Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

292752 Helpben Einde Raadvraagje Over Bezoekrecht

• Auteur

Hey meisjes,

Mijn dochtertje is nu vijf maand geworden en aangezien ik al van in begin van de zwangerschap alleenstaande ben draagt ze ook mijn naam.
    Nu is de vader van haar aan het dreigen om naar een advocaat te stappen om het hoederecht op hem te krijgen.
    Weet er iemand hoe ver dit kan gaan en wat of wat hij niet gedaan zou kunnen krijgen.
    Ben echt bang om haar te verliezen,hij heeft er nooit naar omgezien en heeft er ook nog nooit iets voor gekocht,hij kan zelfs nog geen flesje geven,ik kan dit toch niet toelaten dat ze naar daar moet?!?
    Ik ben van belgie mss dat de wetten hier anders liggen dan in nederland,weet het niet maar weet totaal niet waar ik aan toe ben en wat me er allemaal nog te wachten staat.
    Graag hoor ik van jullie wat ik kan verwachten,merci e meiden   xxx

Liefs orchideke

#3138282 Quote

Och meid! Jemig wat een toestand! Echt heel vervelend en zenuwslopend voor jou!
    Heb er gelukkig geen ervaring mee, maar weet wel, en dat moet je geruststellen hoop ik: moeders gaan voor bijna alles in het recht om opvoeding over je kindje. Ik denk dus dat je heel sterk staat en de vader helemaal niet. Heeft hij haar erkend?
    Het kindje draagt jouw naam en je voed haar al op sinds ze geboren is.
    Wat je zou kunnen doen is naar wat wij hier in NEderland hebben: de rechtswinkel.
    Daar kunnen ze je goede tips geven op juridisch gebied.
    Ik hoop dat ze zoiets ook in Belgie hebben!

Nogmaals, ben absoluut geen ervaringsdeskundige, maar hoop je toch wat tips te hebben kunnen geven. En bedenk echt voor je zelf: een moeder staat heel sterk in het recht om haar kind op te voeden, een vader die nu ineens aan de deur komt kloppen staat dat absoluut niet!
    Hou je goed,
    'Dikke knuffel,
    Rimke
    14+4 weken

#3138294 Quote

Hoi,
    Mijn dochter is inmiddels 6jaar en haar vader heeft al die tijd niet naar haar om gekeken en interesseert zich ook niet voor haar.Zolang het kind jouw naam draagt en jij het gezag
    hebt over je kind is er niks aan de hand.
    Heeft de biologische vader van je kindje haar erkent?
    Zo niet dan gaat hij het nog heel moeilijk krijgen.

Ik wens je heel veel succes en geniet van de kleine!!!
    Dikke knuffel
    Christel

#3138296 Quote

Dat is niet fijn genieten van je dochter. Helaas zijn de rechten in België wat meer naar (ex) grootouders en (ex) verzorgers geneigd.

Kijk eens op sbo.be (steunpunt blijvend ouderschap)

Je moet je daar wel even worstelen door de wetteksten. Misschien kun je met hen ook contact opnemen voor advies.

Ik heb gegoogled op omgangsrecht belgie en er komen heel wat sites tevoorschijn.

Meid veel sterkte en zorg dat je alles goed uitzoekt en regeld!!

#3138315 Quote

heey meid wat jij net schrijft heb ik ook mee gemaakt en hij heeft een advocaat genomen en het echt geprobeerd!
    maar heeft hij haar erkend?? denk het niet wand ze draagt jou achternaam
    als hij haar heb erkend betekend dat niets pas als hij voogdij heeft kan hij je wat maken daarvoor nog niet..
    als hij haar niet erkend heeft en jij wil dat niet dan mag hij wel vervangende erkening aan vraagen en hij zal die warschijnlijk ook krijgen maar er zitten heel veel haken en ogen aan en ik zou het je graag allemaal willen typen maar met mijn dislectie gaat het niet sorry daar voor mss vind je msn wel goed?
    is voor mij mss even wat makelijker wand er komt zo veel kijken pfff

groetjes samantha

ik hoor het wel van je oke?
    dit is mijn msn kijk maar wat je wil
    yochihuahuayo@hotmail.com

#3138411 Quote

Hey meisjes,bedankt voor de reacties he.
    Heb er ondertussen niks meer van gehoord dus wie weet is hij er niet mee doorgegaan.
    Hopelijk he,nee hij heeft haar niet erkend hoor dus is wel in men voordeel he.
    Liefs orchi

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct