Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wanneer kun je je kindje voelen en wat voel je dan??

• Auteur

Hee aanstaande mama's

Ben 15 weken zwanger en ben heel benieuwd hoe het voelt om  mijn kindje te voelen!
    Maar……wat voel je dan eigenlijk?

Groetjes Sas

#3142253 Quote

Hey…

Meestal als het 1ste kindje is duurt het wel eventjes,want je voelt zoveel bijv je darmen die rommelen enz.
    Meestal voel je het rond week of 18/19…Ligt er ook aan hoe je placenta ligt.
    Je kunt het beste op je rug rustig liggen en handen op je buik leggen,misschien voel je beweging,luchtbelletjes die kapot gaan,of baby streelt langs je buikwand.
    Hoe vaker het zelfde gevoel,des te meer word het herkenbaar 😀

Groetjes Franny

(Zwanger van 3de al 13 weken en 5 daagjes)

#3142256 Quote

Ik voelde vrij vroeg mijn kleine,met ongeveer 14 weken al,het voelt inderdaad als zeepbelletjes die kapot springen of een beetje kietelig gevoel vanuit binnen,beetje moeilijk te omschrijven ook want tja het is iets wat je vanuit binnen voelt he.
    Maar voel je vaker hetzelfde gevoel aan je buik dan kan het best je kindje zijn hoor!
    Geniet er in dat geval lekker van,want ik vond het een heerlijk gevoel,je hoeft je kind dan namelijk nog niet te delen met andere hihi.

liefs, nice

#3142308 Quote

Ik voelde de kleine voor het eerst met 16 weken. Het voelde alsof ik aan de diaree was, maar dan zonder de diaree. Een soort van gerommel in je darmen, maar toch compleet anders. Een paar dagen daarna voelde ik het eerste schopje en dat voelde alsof iemand zacht in mijn buik prikte met zijn vinger, maar dan van binnen uit.

Met twintig weken precies kon mijn vriend de kleine ook voelen, maar alleen met zijn vingertoppen (die zijn gevoeliger dan de handpalm zelf). Hij zij dat het voelde alsof ik stuipjes had. En eigenlijk voelt het inderdaad wel zo. Weet je wel, alsof je zo'n overactief spiertje in je wenkbrauw heb, maar dan voel je dat in je buik.

Ik hoop dat je de kleine gauw goed gaat voelen, want dat is toch wel een van de leukste dingen van de zwangerschap vind ik.

#3142364 Quote

hoi,

ik voelde iets wat leek alsof eriets aan de binnenkant van mijn buik zat te wrijven. en nu ben nu bijna 20 weken lijkt het af en toe wel of het EK voetballen bij mij al is begonnen. mijn dochter van 6 was altijd heel druk op het moment dat ik ging slapen en deze is lekker rustig als ik ga slapen.

gr. linda

#3142451 Quote

Hallo,
    ik ben 11 weken en voel mijn kindje al bewegen in de buik. In het zh waar ik vaak moet zijn voor onderzoeken vroeg ik of dit wel normaal was. Het is mijn vierde kindje dus was het mogelijk. Echt raar het voelt alsof ze soms langs mijn buikwand aan drukt en dan voel je die druk verplaatsen.

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct