Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292703 Vraagje Wat Betaald Een Gezin Voor 4 Dagen Pw Met 4 Kinderen 2 Voor Alleen Naschoolse Opvang En

• Auteur

Hey  mama's & papa's,

Ik ben een  mama van 23  jaar en heb 2 kindjes. Een meisje van 2 jaar en  een jongetje  van 8 maanden. Mijn man heeft ook 2 kinderen van 5 en 8 jaar. Ik ben nu nog huismama, maar wil binnenkort weer gaan werken. We hebben samen een inkomen van netto 1300 euro, en daar gaat ook nog eens de hypotheek van het huis vanaf, dus we hebben het niet breed. Als ik ga werken gaan we rond de 2600 euro netto verdienen. Ik vraag me nu alleen af of het wel zin heeft om te gaan werken, en of ik dan niet alleen ga werken om de kinderopvang te kunnen betalen. Ik moet dus voor 2 kinderen 4 hele dagen kinderdagverblijf betalen, en voor 2 kinderen 4 dagen naschoolse opvang. Weet iemand hoeveel ik daar ongeveer aan kwijt zal zijn?

Groetjes Claire

#3137903 Quote

Hai Claire,

Dit zou je kunnen uitrekenen op de site van de belastingdienst, het is dan handig om de tarieven te weten van de door jullie gekozen opvangorganisatie.

Succes ermee,

Groetjes Inge

#3137909 Quote

Je zou ook eens kunnen kijken op toeslagen.nl

#3137911 Quote

hoi claire
    ik ben zelf gastouder en reken 4 euro per uur per kindje ook moet je ongeveer 1.50 per uur rekenen aan bemiddelingskosten dus 5.50 per uur per kindje en daarvan krijg je twee derde van de belasting van terug dus zelf zou je moeten rekenen op ongeveer 1.60 per uur wat je zelf moet betalen
    groetjes sandra

#3137923 Quote

Ik ben ook gastouder en reken 3,75 per uur voor 1e kindje en 3,35 voor elk volgende kindje.

Maar je zou ook eens op http://www.mrnosey.nl kunnen kijken. Dat is een landelijk gastouderbureau en niet te duur. Op deze site kan je veel info vinden over de opvang zelf en er staat ook een rekenmodule op.

Zoals je ziet zijn de meeste gastouders vrij in het bepalen van de hoogte van het uurloon, maar er worden wel richtlijnen gegeven.

#3137929 Quote

het is niet altijd zo dat je 2/3 terug krijgt van de belastingdienst hoor. het is namelijk inkomensafhankelijk. Hoe lager het totale bruto jaarsalaris des te hoger is de vergoeding. Hoe hoger des te meer moet jezelf betalen.

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137932 Quote

Yep, zoals griebelbaby zegt, het is inkomensafhankelijk. Dus je moet het even uitrekenen. Wij betalen 100 euro per maand, voor 2 dagen opvang per week. Valt dus erg mee! Ik hoorde laatst van de leidinggevende van het KDV dat er ook ouders zijn die zelf een uurprijs van 0,19 cent betalen vanwege lage inkomens. Overigens maakt dit de kinderopvang erg aantrekkelijk en stromen ze weer vol! Dus mocht je de knoop doorhakken zou ik snel op zoek gaan,
    Groetjes Soela  

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct