Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292708 Ervaringen Met Inleiden

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 42 weken, maar bevallen ho maar. Ik heb ook het gevoel dat er totaal geen schot zit. Geen voorweeën, geen harde buiken en het kindje is zelfs niet eens ingedaald. Kortom niets dat op een spoedige bevalling wijst, al kan het soms snel veranderen. Morgen moet ik naar de gynaecoloog. Die zal kijken hoe ik ervoor sta en waarschijnlijk een afspraak maken om de bevalling in te leiden. Nu ken ik het inleiden alleen van verhalen en van wat ik wel eens op tv heb gezien. Daardoor heb ik het beeld gekregen dat inleiden nou niet echt een pretje is (al is een gewone bevalling dat natuurlijk ook niet). Maar klopt dat beeld wel? Zijn er vrouwen die iets kunnen vertellen over hun ervaringen? Hoe werkt het precies? Duurt het langer dan een natuurlijke bevalling? Is het verstandig om pijnbestrijding te vragen? En hoe lang wachten ze over het algemeen na de 42 weken tot ze gaan inleiden?

Ik hoop op jullie ervaringen!

Sam

#3137974 Quote

Hoi Sam,

Ik ben ook ingeleid met 42 weken precies. Ik heb erg geen vervelende ervaringen mee gehad.

Om 8 uur moesten wij ons melden in het ziekenhuis. Ik had toen al 2-3 cm ontsluiting, maar het was nog niet week genoeg om de vliezen te breken. Ik kreeg toen een pilletje ingebracht (ipv gel). Daarna aan het ctg voor een half uur of 3 kwartier. Dan 2,5 uur  wachten en daarna weer een half uur/3 kwartier aan het ctg. De lijn die de weeën meet bleef echter netjes op de nul staan, behalve bij lachen of niezen. 4 uur na de eerste pil weer gevoeld: nog niet genoeg gebeurd, dus weer een pil ingebracht gekregen. Ze zeiden toen al dat ze als deze niet werkte niet meer gingen inleiden, omdat je anders 's nachts ligt te bevallen. Ik zou eventueel wel nog een nieuwe pil krijgen. Dus weer een half uur/3 kwartier aan het ctg. Er gebeurde weer helemaal niets. Daarna zijn we even lekker buiten gaan wandelen. Om 15:45 uur heb ik iedereen ge-smst dat het die dag wel niet meer zou worden. Daarna gingen we weer naar binnen om te wachten op de volgende ronde ctg. We gingen even lekker liggen en toen voelde ik opeens een plopje. Heee, vliezen gebroken? Ik naar de wc en mijn man als een kip zonder kop de gang op om iemand te halen. Ik ving een klein beetje vocht op met zo'n megaverband. Daarna moest ik weer aan het ctg en kwamen spontaan de weeën op gang. Ik heb dus uiteindelijk geen infuus gekregen met wee-opwekkers.

De bevalling zelf was erg heftig. Ik kreeg een onophoudelijke weeënstorm. Maar met 3,5 uur was hij er al. Van dat de vliezen waren gebroken tot we ons kindje konden vasthouden duurde dus helemaal niet zo lang. 5 hechtinkjes en klaar.

Dat was mijn ervaring met inleiden: lang niet slecht dus. Ik hoop dat jij ook zo'n vlotte bevalling hebt met een prachtig resultaat!

Groetjes!

#3137987 Quote

Hallo Sam,

Ik had ook alleen maar van die 'gruwel'verhalen over het inleiden gehoord. Dus toen ik naar de verloskamer ging om ingeleid te worden zei ik ook tegen mijn man: maak je borst maar nat, want het gaat heel heftig worden. (ik werd trouwens ingeleid omdat ik al 1,5 dag gebroken vliezen had en amper 1 wee per half uur ;-(
    Maar wat schetste mijn verbazing: het viel zo ontzettend mee !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    eerst op stand 4 maar dat vond mijn baby een te snelle overgang dus ging het hartje teveel pieken. toen een half uurtje ontkoppeld, toen langzaam opgebouwd tot wederom stand 4 en het was echt heel goed te behappen. Nou ligt het natuurlijk wel eraan hoe jouw lichaam erop reageert (dat zal voor iedereen wel anders zijn)
    Het was ook mijn 2e bevalling, misschien dat dat ook scheelt. Het verrassingseffect van de bevalling is er af. je weet wat er in grote lijnen komt. En ik had natuurlijk al 1,5 dag gewacht, dus ik wilde heel graag bevallen om eindelijk mijn baby te zien.
    Maar echt het viel zo enorm mee, dat ik er zelf zo verbaasd over was dat ik gewoon heel relaxt met inleiden ben bevallen. Dus bij deze een heel positief verhaal over inleiden.
    Ik wens je veel succes en hoop dat je snel je kindje mag verwelkomen.
    groetjes
    mama kek

#3138001 Quote

Ik ben ingeleid met 38 weken (bij de eerste) i.v.m. een te hoge bloeddruk.
    Om  8.30 uur zijn mijn vliezen gebroken, om 9.00 uur aan het infuus, telkens een standje hoger, na 1,5 uur in een weeenstorm terecht gekomen, en om 14.15 uur is onze zoon geboren.
    Ik vond het erg heftig, maar had me er (achteraf) niet goed op voorbereid, mijn voorstelling erbij was iets te rooskleurig…..
    Hoop bij onze tweede dan ook op een wat rustigere bevalling!
    Succes!

#3138031 Quote

hoihoi

nou ik heb twee zoontjes en allebei de bevallingen zijn ingeleid. De eerste met 40+6 omdat mijn vliezen al 2 dagen gebroken waren en ik geen weeen had. In het ziekenhuis aangekomen bleek dat ik helemaal geen ontsluiting had en alles nog potdicht zat. Het plan was dus, eerst een hormoon veter om de boel wat soepeler te maken en de volgende dag inleiden. 's Middags kreeg ik weeen meteen elke 3 minuten. De bevalling heeft 11 uur geduurt, omdat hij klem lag duurde het langer ik zat al na 5 uur op 9 cm, maar daar bleef het even bij. De ween waren ook niet sterk genoeg, dus ook nog een infuus met wee opwekkers gehad. Dat had ws niets met het inleiden te maken maar met de baby.
    Bij de tweede bevalling ingeleid met 41+5. Toen eerst aan de antibiotica, ivm ziek kindje eerste keer. Na 4 uur weenopwekkers via infuus. Na een poosje weeen en 1 uur en 45 minuten later was mijn zoontje er als. Snel dus en redelijk heftige weeen maar wel te doen. Heb die weeen storm nooit als erg ervaren, vond het wel lekker opschieten.
    Ik heb beiden bevalling niet als erg heftig ervaren, zowel het inleiden als de ziekenhuisbevalling niet.
    Ik kan me voorstellen dat je er ook wel erg aan toe bent.

Heel veel succes met de bevalling en ik hoop dat je kindje er snel is en alles prima gaat!

groetjes babymama

#3138056 Quote

Hallo allemaal,

ik ben er weer!! En nu heb ik ook ervaring met inleiden.

Woensdag de 20e moest ik me melden in het ziekenhuis voor de gel. Die werd tot twee keer toe ingebracht en de dag erna zouden mijn vliezen gebroken worden. Die braken echter 's avonds vanzelf. 's nachts kreeg ik weeen en omdat ze vonden dat ik echt moest slapen voor de volgende dag, gaven ze me uit zichzelf een pethidine-prik, zonder dat ik erom had gevraagd. Heel prima dus.

De volgende dag aan de weeenopwekkers en het was allemaal nog wel te doen (zeg ik nu, he).Het ging prima en het had goed af kunnen lopen met een prachtige natuurlijke bevalling maar het liep anders. Ik zal je hier niet vermoeien met hoe het is gegaan want dat heeft niks met het inleiden te maken. Maar er is een reden dat ik vandaag pas weer voor het eerst op dit forum zit, zullen we maar zeggen….

Al met al vond ik het inleiden absoluut niet onprettig. Het enige is dat je dus tijdens de weeen niet kunt rondlopen omdat je aan het infuus en de monitor ligt. Heel veel sterkte!

Liefs, Jose

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3138093 Quote

Nadat mijn vliezen waren gebroken bleven de weeen uit, ik moest dus aan de weeen opwekkers, dit zou geen pretje zijn, hoor je altijd maar mij is het helemaal meegevallen.Ik had in 3 uur volledige ontsluiting, dat ik uiteindelijk nog een keizersnee kreeg lag niet aan het inleiden maar aan de stuitligging die ook nog eens scheef lag. Maar ook het opwekken van de bevalling met ringen en zalf valt volgens vriendinnen van mij helemaal mee hoor!

#3138118 Quote

Helaas helaas is het bij mij niet gelukt (door een keizersnee en daarna een forse infectie bij mij) om m'n kindje snel aan te leggen. Maar een paar dagen later is het alsnog hartstikke goed op gang gekomen. Het is dus belangrijk, maar gelukkig niet essentieel.
    Succes!

#3138119 Quote

Haha, ik doe het verkeerd. Ik wilde dit bericht posten bij het topic over borstvoeding… Nou, nog een poging dan maar….

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct