Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292699 Zwangerschapstest Positief Maar Wel Bloedings

• Auteur

hoi allemaal,

wil even mijn verhaal kwijt en misschien heeft iemand het zelfde mee gemaakt?

ik moest 2 week geleden ongesteld worden en werd na 3 dagen overtijd zijn ongesteld (althans dat dacht ik) dus nooit bij stil gestaan dat ik zwanger zou kunne zijn.
    het heeft meer dan een week geduurd voordat het stopte, na 3 dagen begon ik wat bruinverlies in mijn onder broek tekrijgen en rode stolsels in mijn urine, dus ik d8 nee heeh alweer?
    had de huisarts gebeld en die vroegen kon je zwanger zijn? ik antwoorde van we zijn wel bezig maar omdat ik bloede dacht ik ik ben ongesteld, huisarts adviseerd mij om aftewachten en dat dit misschien een miskraam kan wezen.
    heb daarna toch een test gedaan en werd direkt postitief, dat was een grote schok!!
    maar nu die onzekerheid, van wel positief maar ook nog kleine bloedings in mijn maandverband ( donkerbruin) kan een miskraam zo lang nog duren en waarom geeft de test na bijna anderhalve week nog positief aan?
    wat denken jullie ervan of wie heeft dit ook meegemaakt m ik hoor het graag
    groetjes diane

#3137861 Quote

Hoi Diane,

Ikzelf heb ook ruim een jaar geleden alweer,  een tijd lang (onverwacht) positief getest na een na mijn idee normale menstruatie. Ik ben toen wel doorverwezen na de gyn (liep ik toch al) en een week of twee lang is bloedgeprikt om de HCG waarde te bepalen en te kijken of deze ging dalen of stijgen. Waar ze in eerste instantie bang voor zijn is een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (ze hebben wel eerst met een echo in de baarmoeder gekeken maar dat zat niets). Na ruim twee weken was het HCG in het bloed niet meer meetbaar. Het vermoeden was toen een heel vroegtijdige miskraam (een dag na mijn reguliere ongesteldheid, dus niet echt opgemerkt). En daardoor een HCG waarde die aan het afbouwen is, hetgeen in mijn geval wat langer duurde.  In mijn geval was er geen sprake van bloedverlies. Volgens mij staat er ook op de test dat deze na een miskraam nog even onterecht positief kunnen geven.

Gr,
    Maria  

#3137865 Quote

Hoi Diane.

Het HCG hormoon kan na een miskraam tot zo'n 4 weken in je lichaam blijven zitten, vandaar dat het mogelijk is dat je na een miskraam toch een positieve zw.test in handen hebt.
    Ik heb het zelf ook meegemaakt, zowel een bloeding met eindigend in een miskraam en bloedingen dat resulteerde in een prachtige dochter en nu weer zwanger van nr. 2.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop voor je dat het toch nog goed zit.

Groetjes Mamajo.

#3137877 Quote

hoi,misschien kan het innestelingsbloed zijn.dat is vaak wat oud/bruin bloed.

groetjes,en sterkte karin

#3137962 Quote

Weet niet of het vaker voorkomt, maar mijn oma is 7x zwanger geweest en heeft 7x maandelijks gevloeid. Moest indertijd constante bedrust nemen (maar als boerenvrouw en met haar karakter onmogelijke opgave) en ze heeft 1x miskraam en 6x gezond kindje ter wereld gebracht. Dus t zou ook nog een goed aflopende zwangerschap kunnen zijn!
    Groetjes en sterkte met de onzekerheid, mira
    ps horen we terug hoe t je vergaat?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct