Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292716 Stuitligging

• Auteur

Hallo meiden,

Ik ben nu bijna 35 weken zwanger van de tweede en deze baby ligt in stuit. Volgende week krijg ik een draaipoging. Als het zover mocht komen wil ik een stuitbevalling proberen (de eerste kon er tenslotte ook door).
    Maar wat ik me afvraag: hoelang laten ze je doorlopen bij stuitligging? Ik weet dat ze liever niet inleiden maar ze wachten toch liever ook niet tot 42 weken met het risico op een groot kind lijkt me. Iemand die ook een stuitbevalling wilde hier ervaring mee?

groetjes, da77

#3138023 Quote

Hoi,

Ik heb er geen ervaring mee, maar wilde even reageren. Iemand van cursus zou met 38 of 39 weken ingeleid worden als de kleine nog in stuit lag.
    Nou werkt een vriendin van me op de couveuze afdeling en die vertelde me dat als je een muziekdoosje afspeelt bij ju buik, ter hoogte van je schaambeen (dus echt heel laag) dat de kleine dan weleens wilt draaien omdat ie afgaat op t geluid.
    Dat meisje van de cursus heeft dat dus een week lang iedere dag een paar keer gedaan en de kleine is inderdaad uit zichzelf gedraaid!
    Misschien nog proberen waard?
    In ieder geval succes en sterkte ermee.

Liefs Reneke

36 + 4

#3138028 Quote

Hi Da,

Ik ben met 41 weken bevallen van onze dochter. Tijdens de bevalling zag men pas dat ze in stuit lag. Het is voor mij toen alsnog een keizersnede geworden. Mijn dochter heeft niets overgehouden aan het in stuit liggen.
    Weet dus niet hoe lang ze je laten doorlopen als de stuit vooraf al bekend is. Maar een keizersnede wordt meestal een dag of 10 tot 14 voor de uitgerekende datum gepland.

Succes ermee.
    Dee

#3138030 Quote

hi