Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292749 Lekken

• Auteur

Hallo,

Ik hoop dat jullie tips voor me hebben, want momenteel loop ik met toiletpapier in mijn BH…..

Ik ben nu ruim 22 weken zwanger alleen merk ik dat mijn borsten lekken…. Eerst dacht ik dat kan toch niet, maar het is echt zo, jammergenoeg. Het komt namelijk ook door mijn kleding heen. Lijkt mij behoorlijk vreemd, maar ik voor mij ook mijn eerste zwangerschap.

Heeft iemand tips voor me, wat ik hier tegen kan doen?
    Alvast bedankt

Groetjes Do

#3138253 Quote

Hoi Do,
    wat onhandig is dat. ik heb er gelukkig nog maar minimaal last van en hoef en nog niks aan te doen. het is nog zo weinig en ik heb het alleen eventjes na het douchen.

je kan misschien alvast naar de etos ofzo om van die pads te kopen. ik weet niet hoe ze heten, maar die zijn speciaal voor als je borstvoeding geeft om de lekkage op te vangen.

succes ermee!

Groetjes,
    Sara

#3138255 Quote

Hoi,

Vervelend hé?

Ik heb het eigenlijk alleen s nachts.. heel typisch.En niet eens elke nacht…

Maar inderdaad wat sara zegt, van die pads kopen. Volgens mij heten die dingen zoogcompressen. Gewoon te koop bij de Etos, DA, Kruidvat. Zit denk ik beter dan wcpapier in je bh 😉
    En meid, het is volkomen normaal hoor!

Groetjes Anoek
    (34.6 weken zwanger)

#3138258 Quote

Hoi Do,

Dit is inderdaad normaal tijdens de zwangerschap. Je kan zoals de andere meiden al vertelden van die compressen kopen.
    Zelf heb ik dit niet maar ook dat schijnt te kunnen.
    Succes!!!

groetjes Emma

#3138268 Quote

Hallo meiden,

Het is heel normaal. Het lichaam van een zwangere vrouw maakt zich klaar om al vanaf de 4e zwangerschapsmaand borstvoeding te kunnen geven. Dus dat is al vanaf 16/17 wk. Zodat je te vroeg geboren baby ook gevoed kan worden. Nu is de kans dat je baby bij 16/17 weken de te vroege geboorte overleeft heel klein natuurlijk.

Maar dit betekend wel dat je al kan gaan lekken uit je borsten. Dit is wit of gelig en soms wat korrelig. Het ene moment loopt het er uit en het andere moment is er niks aan de hand. Je kan hier inderdaad gewoon papieren borst/zoogcompressen voor halen bij de drogist. Je hebt er zelfs stoffen varianten van voor die vrouwen die irritaties krijgen van de papieren versie.

Het enige wat ik me nog afvraag is of er iemand iets gevonden heeft voor het snachts lekken. Ik kan dan echt geen bh dragen en om nou iedere dag een schone pj aan te moeten…

#3138279 Quote

Als je zo vroeg in de zwangerschap al last hebt van lekkende borsten loont het wel om de stoffen zoogcompressen te kopen, die kan je gewoon uitwassen. Het kan zo erg worden dat je anders meerdere compressen per dag nodig hebt en dan wordt het best prijzig.
    Avent verkoopt stoffen zoogcompressen, die kan je bij de prenatal kopen bijv.

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3138302 Quote

wil je niet van die compressen in je bh, check dan deze:

LILYPADs

verkrijgbaar bij oa etos en zo

ook op internet op Prolacta

#3138303 Quote
    quote: Vermanen reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-03-2008 19:39:58'));

Hallo meiden,

Het is heel normaal. Het lichaam van een zwangere vrouw maakt zich klaar om al vanaf de 4e zwangerschapsmaand borstvoeding te kunnen geven. Dus dat is al vanaf 16/17 wk. Zodat je te vroeg geboren baby ook gevoed kan worden. Nu is de kans dat je baby bij 16/17 weken de te vroege geboorte overleeft heel klein natuurlijk.

Maar dit betekend wel dat je al kan gaan lekken uit je borsten. Dit is wit of gelig en soms wat korrelig. Het ene moment loopt het er uit en het andere moment is er niks aan de hand. Je kan hier inderdaad gewoon papieren borst/zoogcompressen voor halen bij de drogist. Je hebt er zelfs stoffen varianten van voor die vrouwen die irritaties krijgen van de papieren versie.

Het enige wat ik me nog afvraag is of er iemand iets gevonden heeft voor het snachts lekken. Ik kan dan echt geen bh dragen en om nou iedere dag een schone pj aan te moeten…

Hallo dames,
    Ik hoor eigenlijk niet op dit Forum, maar ben wel mama van 2 jongens Mike (3 jr) en Brian (7.5 mnd) Jullie "probleem" komt mij maar al te bekend voor. Al meerdere malen zijn de stoffen compressesn aangeraden, voor mij werkte dit niet, omdat ze aan mijn tepels vast plakten erg pijnlijk. Met de papieren had ik hier geen last van.
    Voor 's nachts droeg ik altijd een sporttopje en het voordeel van de papieren is dat er een plakstripje opzit zodat je ze in het topje kunt plakken. Hopelijk hebben jullie iets aan de tips.

Nog een hele fijne zwangerschap allemaal.

Groetjes,
    Achnita

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct