Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

zwanger zijn op je 50 ste

• Auteur

hallo ,kan je op je 51 ste nog zwanger zijn,ik ben nl deze maand 10 dagen overtijd,ik gebruik geen voorbehoedsmiddel en menstrueerde elke maand nog,tot deze maand mijn menstruatie weg bleef

Eefje-
    Bijdrager
    #10248255 Quote

Ik denk dat er niet veel is wat je nog kunt doen als je het echt volledig natuurlijk wilt laten verlopen.

Probleem daarbij is dat de kwaliteit van de eicellen op deze leeftijd inmiddels zo verminderd is, dat de kans op een natuurlijke bevruchting een enorm stuk kleiner is geworden. Dus zelfs als ze nog een  regelmatige cyclus zou hebben: je bent op deze leeftijd over het algemeen al sterk verminderd vruchtbaar vanwege teruggelopen kwaliteit van de eicellen. 

Maar je weet het maar nooit! Veel succes en anders even naar de huisarts voor verder advies!

#10244089 Quote
    Hallo,
    Mijn vriendin en ik hebben samen een relatie van ruim 1 jaar. Mijn vriendin is 48 jaar oud en ik 53. We houden ontzettend veel van elkaar, maar onze situatie is zodanig zo dat wij vanwege van onze woonafstand van elkaar nog niet kunnen gaan samenwonen. Wij willen uiteindelijk wel oud met elkaar worden. Wij zijn beiden gezond, zien er jonger uit dan onze leeftijd en beiden voelen wij ons erg vitaal, zowel lichamelijk als mentaal sterk. Wij hebben hoe gek het ook mag klinken, een kinderwens. Wij willen gezien onze leeftijden ook niet langer wachten. Wij zijn ook ervan bewust van de risico’s en willen alsnog onze wens doorzetten.
    Wij zijn door onze woonafstand alleen de weekenden- en tijdens de vakanties samen. En dit zal voorlopig nog even zo blijven voor de komende tijd. Dus, de momenten dat wij samen intiem kunnen zijn, is ook alleen gedurende de weekenden. Tevens heeft mijn vriendin inmiddels overgangsverschijnselen. Ze menstrueert wel maandelijks, maar zeer onregelmatig. Afkomstig van een gemiddelde vaste cyclus van 28 dagen heeft ze inmiddels de laatste 3 maanden een cyclus van 33-36 en 40 dagen. Een poosje terug zelf met een uitschieter van 70 dagen. Wij vrijen de laatste 4 maanden zonder voorbehoedmiddel, maar ze is nog niet zwanger wat op zich niet gek is. We hebben uiteraard niet alles mee, wat ik hier op een rijtje zet:
    – Vrijen kan alleen gedurende het weekend
    – Zij heeft een zeer onregelmatige menstruatiecyclus
    – Zij is al 48 jaar oud en heeft overgangsverschijnselen
    – Door haar onregelmatige cyclus is het niet mogelijk de ovulatieperiode te bepalen
    – Wij vrijen inmiddels ruim 4 maanden elk weekend zonder voorbehoedmiddel en ze is niet zwanger geraakt
    – Mijn vriendin kamt met een beetje constante lichte stress (niet bevorderend voor zwager te geraken)
    – Mijn vriendin slaapt een langere tijd wat slecht (niet bevorderend voor zwanger te geraken)
    Gezien al het bovenstaande informatie, wat is uw advies om onder onze huidige omstandigheden dat mijn vriendin tóch zwanger kan raken op een natuurlijke wijze zonder medicatie of wat dan ook te gaan gebruiken? Wij willen écht héél graag een baby.
    Alvast dank.
    Groet

#3138725 Quote
    @

kayleigh99

Haha!! idd wij zitten wel op één lijn he!! geinig is dat!!! 🙂
    Zelfde  meningen haha! 😀
    #3138673 Quote

@ Inanna: hihi… ook hier zitten we weer op één lijn…

#3138662 Quote

ach joh maak je niet druk, 'dit is weer zo'n meisje wat aandacht probeert te trekken!
    Ik bedoel ze negeert je gewoon compleet, had ook je reactie gelezen op haar topic.
    Wel reageren op volgens mij oelie1 en niet op jou, kinderachtig hoor.

En kom op zeg! ik vin het echt sneu gedoe. zwanger zijn op je 50ste???Nee want ik gebruik geen voorbehoedsmiddelen enz enz wat een dom gedoe!!
    Als het echt zo is (wat ik zeeer betwijfel)   vind ik het echt een sneu actie.
    hoe oud moet je tegenwoordig zijn?? ik mag nagaan dat je op je 50ste echt wel weet dat je zwanger kan raken als je niet voldoende beschermt bent en toch sex hebt.  
    Dus ga je lekker even bezig houden met andere dingen, stom gedoe!

Ja sorry hoor, k ben niet op mn bekje gevallen en zulke dingen mogen gewoon gezegd worden. dan moet je maar niet zo'n topic openen!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3138630 Quote

Hoi!

Ik had ook zo nu en dan nog even nieuwsgierig gekeken. Ik reageer eigenlijk bijna nooit ergens op maar ik dacht echt dat het een grap was. Het was ook helemaal niet de bedoeling iemand te beledigen. Maar goed, ik heb dat al aan haar uitgelegd. Heb ook gezien dat je een topic voor haar had geopend maar geen reactie kreeg. Mocht het toch zo zijn dat wens ik ze ook het allerbeste. Ben zelf 37 en na een jaar KIE behandelingen en de eerste IVF nu zwanger van ons tweede kindje. Vond zelf dit jaar zwanger worden de grens wat mijn leeftijd betreft. Stel dat het waar is, bij 50 zwanger, hoeveel risico loop je dan op een gehandicapt kind? Overigens is eventueel downsyndroom voor ons persoonlijk geen reden tot afbreken van de zwangerschap. Maar goed, ieder zo zijn mening en laten we dat respecteren! Leuk dat je gereageerd hebt.

Geniet van je zwangerschap!

#3138582 Quote

Hoi Jolanda, volgens mij had je het bij het goede eind. Heb in de tussentijd een extra topic voor haar geopend, maar daar reageerd ze niet op. Ik ben hier niet zo heel vaak, dus heb ook bij een van haar topics een reactie achter gelaten, maar ook hierop geen reactie. Dus of ze wilt het niet meer met ons delen, of een vroege 1 april grap. Wel vind ik dat iedereen een eerlijke kans verdiend, maar als er nergens op gereageerd word, ga ik wel heel erg twijfelen aan haar eerlijkheid, sorry hiervoor, maar als je een topic opend, en mensen tonen interesse in de situatie, en er wordt vervolgens gewoon gereageerd…..zo ben ik niet opgevoed. Wens jullie een fijne zwangerschap Wendy

#3138414 Quote

Hallo, zat net iets terug te lezen, en vroeg me af, hoe het ermee zou zijn……… Weten jullie al meer, of heb ik iets gemist. Kijk nl. niet iedere dag, maar was wel nieuwsgierig…………Wie weet het antwoord??? Groetjes en een fijne zwangerschap aan jullie allemaal Wendy mv Bas, Iris en Thijs

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct