Hoi Nathalie,
Ik hoop dat alle voorgaande verhalen je een beetje gerustgesteld hebben. Sommige klachten verdwijnen idd snel en andere blijven langer hangen. Ook heeft de ene vrouw veel kwaaltjes en de andere juist weer geen.
Ik had in de eerste weken ook niet veel kwaaltjes. Bij mij begon het juist bij een week of 7.
Ik denk zelf dat de verloskundige nog weinig voor je kan doen. Ze kunnen nog geen hartje luisteren en zolang je geen krampen of bloedverlies hebt, zullen ze niet zo snel doorverwijzen voor een echo. Zo lang je ook die symptonen niet hebt, moet je je proberen niet druk te maken meid.
Wat betreft dat je moeder en oma met 9 weken een mk hebben gehad, herken ik je gevoel wel een beetje. De eerste zw van mijn moeder eindigde ook met 11 weken in een mk. Maar dat hoeft niet perse erfelijk te zijn hoor. Ik ben nu voor het eerst zwanger en inmiddels al ruim 33 weken, dus bij mij ging die vergelijking helemaal niet op. Hoop dat ik je hiermee ook weer een beetje gerust heb kunnen stellen.
En mocht je nu echt zo ongerust zijn, dat je je helemaal ellendig voelt, bel dan gewoon de vk en leg uit wat je voelt. Zij kan je wellicht beter geruststellen dan wij.
Succes meid!
Groetjes Anoek