Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292722 Graag Ervaringen Over Gewoon Bevallen Na Keizersnede

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik zou graag ervaringen willen  horen van dames die na een keizersnede op de natuurlijke manier zijn bevallen.
    Ik heb bij mijn zoon bijna 14 jaar geleden een KS gehad maar zou nu graag "gewoon" willen bevallen.
    Heeft een van jullie dit meegemaakt of ken je verhalen … ik hoor ze graag!

Groetjes dankbaar

#3138069 Quote

Hoi!

M'n moeder had mij als eerste met een keizersnee en 3jaar daarna m'n zusje natuurlijk. En dan hebben we het over…eh….. bijna 37jaar geleden!!!!!
    Het enige negatieve wat ik ooit gehoord heb is dat als de bevallingen kort op elkaar zijn, gaat bij jou niet op met 14jaar dus, dat het litteken kan openscheuren (iehhhhh).
    Ik geloof niet dat je je daar zorgen over hoef te maken gelukkig!!!

Groetjes, Priscilla

#3138091 Quote

Hallo,
    Ik heb bijna 4 jaar geleden een zoon gekregen via de ks en 1,5 jaar geleden ben ik "gewoon" bevallen van een dochter. Ik moest door de eerdere ks wel onder begeleiding van de gyn tijdens de controles. Maar toen hij eenmaal zag dat het goed ging werd het afgewisselt met de vk van het zh. Ja er bestaat een minimale kans dat je lidteken scheurt maar dat is heeel klein dus geen zorgen. Mijn gyn werkt al ruim 30 jaar in het zh en zei mij toen dat hij het 1keer had gehoord bij een collega…dus nog niet eens zelf mee gemaakt. Wat je wel hebt is dat je bevalling eigenlijk net hetzelfde is als een 1e, niets is natuurlijk nog opgerekt dus het gaat net zo langzaam als bij een 1e. Eerlijk gezegt heb ik er verder niets van gemerkt dat ik eerder met een ks was bevallen. Mijn meisje was 8 pond dus geen kleintje, maar heeft niet gezorgt voor extra druk ofzo op de wond. Maar weet je wat heerlijk is….je bent meteen op de been. Bij mijn zoon moest ik nog 2 dagen in het zh blijven. Bij mijn dochter was ik binnen 3 uur thuis ne had energie voor 10! Heel veel succes!
    Groetjes Lillian

#3138101 Quote

Hoi,

Ik ben ook na een keizersnede via de 'gewone' weg bevallen. Erg prettig! Het was lang onzeker of het mocht, omdat ze dachten dat het kind te groot zou zijn, maar gelukkig werd er uiteindelijk besloten dat het wel zou gaan lukken. Zo lekker. Geen dagen in het ziekenhuis, meteen de volgende dag naar huis en ik voelde me zó veel lekkerder!

Ben nu net in verwachting van de derde en ik hoop dat het weer gewoon kan. Een keizersnede zou geen ramp zijn hoor, maar als ik mag kiezen…

Groetjes,
    Babs

#3138146 Quote

Dank je wel voor jullie reacties!
    Ook bij mij is het nog steeds onzeker of ik het zelf mag proberen.
    Aankomende donderdag ga ik naar de gyn en hoor ik meer.
    Bij mijn zoon kwamen ze er na 2 uur persen en tangen achter dat hij verkeerd lag en er niet uit kon  toen werd het een KS onder narcose.
    Dus heb toen eigenlijk alles meegemaakt (inclusief weeënstorm) behalve dat mijn zoon eruit kwam.
    Is dan ook alles weer alsof het je eerste kindje is?
    Is bij   mij zo en zo misschien wel zo omdat mijn zoon al 14 is.
    Ik hoop dat ik donderdag goed nieuws krijg want die KS is me toen erg zwaar
    gevallen.
    Ik zal het jullie laten weten!
    Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Dankbaar

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct