Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292707 Wat Vinden Jullie

• Auteur

hoi meiden,

ben nu 5wkn en 2dgn zwanger en zit met een dillemma.

A.s. zaterdag hebben we een feestje in een cafe waar gerookt zal gaan worden.
    Nou heb ik gelezen dat zelfs meeroken een vergroot risico op een miskraam geeft.
    Ik wil dus geen enkel risico lopen vooral in deze belangrijke periode en wil daarom eigenlijk niet naar dat feestje gaan.  

Wat vinden jullie?!  

prinses  

#3137954 Quote

Dat dilemma ken ik. Thuis kan je dat zelf bepalen, maar in dat café kun je het niet ontwijken. Ik neem aan dat je nog niet iedereen hebt verteld dat je zwanger bent, dus waarschijnlijk komen er ook mensen met je praten die niet op de hoogte zijn en naast jou een sigaret opsteken. Heel moeilijk. Als het een feestje van een dierbaar familielid was of een hele goede vriend(in) zou IK wel even gaan, maar zoveel mogelijk proberen uit de rook te blijven en misschien niet lang blijven. Als de persoon van wie het feest is, iets verder van me af zou staan, zou ik misschien wel niet gaan..

#3137955 Quote

hoi prinses
    aller eerst gefeliciteerd met je zangerschap
    ik ben een niet roker maar ik denk niet dat het heus zon vaart zal lopen als je naar een feestje gaat hoor ik denk dat als je een miskraam zou krijgen er iets mis is met je vruchtje… en op dit moment van je zwangerschap neemt het vruchtje nog niks van jouw…pas bij 12 weken…
    maar als je je er echt niet fijn ondervoelt moet je gewoon niet gaan
    groetjes sandra

#3137956 Quote

Moeder-kind bloedcontact is er toch al veel eerder? Ik dacht begrepen te hebben dat dat vanaf wk 5 al is?!

Weet iemand dit zeker?

#3137957 Quote

Heb 't antwoord al gevonden.
    De placenta wordt tussen wk 5 en 6 gevormd. Hierdoor worden dus al voedingsstoffen en zuurstof naar de baby getransporteerd.
    Er is dus wel degelijk contact tussen moeder en kind.
    Hoe dan ook, enorm bedankt al voor jullie reacties.

Heb m'n besluit al genomen. Het gaat om een feestje van m'n broertje, dus absoluut iemand dierbaars, maar juist zo iemand zal vast begrijpen dat ik niet naar 't cafe zal gaan. Later op de avond is er ook nog een etentje waarbij ik dan wel aanwezig zal zijn.
    Kan 't nog niet vertellen, ga dat pas een dag later doen. Ik wil niet in 't middelpunt van de belangstelling staan op zijn feestje.

Nogmaals iig bedankt,
    prinses

#3137960 Quote

He Prinses!

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik snap dat je nu al heel zuinig op je kindje bent, maar ik zou als ik jou was gewoon lekker gaan hoor! Probeer je lekker te ontspannen en niet druk te maken!
    Natuurlijk is roken niet goed, en ook niet als een ander dat doet. Maar elk cafe heeft goede afzuiging, en als je gewoon een beetje tussen de niet-rokers zitten gaat, is er echt niets aan de hand hoor!
    Dat ene dagje,avondje kan best hoor. Probeer lekker te genieten van je zwangerschap, en ga vooral door met je 'normale' leven. Er zijn immers genoeg vrouwen die die eerste weken allerlei slechte dingen doen, omdat ze gewoon nog niet weten dat ze zwanger zijn!
    Sucses verder!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3137963 Quote

Het is je eigen keuze, snap dat het heel moeilijk ligt. Ik vond het soms best moeilijk dat je vanaf dat je zwanger wilt worden tot en met einde borstvoeding een hoop dingen niet mag/ kan.
    Ik heb ervoor gekozen om toch met enige regelmaat op stap te gaan, ook naar gelegenheden waar gerookt werd. Mij lijkt vooral langdurig/ continue meeroken slecht, vandaar deze keuze.
    En volgens mij wordt bloedband vanaf week of 8 echt in gang gezet, als dat je zou tegenhouden.
    Wel moeilijk als anderen het nog niet weten en jij wel en je jouw keuze dus niet kan verklaren die dag. Hopelijk is je broer er de dag erna vol begrip voor en vooral héél blij dat hij een neefje/nichtje krijgt.
    Groetjes mira

#3137964 Quote

ik zou gewoon gaan en vooral omdat het je broer betreft, ik vind het een beetje overdreven om dat soort gelegenheden uit de weg te gaan, dan kan je ook niet achter een auto fietsen want dat zijn uitlaatgassen, anders moet je je 9 maanden thuis opsluiten omdat je bang bent om ergens mee in contact te komen, sorry maar dit is mijn mening, en als je nou naar het cafe gaat dan heb je echt niet gelijk kans op een miskraam, sorry het is niet kwaad bedoelt wat ik schrijf maar dat is mijn mening

succes

#3137970 Quote

hoi ik ben een felle ex roker die roken tijdens de zwangerschap heel erg bekritiseer, maar jou probleem vind ik ook een beetje vergezocht.
    vooral een feestje van je bloed eigen broer,
    Niet te zwaar aan tillen hoor, net wat me voorganger schreef dan kan je ook de straat niet meer op..

Mijn partner rookt nog en op visite word er ook gewoon gerookt en op me werk recht tegenover me zit me collega ook lekker door te paffen. gelukkig kan ik er mee leven en heb ik er geen moeite mee. zolang jezelf niet rookt en als de kleine geboren is niet blootsteld aan die rook dan is er niks om je zorgen te maken en zal ik als ik jou was niet me sociale leven er door laten lijden, dat gebeurt namelijk straks vaak zat als de kleine er eenmaal is.

meid ga genieten van je zwangerschap en daar hoort een feestje bij hoor. succes.

xxx bambi

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct