Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292746 Zwanger Na Miskraam Zo Onzeker

• Auteur

Hai aanstaande moeders,

Vlak voor kerst afgelopen jaar heb ik bij 8 wkn zwangerschap helaas een miskraam gehad. Omdat ik absoluut niet had gedacht weer heel snel zwanger te kunnen raken, heb ik mijn ongesteldheid niet bijgehouden. Ik ben nu weer zwanger, gelukkig, en ongeveer 6 à 7 wkn.
    Door de miskraam, ben ik nu zoooo onzeker, ik ben bang dat het wéér misgaat! Graag zou ik met anderen hun ervaringen uit willen wissen, ook omdat alleen mijn man maar weet dat ik zwanger ben. Door de miskraam wil ik het nu eigenlijk nog niemand vertellen, terwijl ik dat de vorige keer wel gelijk al had gedaan.
    Over 2 wkn mag ik een afspraak maken voor een echo, ik vind het wel superspannend.

Nou, ik hoop op veel reacties!

Liefs, Vanessa

#3138199 Quote

Hoi Vanessa,

Logisch dat je erg onzeker bent ik begrijp je gevoel helemaal! Ik heb zelf een mk in september 2005 gehad en 4 maanden daarna weer zwanger. Ik heb tot de 11e week steeds bloedingen gehad en dat maakte het echt zenuwslopend gelukkig bleef alles goed gaan en ben ik in november 2006 bevallen van een gezonde 9 pond wegende zoon!
    Inmiddels ben ik bijna 20 weken zwanger van de 2e dus je ziet dat het echt wel kan. De meeste vrouwen krijgen na mk's toch gezonde kinderen en daar heb ik me aan vast gehouden om die eerste spannende tijd door te komen! Het blijft ontzettend moeilijk elke zwangerschap weer maar probeer het een beetje los te laten want je hebt er geen controle over dus probeer een beetje te genieten! Ik duim voor je dat je een prachtige gezonde zoon/dochter op de wereld gaat zetten!

Liefs en sterkte!

Puk

#3138201 Quote

Hoi Vanessa, ik herken je verhaal heel erg! Heb afgelopen oktober een miskraam gehad bij ongeveer zes weken. Ik ben nu vijf weken zwanger, dus ik vind het heel spannend en ben echt nerveus (voel het regelmatig aan de knoop in mijn maag). Voor ons was dit ook het eerste kindje (nog steeds dus), dus wij hebben ook niet de zekerheid dat het wél goed kan gaan. Ik had het de eerste keer ook meteen aan iedereen verteld en vond het achteraf toch wel fijn. Mensen weten dat ik zwanger ben geweest en hebben daar ook een stukje van meegekregen. Ik heb het idee dat ze daarom ook mijn verdriet beter begrepen dan als ze achteraf te horen kregen dat ik een miskraam had gehad (overigens zijn evengoed mensen geweest die toch niet zo leuk hebben gereageerd, maar ja..). Ik heb het nu nog niet aan zoveel mensen verteld als de vorige keer, maar wel aan mijn ouders, broer en twee vriendinnen. Als ik over twee weken een echo krijg en alles is goed, is voor ons al een flinke drempel genomen. Een kloppend hartje hebben we de vorige keer niet 'gehad', dus dat zou nu al heel wat zijn!

Ik hoop dat we allebei over 7,5 a 8 maanden een baby hebben, zodat ook wij weten dat we het kunnen :-))

Groetjes Kim

#3138203 Quote

Wat tof dat jullie al zo snel een reactie hebben geplaatst, dat doet me echt goed. Kan ik eindelijk toch nog tegen iemand vertellen dat ik zwanger ben!
    Het is trouwens wel de derde zwangerschap. We hebben al een gezonde jongen van 2 jaar! Neemt niet weg dat ik gewoon super onzeker ben. Ook gezien het feit dat ik na onze Yuri al heel snel een 2e kindje wilde, maar mijn man daar nog niet aan toe was. En toen ie de stap wel wilde zetten, was ik snel zwanger en kreeg ik een miskraam, jammer genoeg. Toch heb ik het er op dat moment niet heel erg moeilijk mee gehad, ik heb er niks van gevoeld, geen buikkrampen, helemaal niks. Ben ook niet gecuriteerd, is gewoon vanzelf komen afzetten. Ik zag zelfs op een gegeven moment het "vruchtzakje" in de wc liggen. Voor de huisarts voldoende om te kunnen aangeven dat dit duidde op een miskraam. Toch blijf je hopen dat het dan nog steeds goedkomt, maar helaas. De dokter had gelijk en binnen een paar dagen na de miskraam had ik geen zwangerschapsverschijnselen meer.

Blijf jullie reacties sturen aub!

Liefs, Vanes

#3138208 Quote

hoi venessa
    ik heb een gezonde zoon van 2 gekregen via ivf en wij besloten vorig jaar weer voor een ivf te gaan ik raakte zwanger en ben de uk met 9 weken kwijt geraakt ik ben daar echt heel verdrietig van geweest ik besloot geen pogingen meer te doen…
    afgelopen sinterklaas was ik vreselijk beroerd en na 2 weken nog steeds misselijk aan een zwangerschapstest denk je niet als je denkt dat je gewoon maar 2% kans hebt om gewoon zwanger te worden..maar na 3 weken twijfelde ik en ging ik stiekum en test halen en ja hoor zwanger!
    het heeft nog 3 tests gekost voordat ik het geloofde en toen werd ik meteen bang!
    ik kreeg een echo van de ivf arts omdat zij het niet kon geloven ik durfde niet eens meetekijken en toen ik haar zag lachen wist ik het jahoor het hartje klopt!
    en ik ben echt heel bang geweest ik ben nu 18 weken en mijn buik groeit aanzienlijk en mijn angst verdwijnt….
    lieve venessa ik wil gewoon zeggen je zal je angst houden maar laat het je niet weerhouden om er extra van te genieten want je moet ervan uit gaan dat het nu goed zit hoor gefeliciteerd met je zwangerschap!
    liefs sandra

#3138213 Quote

Heej vanessa,

Allereerst gefeliciteerd meid met je zwangerschap! Ik weet precies wat je voelt.. Vorig jaar juli heb ik een miskraam gehad met 10 weken en ben ik gecurreteerd. We hadden al een kloppend hartje gezien, maar de grootte van ons kleintje klopte niet met het aantal weken en dus mocht ik een week later terugkomen.. Daar bleek bij de 2e echo dat er niks meer was alleen een vruchtzakje.. Ik heb er niks van gemerkt, geen krampen en geen bloeding.. Dus ik was verbaasd, teleurgesteld in mn eigen lichaam en ik was ook erg verdrietig! In augustus ben ik gecurreteerd en wilden we daarna weer snel zwanger worden.. Binnen 4 maanden (in oktober) was ik alweer zwanger en dat is inmiddels alweer bijna 20 weken..
    De angst blijft meiske als je eenmaal een mk hebt gehad.. Zo had ik gisteren ineens het gevoel dat het niet goed zat.. Ikke de VK gebeld en ik mocht smiddags even komen luisteren naar het hartje van ons kleintje.. Alles was goed, ik had me voor niks druk gemaakt.. Maar ik had gelijk weer het hartje gehoord! gelukkig!! de vk begreep me erg goed en het was dan ook geen probleem om even over mn onzekerheden te praten.. Dat was erg fijn!

Het kan echt goed gaan, dat weet je omdat je al een kindje hebt, maar je zult dat nu ook zien! hou vertrouwen in je lichaam en vertrouw op je kleintje..
    Veel succes! geniet van je zwangerschap.. het is voorbij voor je er erg in hebt!

Liefs Debby

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct