Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292704 Harde Buiken

• Auteur

Ik ben 24wkn en 3dgn zwanger en heb regelmatig last van pijnlijke harde buiken!! Iemand tips wat je kan doen om het een beetje te verlichten????
    Groetjes

#3137912 Quote

Hallo mamasab,

Ik had met 28 weken ook een aantal dagen pijnlijke harde buiken.
    Bij mij bleek het te komen doordat ik gewoon echt teveel deed, zowel qua werk als in het huishouden. Zo sjouwde ik gewoon nog met wasmanden op en neer.

Ik heb toen, hoe moeilijk het soms ook is, een stapje terug gedaan en meer aan mijn vriend overgelaten.

Inmiddels  ben ik over 3 weken en 6 dagen uitgerekend en ben ook op advies van de verloskundige 6 weken voor de bevalling gestopt met werken.

Ik hoop dat dit je kan helpen, veel succes en geniet gewoon lekker van je zwangerschap.

Greotjes Monica, nog 3w6d

#3137914 Quote

Hoi,

Over het algemeen geeft je lichaam dan aan dat je het wat rustiger aan moet doen. Ook kan het zijn dat je blaasontsteking hebt. Ook al heb je geen last van pijn bij het plassen. De symptomen van een blaasontsteking kunnen tijdens het zwanger zijn heel anders zijn. In ieder geval iets wat simpel is te controleren en dan weet je dat het daar niet aan ligt. Ik doe het altijd gewoon via de huisarts en dat is nooit een probleem.

Sterkte ermee. Groeten pinklady 33 weken zwanger

#3137922 Quote

Ik heb ook regelmatig harde buiken.
    Nu ben ik er laatst achtergekomen dat ik dat heb als ik mijn plas zit op te houden.
    Beetje dom, maar ik had het eerst niet eens door….

En idd ook als ik teveel doe in huis. Ik werk thuis als oppasmoeder en dan moet ik echt moeite doen om mezelf te beheersen en niet bijv de hele benedenverdieping schoon te maken in 1 dag. Normaal een klusje van nog geen 2 uur, maar met die buik wel langer…

Maar ik heb ook een stapje terug gedaan en dan is het hier maar niet spik en span.
    Manlief doet zoveel die kan en ik ook (af en toe) meer kunnen we niet doen he.

Ik ben inmiddels 33,5 wk ver dus hoef bijna niet meer.

#3137961 Quote

Bij de een reageert de baarmoeder net wat sneller op prikkels dan bij de ander. Zo zou je harde buiken kunnen krijgen als je al ff geen ontlasting gehad hebt, of nodig moet plassen. Maar een blaasontsteking uit zich in meeste gevallen in zwangerschap totaal anders dan normaal, dus je urine laten controleren is kleine moeite!
    En voor jezelf nagaan wanneer je harde buiken hebt, kijken of het te maken heeft met wat je die dag gedaan hebt?!
    Sterkte ermee (en als je het niet vertrouwt of graag deskundig advies wilt: de vk heeft ook telefonisch spreekuur waar je je klachten kan neerleggen en om advies kan vragen!! Niet aarzelen, ze zijn ervoor!!!)
    Mira

#3137998 Quote

hallo,

Ik las deze discussie en kan je ook nog het volgende erover vertellen:
    Het kan namelijk ook gewoon zijn dat je harde buiken deze zwangerschap er gewoon bij horen (zonder dat het ergens vandaangeleid kan worden.) Ik heb bij mijn 2e zwangerschap vanaf 21 weken, dagelijks harde buiken gehad. zonder enige aanleiding. de hele zwangerschap werd rekening gehouden (door de vk) dat ik eerder zou bevallen daardoor, maar dat is uiteindelijk maar 1 weekje eerder geworden. dus maak je maar niet zo ongerust als je een harde buik hebt. (tja makkelijk gezegd natuurlijk, maar toch …) Het KAN dus een reactie zijn op iets, of gewoon om NIETS.

succes ermee !
    mama kek

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct