Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292684 24weken Zwanger En Ongelooflijk Moe Hellup

• Auteur

Hallo allemaal,
    Zo even mijn verhaal kwijt, ben vandaag precies 24weken zwanger en de laatste 1,5week ben ik zo ontzettend moe!! Als ik 's morgens opsta ben ik al moe!! Ook veel last van hoofdpijn en af en toe wat duizelig, ben donderdag al een x extra na vk geweest om mijn bloeddruk op te meten, die was iets hoger als anders 145/70 maar niet bijzonder. Zou dit bloedarmoede kunen zijn?? Is dit niet te vroeg in de zwangerschap?? Met 9weken was mijn hb gehalte 8.8 dus dan moet die wel heel snel gezakt zijn!! Heeft iemand dit ook?? Hebben jullie adviezen/tips voor me??
    Alvast bedankt!!
    Groetjes

#3137744 Quote

hoi,
    Ik had met 9 weken een hb van 9.1 en bij 29 weken was ik ook zo moe en zag ik af.
    toe rare dingen voor mijn ogen.
    Toen heb ik weer mijn hb laten doen en die was ineens gezakt tot 6.9.
    Met ijzertabletten en ijzerhoudende voeding was het binnen 3 weken weer 8.3 dus het heeft goed zijn werk gedaan!en ik voel me ook weer een stul beter.
    Maar het kan dus inderdaad dat je ijzer flink gezakt is!

#3137746 Quote

hoi hoi,
    ik zou ook gewoon vragen of ze je bloed weer kunnen testen. ik heb ook voor een 2e keer bloed moeten prikken om mijn hb gehalte te controleren. ik slik al sinds 9,5 weken ijzertabletten en die doen goed hun werk. mijn hb lag beide keren rond de 8.

gr.
    Sara

#3137747 Quote

Hoi,

Bij mij hielp floradix (een kruidensiroop met veel ijzer) prima. Eén keer per dag een beker (even aanlengen met een ander sapje, niet met melkproducten want dat stopt de ijzeropname) en ik voelde me met een paar dagen weer helemaal fit. Mijn ijzergehalte in het bloed was overigens niet te laag.

Gr,
    Maria

.

#3137756 Quote

zou j ook de tip van floradix willen geven. Gewoon te koop bij drogist. En je mag t zelfs 2x dgs (volgens mij). Verder bevat broccoli, kiwi, appelstroop veel ijzer.
    T hoeft geen echte bloedarmoede te zijn, maar een verlaging. (als je normaal op 6,5 zit en nu op 5,9 zul je er minder van merken dan als je normaal op 8,8 zit en nu op 6,8)
    Goed naar je lichaam luisteren en als je t niet vertrouwt via huisart/ vk je Hb laten bepalen!
    Sterkte ermee, groetjes, mira

#3137785 Quote

laat voor de zekerheid je hb even prikken bij je verloskundige..
    en eventueel een uitgebreider onderzoek naar je schildklier en je b12.

ik heb ook last van vermoeidheid..
    niet normaal meer.. precies wat je zegt.. je staat op.. en eigenlijk wil je het liefst weer in je bed duiken..

ik ben van 35 uur werken per week.. naar 10 uur werken per week gegaan.. dus werk maar 2 uur per dag.. dit is echt het maximum..

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137786 Quote

Hey allemaal!!
    Bedankt voor de lieve tips enz!!
    Donderdag moet ik na verloskundige en zal dan vragen of ze naar mn hb willen kijken.
    Je wilt je niet aanstelle he…………tenminste dat gevoel had ik in het begin heel erg. Maar zwanger zijn is niet altijd even makkelijk!!!!
    Maar goed dik over de helf dusse we gaan er voor!!!!
    Groetjes

#3138441 Quote

zo hier ben ik weer eens!!
    Mijn hb was van 8.8 naar 7.9 gezakt dus niet echt veel. Ben op jullie advies begonnen met floradix, slik het nu ruim een week en voel me echt stukken beter!! Echt geweldig gewoon!! Intussen ben ik vandaag precies 26weken zwanger en hoop dat ik de rest vd zwangerschap me zo goed blijf voelen!!
    Thanks voor de super tip!!!!

#3138443 Quote

Ik ben ook aan de floradix, prima en je mag het altijd gebruiken. Ik voel me stukken beter nu ik wat extra ijzer krijg. Hopelijk merk jij het effect ook snel.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct