Hoi Puk,
Ik ben nu 28 weken zwanger van een tweeling en had rond de 9 weken al last van BI.
Ik ga sinds die tijd 2 x per week naar de fysiotherapeut en heb van haar ook allerlei oefeningen gekregen die ik elke dag moest doen.
Helaas heeft het voor mij niet zoveel gedaan, mijn klachten werden steeds erger en ik ging heel hard achteruit.
Ik lig nu bijna hele dagen op een bed in de kamer zodat ik de trap niet meer op hoef en lopen lukt alleen nog als het hele kleine stukjes zijn.
Bij mij is het een combinatie van BI en gewoon een hele zware zwangerschap.
Ik zou gewoon zo snel mogelijk naar de fysio gaan, je kunt daar tegenwoordig zonder verwijzing van een arts naar toe.
Zij/hij kan je ook tips geven over wat je wel en niet moet doen. Het is voor iedereen weer anders.
De één heeft baat bij zwemmen (zwangerschapszwemmen), de ander bij lopen of fietsen.
Je moet wel proberen zoveel mogelijk in beweging te blijven en een combinatie tussen rusten en bewegen zien te vinden.
Bekken instabiliteit kan zich op verschillende wijzen uiten en verschillende klachten geven.
Ik heb ook veel last van druk op het schaambeen, dus de klachten zitten zowel voor als achter.
Enne het gaat niet over, je klachten kunnen wel verminderen, maar je moet het gewoon uitzitten tijdens je zwangerschap.
Het kan ook nog na je zwangerschap voor problemen zorgen, dus….
Sterkte.
Groetjes Patricia