwangerschap was ook veel makkelijker dan nu met een peuter. Ik ben nu 37 weken en het is zwaarder dan bij de eerste. Ik heb wat meer kwaaltjes gehad en kan niet zomaar doen waar ik zin in heb. En dan heeft mijn dochter ook nog besloten dat ze te groot geworden is voor het middagslaapje.
    Maar het begin en eind zijn het zwaarste. Van 3 maanden tot een maand of 7 vond ik het  prima gaan.
    Probeer af en toe oppas te regelen zodat je lekker kan bijkomen!!! En ja, het hoort erbij.
    Veel succes!!!

#3137713 Quote

En  een bumba, teletubbie, tik-tak, enz. dvd aanzetten en op de bank hangen doe ik normaal ook niet zo snel, maar dat is nu toch wel erg handig.

#3137725 Quote

heel herkenbaar…
    ook ik ken het ben nu 7 week maar ook erg moe, hele dag misselijk, kan niks zwaars verteren, eet alleen maar wit brood..
    zere borsten, opgeblazen gevoel, als ik veel buk dan krijg ik steken….

ach, het hoord er allemal erbij…..

en dan loopt me dochter hier ook nog rond die dan niet zoveel meer wil slapen….helaas….

mijn we slepen elkaar er wel door heen

liefs mama van 1

#3137763 Quote

Bedankt meiden voor de reacties! Altijd fijn om te horen dat je niet de enige bent.
    En van je af schrijven helpt ook al een boel!

Gelukkig slaapt mijn kleine man nog wel tussen de middag en dan weten jullie wel wat  mama dan doet he 😉

Sterkte ladies, we slepen elkaar er wel doorheen idd.

Groetjes mama3007

#3137764 Quote

Ps….oh ja Bumba, teletubbies, finding nemo wordt hier regelmatig aangezet hoor. Maar de kleine man heeft nog niet zo'n goed concentratie vermogen. Het is dus maar tien minuten interessant helaas.
    Nah ja, er komt vast een tijd dat hij niet meer voor de buis is weg te slaan. hihi.

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137801 Quote
    Hoi mama3007,

Ik ben ook  ongeveer 10 weken  zwanger van mijn tweede kind.
    In mijn eerste zwangerschap had ik ook nergens last van, maar nu ben ik ook misselijk en moe.
    Maar neemt wel steeds af gelukkig. Maak je niet druk misselijkheid gaat wel verminderen.
    Het is wel vervelend als je nog een kleine in huis heb rondlopen, maar jah…. hoop snel weer te genieten van mijn zwangerschap.

Groetjes

Reyhan

quote: mama3007 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-02-2008 13:09:25'));

Hoi,

Ik moet heel eventjes klagen. Ik ben nu net 7 weken zwanger van mijn tweede kindje. Mijn eerste is anderhalf en houd me lekker bezig de hele dag.
    Nu was mijn eerste zwangerschap er een uit het boekje. Ik had nergens last van en ben de negen maanden fluitend doorgekomen.
    Nu ben ik al sinds week 4 kotsmisselijk en doodmoe. Ik heb ook nergens zin het liefst lig ik de hele dag in bed. Dat kan natuurlijk niet want ik heb eentje rond rennen maar als het kon zou ik het zo doen.

Ik had super veel zin om weer zwanger te zijn en ik ben natuurlijk nog steeds harstikke blij maar ik vind het nu wel even vervelend dat ik me meer rot voel dan goed.

Is dit normaal???? Wat ik al schreef, met de eerste had ik nergens last van.

Ik hoop dat jullie dit herkennen en me misschien wat tips kunnen geven hoe ik deze eerste periode (want ik hoop dat het met een paar weken over is) goed door kom.

Bedankt alvast,
    mama3007

#3137844 Quote

Ik had er ook last van en voor mij is het de eerste zwangerschap.
    Ik heb aardig wat kwaaltjes al achter de rug….
    Maar ben nog steeds ontzettend blij ermee natuurlijk en voor mij is het al bijna afgelopen nog 6,5 week…

Wat ik als advies heb tegen die misselijkheid:
    eten vóór je je bed uit komt. Mijn man zette altijd 2 crackers met suiker en een kopje thee naast mijn bed als hij naar zijn werk ging (ik was toen werkloos…)
    Dan at ik dat eerst en begon daarna aan het douchen ed. Dat scheelt een hoop, toen ik dat niet deed zat ik regelmatig tegen het flauwvallen aan tegen de tijd dat ik me af moest drogen…
    En de rest van de dag altijd wat eten of suiker bij me hebben, dan hield ik de misselijkheid wel tegen. Maar ook idd niet teveel tegelijk eten.

Ik ben op een gegeven moment ook Floradix gaan nemen. Ik voelde me na 1 week al weer geweldig en kon weer gewoon fluitend aan mijn werk gelukkig. Helaas voor mij heb ik een vit B12 intolerantie dus na 6 weken had ik zulke erge maagklachten dat ik ermee moest stoppen, maar toen waren die eerste 3 maanden ook wel weer voorbij en had ik geen last meer van de misselijkheid.

Veel sterkte meiden!

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct