Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292705 Hoge Bloeddruk

• Auteur

Help, ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en daar kwam naar voren dat ik een hoge bloeddruk had, tesamen met dikke enkels, pijn in mijn buik  en hoofdpijn. Ik ben pas 23 weken zwanger! Ik maak me een beetje zorgen en ben op advies van de vk tijdelijk gestopt met werken. Maandag moet ik weer terug om het te laten meten.
    Zijn er nog meer zwangeren met hetzelfde probleem?

#3137917 Quote

HoiHoi
    Ik had vorige week dezelfde klachten als jou op vocht vasthouden in de enkels na, kreeg extra controle van de bloeddruk, die was wel wat hoger als normaal bij mij was maar nog niet onrustbarend, morgen word de bloeddruk opnieuw gemeten!! Hoe hoog was die bij jou??
    Groetjes

#3137919 Quote

bij mij was de bloeddruk nu 140-90, 3 weken geleden was hij nog 110-60. Mijn bloeddruk is normaal gesproken iets aan de lage kant, maar nu dus niet. Werk jij nog? Ik ben nu, in ieder geval even tot maandag, gestopt met werken. Ik hoop echt dat het mandag beter is.

#3137921 Quote

HoiHoi,
    Bij mij was de bloeddruk altijd 120/60, vorige week 145/75.
    Ik werk nog wel ja…jou onderdruk was voornamelijk hoog dus doe maar eve lekker rustig aan!!!!
    Ik ben nu 24weken en 3dagen, ben 15juni uitgerekend. Jij ook in die buurt of nie??
    Succes en laat je lekker verwennen!!

#3137925 Quote

hoi,
    Ik ben 28 juni uitgerekend, maar er is een grote kans dat het eerder met de keizersnede wordt gehaald, ik heb een voorliggende placenta en de vorige was ook met een KS. Ik ga proberen het rustig aan te doen, maar ik maak me wel een beetje zorgen. Maarja, ik heb geen keuze en moet maar gewoon afwachten…..

#3137928 Quote

hier ook ervaring met een te hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap. mijn normale bloeddruk is 100/60. ook vrij laag dus. Ik heb tijdens mijn zw 160/110 gehad. En ben ook opgenomen geweest.

Maar ik had het vanaf week 30. Ben toen halve dagen gaan werken en met 34 weken met verlof. Ben ook opgenomen geweest in het ziekenhuis. als je bloeddruk hoog blijft kunnen ze er medicijnen voor geven. Het gevaar is namelijk dat je het HELLP syndroom krijgt.

Ik mocht zelf de laatste weken van mijn zwangerschap niets doen en moest vaak naar het ziekenhuis  voor controle. bloed/urine/bloeddruk.
    vaak wordt de zorg namelijk overgenomen bij een te hoge bloeddruk door het ziekenhuis.

je moet echt zo rustig mogelijk aan doen.

ik hoop dat het bij jou met een paar dagen rust weer goed komt. Succes.

Ben trouwens zelf gewoon bevallen van een gezonde dochter met 38+6.

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137959 Quote

Hai mammamica,

Wat vervelend voor je zeg. Ik wil je niet onnodig bang maken maar ik denk dat je er rekening mee moet houden dat als je bloeddruk  nog meer stijgt  je wsc opgenomen gaat worden. Ik hoop natuurlijk voor jou dat hij maandag wat gezakt is.
    Ik heb zelf geen zwschapsvergiftiging gehad maar bij mij werd daar in eerste instantie wel aan gedacht. Daarna heb ik lange tijd in het ziekenhuis gelegen waarvan 2 weken op zaal. Daar kwamen regelmatig meiden binnen met een hoge bloeddruk. Vandaar dat ik er het eea van weet. Om je gerust te stellen. Die meiden moesten wel lang blijven maar het is bij hen allemaal goed afgelopen. Ze zijn gewoon heel alert op een hoge bloeddruk, en terecht.

Een onderdruk van 90 is op zich vrij hoog maar nog niet te hoog. Maar als je bloeddruk normaal veel lager is kan dit wel duiden op een zwangerschapsvergiftiging. Zeker in combinatie met je andere klachten. Gelukkig hebben ze geen eiwit in je urine gevonden ( anders was je direct opgenomen ). Dat is zeker positief. Ik zou het nu iig heel rustig aan doen en hopen dat het weer wat zakt. En natuurlijk alert blijven op andere signalen zoals vocht vasthouden, hoge buikpijn, slecht zien en hoofdpijn. Een zwschapsvergiftiging kan heel gevaarlijk zijn dus als je het niet vertrouwd moet je direct actie ondernemen.
    Ik zal voor je duimen. Ondertussen moet je gewoon lekker veel gaan bankhangen en laat manlief de kopjes thee en koekjes maar aanslepen

#3137942 Quote
    quote: tineke240 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-02-2008 08:42:43'));

hoi mamamicah,

ik wil je niet bag maken maar ik zou ook vragen om een bloed onderzoek en urine onderzoek aangezien je ook die pijnen boven je buik hebt.

dit kan namenlijk wijzen op zwangerschaps vergiftiging.

ik heb deze ook in mijn eertse zwwangerschap gehad te samen met hellp-syndroom.

die onderzoeken zou ik ook zo snel mogenlijk aanvragen als ik jouw was, je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

en als je naar aanleiding van die onderzoeken nog vragen hebt kan je me e-mailen
    soepelpak17@imail.nl

groetjes tineke

#3137946 Quote

hoi.ik moest met 31 weken mezelf melden in het ziekenhuis bij de gyn.vanwege een hoge bloeddruk 140/100 .ik had zelf helemaal niets in de gate ,geen hoofdpijn ofzo.ik heb zelf 2 dagen in het ziekenhuis gelegen.daar werden een aantal ctg scans gemaakt en omdat ik ook wat eiwit in mn urine had ,moest ik ook 24 uurs urine opvangen.gelukkig was dit al snel weer goed.ik moet nu elke week terug komen,mn bloeddruk is nog vrij hoog maar acceptabel.moet vanmiddag weer heen.

groetjes,karin   vandaag 37 weken en 2 dagen

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct