Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292742 Wie Gaat Er Ook Flesvoeding Geven

• Auteur

wie gaat er ook flesvoeding geven?

ik moet er niet aan denken om borstvoeding te geven, misschien egoistisch maar vind het gewoon niks.

wie deelt mijn gevoel???

#3138164 Quote

hallo

ik weet nog maar net dat ik weer zwanger ben maar ik ga ook weer fles voeding geven ik heb dit bij mijn andere drie kinderen ook gedaan vanaf het begin en het bevalt mij prima.
    ik voel me er ook niet lekker bij om borstvoeding te gaan geven.

liefs silke

#3138167 Quote

Hoi,

Ik heb hier al eens een topic aan gewaagd.
    En je zult misschien net als ik wat fanatieke borstvoeders over je heen krijgen.

Maar ik ga ook gewoon flesvoeding geven hoor.
    Ik heb  bij mijn eerste kindje borstvoeding  geprobeerd maar ik vond het helemaal niks.
    Ik word er echt ongelukkig van.

En met de fles heb je net zo'n intieme momenten met je baby als met de borst.
    Je baby heeft meer aan een gelukkige moeder die flesvoeding geeft als een ongelukkige moeder die tegen haar zin borstvoeding geeft.

Veel succes met je zwangerschap!

#3138168 Quote

Hoi hoi,

Ik ga proberen om borstvoeding te geven.
    Moeten eerst maar eens zien of het wel lukt enz, maar dat is afwachten 🙂
    Als het niet lukt, zit er natuurlijk niks anders op dan flesvoeding te geven 🙂

Liefs van ons

#3138170 Quote

Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet weten, ik zelf wil heel graag borstvoeding geven, het lijkt mij heel intiem en mooi. Maar ik kan mij ook goed voorstellen dat je dat helemaal niet wilt. Gelukkig kunnen we kiezen toch? Behalve dan voor degene die borstvoeding willen geven en waar het niet lukt, die hebben niets te kiezen.

Groetjes Alice
    september 2008

#3138174 Quote

Een topic naar mijn hart
    Ik herken je gevoel helemaal. Ik ben nu zwanger van de eerste en ook ik moet niet aan borstvoeding denken. Ik ben ook van mening dat als je dat gevoel hebt je het ook beter niet kan proberen, want kans van slagen is klein als je er niet achter staat. Liever een gelukkige mama met flesvoeding, dan een ongelukkige mama met borstvoeding. Denk dat dat veel belangrijker is!

Wel is het zo dat als je om deze reden heel bewust voor flesvoeding kiest je elke keer jezelf moet verantwoorden. Dat vind ik erg jammer. Laatst bij de zwangerschapsgym werd er nog op me ingepraat door de docente dat ik het in elk geval moet proberen. Het is zo moeilijk uit te leggen dat ik het echt niet wil, dat het niet goed voelt. Gelukkig hoor ik hier jullie verhalen en heb ik het idee dat ik niet de enige ben!
    Hopelijk kan dit een topic blijven voor mama's die graag flesvoeding willen geven!

Groetjes Anoek

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3138176 Quote

Ik twijfel nog, maar ik denk dat ik meer neig naar fv. Ik heb mijn andere twee kinderen bv gegeven, maar dat is beide keren niet zo lekker gegaan en zie er nu dan ook een beetje tegenop.

Ook dat gedoe met je borsten, tepelkloven, stuwing, lekkende borsten, dus ook 's nachts een bh aan met die zoogcompressen die je overal terug vind behalve in je bh. En dan nog niet te spreken over het gedoe met je kleding als je borst weer bloot moet.

Toch vind ik het ook wel intiem bv geven en is het toch de beste voeding.

Ik ben al helemaal opgelucht dat er meer moeders zijn die fv willen gaan geven, dus dat zegt al wel veel over mijn uiteindelijke keuze.

groetjes Paula

#3138183 Quote

Hoi allemaal,

Om eerlijk te zijn twijfelde ik nog een beetje, maar nu ik jullie verhalen lees, sta ik wel achter mijn allereerste keuze: nl. flesvoeding.
    Ben nu ruim 14 wkn zwanger van de 2e en bij Luuk (mijn zoon van bijna 4) is de bv helemaal de mist in gegaan. Mede door het gepush van de verpleegsters in het ziekenhuis wilde hij nl. helemaal niet meer aangelegd worden.
    En als ik weer denk aan de vreselijke stuwing die ik toen heb gehad, is de keus heel makkelijk gemaakt.
    Ik vind het net als velen van jullie ook heel vervelend om me te moeten verantwoorden voor mijn keus voor flesvoeding, maar ik denk ook bij mezelf: wiens lijf is het en laat iedereen gewoon lekker doen wat zij zelf denkt dat het beste is.

Groetjes,
    Karin

#3138185 Quote

Mag ik toch als pro-borstvoedingsmama reageren?

Ik vind borstvoeding ideaal (altijd bij de hand, altijd op temperatuur), maar ik heb dan ook het geluk dat ik de maatschappelijke opinie achter me heb staan. Ik hoef me nooit te verdedigen en krijg applaus als ik zeg dat ik bv geef. En dat vind ik natuurlijk leuk . Los daarvan ben ik gemotiveerd om het te geven, dat helpt ook.

Ook ben ik het helemaal eens met wat iemand hierboven ongeveer schreef: een gelukkige mama is een goede mama. Als jij ongelukkig wordt van borstvoeding geven, lijkt me dat niet gezond.

Over het algemeen zijn mama's niet gemakkelijk voor elkaar. Kijk maar eens waar we hier over discussieren of elkaar met modder besmeuren:
    – wel of geen borstvoeding
    – wel of niet roken
    – wel of geen kinderopvang
    – wel of niet werken
    – wel of geen opa's en oma's aan het oppassen
    – wel of geen speen
    – wel of niet laten huilen
    – wel of niet een verre vakantie met je kind
    – wel of niet je kind mee op vakantie
    – enz..

Ik probeer met mijn berichtje iedereen te steunen om achter de keuze te staan die je maakt, ik vind het zelf ook moeilijk maar ik probeer toch iedereen in haar waarde te laten.

En misschien ben ik stiekem ook nog wel een beetje jaloers, dat je 's nachts je man er af en toe uit kunt jagen om die fles te gaan geven…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct