Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292683 Help

• Auteur

Hoi Meiden

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje geruststellen want ik ben zo onwijs bang dat het mis is.
    Vanochtend werd ik wakker met een heel erg sterk gevoel dat het mis is met de kleine. (vraag niet hoe ik daarbij kom, ik weet het zelf ook niet)
    Toen mijn man en ik verder gingen denken bedachten we ineens dat sinds gister zo goed als alle klachtjes verdwenen waren. Ik heb geen last gehad van mijn bekken, geen bandenpijn gehad, mijn darmen zijn ineens een stuk rustiger, ik ben een stuk minder moe ineens en ook mijn borsten zijn minder gevoelig als de laatste dagen. We zijn nu eigenlijk allebij zo bang dat het mis is dat we ook niet meer helemaal helder kunnen denken zeg maar. Nu mag ik 5 maart pas naar de vk, dus dat is nog 1 1/2 week en ik weet gewoon niet wat ik moet.
    Dus bij deze HELP. Wat moet ik doen en wie heeft dit ook gehad en is het wel goed gegaan.

Een heeeel erg onzekere en bange Natalie

#3137732 Quote

Hallo,

Hoe ver ben je al?!
    En bel morgen gelijk de vk en dat je er een slecht gevoel over hebt.
    Het kan zijn dat als je na 12 weken ben de meeste klachten ook wel weer verdwijnen…

Als de vk niks kan doen de huisarts bellen!!!

Succes

Jacomien
    mama van Kylian 09-09-2007

#3137734 Quote

Hoi

Officieel ben ik 7 weken en 3 dagen nu. Ik heb alleen zelf al die tijd sterk het gevoel gehad dat ik vier weken verder ben. (ben gewoon ongie geweest, maar konstand een zeurend gevoel in mijn buik gehouden enz.)

Gr Natalie

#3137735 Quote

hoi,

waarom bel je de verloskundige op en leg je verhaal uit,en vraag om een echo

xxx mier

#3137736 Quote

niet op moet het zijn

#3137738 Quote

hey natalie,

iedere zwangerschap is natuurlijk heel anders.
    ik zelf heb dus nergens last van gehad de eerste weken.geen pijn in mijn borsten, ni misselijk. heb alleen wel een rommelend(darmen??) gevoel gehad maar ook dat stopte al bij een week of 5
    doordat ik me heel normaal voelde en totaal geen zw. verschijnselen had heb ik ook die angst gehad. ik ben nu bijna 28 wkn verder, en voel me prima(bijna te mooi om waar te zijn!!)en mijn kindje maakt het prima.
    ik wil dus proberen te zeggen dat je niet altijd van alles hoeft te voelen..en ook niet meteen zorgen hoeft te maken als de klachten verdwijnen.
    ik hoop dat dit je een beetje gerust stelt?
    maar meid bel je verloskundige, je kan altijd terecht met dit soort dingen,je zult zien dat zij je gerust kan stellen, succes!!
    liefs

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137739 Quote

Hoi Meiden

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik had me echt voorgenomen om me niet druk te gaan maken maar dat is niet helemaal gelukt
    Ga inderdaad morgen maar even de vk bellen. Ik voel me alleen altijd zo bezwaard om dat te doen voor zoiets "stoms". ik weet het, daar zijn ze voor, maarja, zo ben ik nu eenmaal opgevoed. Ik heb altijd zoiets van, wat zal ze wel niet denken, dat ik een zeur ben enz enz.
    Moet dat nu maar eens achter me gaan laten denk.
    Moet ook zeggen dat mijn moeder en oma met 9 wkn een mk gehad hebben van hun eerste, dat zal ook wel meehelpen in de spanning.

Ik ga proberen vandaag er niet teveel over na te denken en morgen maar bellen dan.

Groetjes Natalie

#3137740 Quote

Hoi Nathalie,

Ik hoop dat alle voorgaande verhalen je een beetje gerustgesteld hebben. Sommige klachten verdwijnen idd snel en andere blijven langer hangen. Ook heeft de ene vrouw veel kwaaltjes en de andere juist weer geen.
    Ik had in de eerste weken ook niet veel kwaaltjes. Bij mij begon het juist bij een week of 7.
    Ik denk zelf dat de verloskundige nog weinig voor je kan doen. Ze kunnen nog geen hartje luisteren en zolang je geen krampen of bloedverlies hebt, zullen ze niet zo snel doorverwijzen voor een echo. Zo lang je ook die symptonen niet hebt, moet je je proberen niet druk te maken meid.
    Wat betreft dat je moeder en oma met 9 weken een mk hebben gehad, herken ik je gevoel wel een beetje. De eerste zw van mijn moeder eindigde ook met 11 weken in een mk. Maar dat hoeft niet perse erfelijk te zijn hoor. Ik ben nu voor het eerst zwanger en inmiddels al ruim 33 weken, dus bij mij ging die vergelijking helemaal niet op. Hoop dat ik je hiermee ook weer een beetje gerust heb kunnen stellen.

En mocht je nu echt zo ongerust zijn, dat je je helemaal ellendig voelt, bel dan gewoon de vk en leg uit wat je voelt. Zij kan je wellicht beter geruststellen dan wij.

Succes meid!

Groetjes Anoek

#3137798 Quote

Hoi Meiden

Laatste update: Ik mag morgen al voor een echo!!!!!
    De verloskundige vond het toch wel een goed idee om een echo te laten maken en zowaar na 2 ziekenhuizen gebeld te hebben kon ik bij 1 morgen al terecht, super toch!!
    Hopelijk kunnen zij mij wat meer gerust stellen. rationeel weet ik wel dat er waarschijnlijk niets aan de hand is, maarja, dat duiveltje raak je zo moeilijk kwijt.
    Dus hopelijk morgen een hele happy update van hieruit>>
    wordt vervolgd>>>>>>

Groetjes natalie

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct