Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292751 Wat Zijn Harde Buiken

• Auteur

Hoi daar,

Ik ben 26, samenwonend en 23 wkn en 3 dgn zwanger van ons eerste kleine frummeltje en dus helemaal gelukkig!!!

Nu heb ik een vraagje: Wat zijn 'harde buiken'?

Ik weet in principe wel wat dat inhoudt hoor, maar ik bedoel eigenlijk meer; hoe merk/voel je dat je die hebt?

Ik heb de laatste dagen af en toe het gevoel dat er een strakke band om mijn buik wordt gespannen (heel even maar hoor…….paar seconden). Maar dat gevoel heb ik niet per se als ik druk ben geweest ofzo (ik heb namelijk gehoord/gelezen dat je 'harde buiken'  kan krijgen  als je te druk bent geweest). Als ik gewoon zit kan ik dat gevoel ook ineens krijgen.

Zou het een 'harde buik' zijn of zou mijn kleine meisje zich gewoon aan het uitrekken zijn waardoor mijn baarmoeder wat strakker komt te staan???

Ik hoor het wel van jullie. Thanks………………

Groetjes Petra

#3138267 Quote

Een harde buik is een harde buik.
    Dat betekend dat als je met je hand je buik induwt je een harde bal voelt in plaats van een baarmoeder met vruchtwater wat meebeweegt.
    Naarmate je verder komt in je zwangerschap worden de harde buiken duidelijker én bij mij ook pijnlijker.

Maar als jij een band voelt waar zit die dan?

#3138275 Quote

Thanks voor je antwoord.

Een harde buik kan toch in principe niet echt kwaad? Ja, kan mij voorstellen dat als je heel de dag met zo'n 'bal' in je buik loopt dat dat niet goed is. Maar zo af en toe kan toch geen kwaad?

Als ik die band voel is het eigenlijk altijd onder mijn navel, maar echt pijn doet het niet, het is echt een strak gevoel.

Maar wat ik heb is dus een harde buik?

Groetjes Petra

#3138278 Quote

hoi petra,
    wat je beschrijft lijken harde buiken ja. Hoeven niet ernstig te zijn hoor, als ze snel wegtrekken. Ik had ook harde buiken als ik nodig moest plassen of als ik ik tijdje niet gepoept had. Ook na de sex had ik ze wel. T kan inderdaad ook zijn dat je kindje goed tegen je baarmoeder aanschopt/ slaat en deze daarop reageert. Maar ik vond het altijd moeilijk om te zeggen of het een gewone harde buik was of eentje waarbij je moet oppassen.
    Mijn vk zei me dat je er echt op moet letten als je stil moet staan of moet zuchten door de harde buik (dus jezelf heel bewust wordt van je buik).
    En als je het niet vertrouwt, kun je ten aller tijde je vk bellen he. Niet aarzelen hoor, ze staan altijd voor je klaar!!
    Voorspoedige zwangerschap gewenst!
    Groeten, mira

#3138297 Quote

hoi pepa,

een harde buik is op zich niet erg maar je moet er niet meerdere in een uur krijgen,
    als het goed is heb je van je verloskundige informatie over de zwangerschap gehad en in 1 van die boekjes staat als het goed is ook een stukje over harde buiken. en als je tweifeld over je harde buiken kan je je vk bellen en haar vragen hoe het zit.
    zij kan je dan precies uitleggen hoeveel je er in een uur mag hebben en als je er te vaak last van hebt wat je dan kunt doen.

groetjes tineke

#3138614 Quote

hoi petra,

hoe gaat het met je harde buiken? zijn ze al een beetje over of heb je nog steeds last van?

en heb je de vk er al naar geinformeerd.
    laat het ons even weten.

groetjes tineke

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct