Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292698 Eerste Keer Verloskundige

• Auteur

Hallo lieve meiden.
    Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Ik heb afgelopen weekend een positieve test gehad n ben in oktober uitgerekend.
    12 maart gaan we voor de eerste keer naar de verloskundige.

Jullie kunnen mij vast wel vertellen wat ik dan verwachten kan.Ze had het over een echo maar ik dacht dat dat altijd in het zieknhuis gebeurde???

Alvast bedankt allemaal en succes.

liefs janine

#3137860 Quote

ik ben zelf met 9 weken de eerste keer bij de verloskundige geweest.
    hier kreeg ik inderdaad een echo,ook al zag je nog niet erg veel erop
    we hebben toen wel het hartje al heel duidelijk zien kloppen
    wij hebben toen ook   de hele intake gehad,vragen kwa gezondheid en erfelijke ziektes enzo
    tevens kregen wij een heleboel info mee naar huis en de papieren om te je aan te melden bij de kraamzorg
    de volgende echo wordt dan meestal gedaan met 12 weken

gr sweety 13 w zwanger

#3137868 Quote

je krijgt de eerste keer vooral heel veel vragen over je gezondheid en nog veel meer en je krijgt ook de eerste controles je baarmoeder voelen hartje luisteren en bloeddruk meten
    en een verwijzing voor een echo
    en je krijgt ook heel veel informatie over de zwangerschap voeding testen

#3137872 Quote

dank je wel meiden.
    Ik heb er echt zin in allemaal!!!
    Ik laat het allemaal maar op me afkomen.
    verder heb ik nog een nieuwe discussie geplaats(vraag) omdat ik zo onzeker ben.

Dank jullie wel.

liefs Nientje

#3137879 Quote

Hoi,

Mijn verloskundige neemt de 1e keer ook bloed af. Dit wordt op allerlei dingen getest oa. HIV, maar nog veel meer. Volgens mij is dit standaard.

#3137880 Quote

ik heb de eerste keer wel de papieren meegekregen zodat ik in het ziekenhuis bloed kon gaan prikken. denk dat dat aan de verloskundige ligt of ze het zelf doen,of dat ze je door sturen.
    je wordt dan inderdaad op vanalles gecontroleerd. ook wordt gekeken wat je bloedgroep is en hoe het met je ijzergehalte is

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct