Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292679 Ervaring Implanon Anticonceptiestaafje

• Auteur

Hallo allemaal,
    Misschien een rare vraag hier op het forum, maar ik ben opzoek naar vrouwen die ervaring hebben met Implanon.
    Nu  ik inmiddels alweer 2 weken geleden bevallen ben  van onze zoon Daan wordt het tijd om weer aan anticonceptie te gaan denken.
    Omdat  ik opzoek ben naar een anticonceptiemethode voor langere tijd dacht ik aan Implanon. (Het idee van een spiraaltje vind ik niet prettig.)
    Dus wie wil zijn ervaring met me delen?
    Alvast bedankt.
    Groetjes Anne, mama van Evi (21mnd) en Daan (2wkn).

#3137731 Quote

hoi anne,
    ik heb 2 keer achterelkaaqr de implanon gehad. het is mij goed bevallen omdat ik niet goed tegen de pil kon, te veel hormonen…..ik kon huilen om grapjes etc….
    het nadeel ervan is dat je niet weet wanneer je ongesteld wordt. ikzelf was bijna nooit ongesteld, 1 keer in de 3-4 maand en dan ook maar een klein beetje. wat ik wel 2 keer heb gehad is dat ik 3 weken lang een heel klein beetje ongesteld was, end at was natuurlijk vervelend. toen heb ik een week hormonen geslikt en toen was het weer klaar.
    het inbrengen is niet vervelend, alleen de verdovingsprik voel je. het uithalen van de implanon ging de tweede keer wat moeilijker, hij zat vrij diep en was goed vastgegroeid.
    als je er eentje laat zetten, moet jehet door een ervaren iemand laten doen. niet alle huisartsen zijn hier   een voorstander van. je kunt het ook in het ziekenhuis bij de gynaecologie laten doen.
    hopelijk heb je hier wat aan,
    groetjes bootje
    oh ja, dat staafje voelt in het begin misschien wat raar maar je went er snel aan

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct