Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

NATUURLIJK BEVALLEN OF INLEIDEN,GRAAG POS.EN NEG REACTIES

• Auteur

HAY MEIDEN

IK BEN BIJ MIJN ZOONTJE INGELEID EN HEB DAT ALS HEEL PRETTIG ERVAREN,OMDAT IK GEEN BEWEGING MEER VOELDE EN AL 5CM ONTSLUITING HAD ZAGEN ZE DAAR DE REDEN TOE!

NU WILDE IK NIETS LIEVER DAN THUIS BEVALLEN MAAR ACHTERAF WAS ME DIT ZO GOED BEVALLE,HIHI DAT IK NU EEN BEETJE BANG BEN VOOR EEN NATUURLIJKE BEVALLING!

TERWIJL DE VK ZEGT DAT JUIST EEN OPGEWEKTE BEVALLING VELE MALE ZWAARDER IS DAN EEN NATUURLIJKE,MAAR NU WAS IK WEL BINNEN ANDERHALF UUR KLAAR!

GRAAG HOOR IK JULLIE ERVARINGEN!

GROETJES LEN UIT HEEMSTEDE

#3142310 Quote

Hoi,

Ik ben van de eerste ook ingeleid in het ziekenhuis vanwege hypertensie ook wel hoge bloeddruk genoemd.Ik was er ook positief over,de weeen zijn wel veel heftiger heb ik gehoord van bij een natuurlijke bevaling maar mijn zoontje was er al na 2.23 minuten dus dat was zeer netjes!Verder zou ik dus(nu bij de tweede)ook graag natuurlijk bevallen indien dit mogelijk is en er geen complicaties zijn!Een natuurlijke bevalling lijkt me echt veel mooier gewoon thuis in je eigen omgeving.

geniet van je zwangerschap.

groetjes, nice

#3142312 Quote

hallo,

Ik ben met drie zwangerschappen, (wel om medische redenen) zwangerschapsvergfitiging en hypertensie ingeleid, en heb dit als zeer prettig ervaren, je weet wat er komen gaat, en als is de weeenstorm soms zeer zwaar, het is te doen, de eerste was er in 13 uur de tweede wat minder snel na 32 uur maar dit werd eerst met gel gedaan en later pas met infuus en de derde binnen 4 uur.

Ik ben drie maal met stimulans pitons ingeleid dus infuus, de tweede wel eerst geprobeerd met twee x baarmoedermond gellen maat dit leverde alleen weeen op en geen ontsluiting, dus uiteindelijk toch weer aan het infuus.

Ik ben positief over inleidend bevallen, en was blij dat ik  de derde x weer ingeleid werd.

groetjes bianca

#3142343 Quote

…..en toch als je er op het eind helemaal doorheen zit en je kunt echt niet meer en je houd je poot strak dan gaan ze als nog overstag om je in te leiden. Dit gebeurd alleen wel als het allemaal op een medisch verantwoord tijdstip gebeurd. Dus echt niet voor de 37/38 weken.
    Dit heeft een nichtje van ons nog ondervonden toen ze dit jaar moest bevallen van haar zoontje. Ze kon gewoon echt niet eer. Ze heeft dat een paar keer aangegeven en is toen als nog ingeleid. Normaal gesproken hebben ze geen pardon met je en kun je gewoon doorlopen tot het eind en zeggen ze doodleuk dat het er bij hoort en dat iedereen daar wel last van heeft. Je moet dus wel "van goede huize komen".

Ja ik heb makkelijk kletsen. Ik heb door alles wat er met de vorige zwangerschappen is gebeurd alles al vast laten leggen voordat ik met deze zwangerschap begon. Ik krijg gewoon een geplande keizersnee.

Claudia

#3142350 Quote

Hai,

Jij bent ingeleid terwijl je al 5 cm ontsluiting had en was met 1,5 uur klaar. Dat is niet te vergelijken met het inleiden vanaf het begin. Ik ben ingeleid maar er kwam 0 ontsluiting. Helaas wel de weeen. Toen er na 24 uur eindelijk een paar milimeter ontsluiting was zijn mijn vliezen gebroken. De weeenpomp werd hoog gedraaid in combinatie met een ruggenprik. Helaas bleek de prik niet goed gezet dus waren alleen mijn benen verdoofd maar de pomp stond wel vol open met als resultaat buik en rugweeen en 7 cm ontsluiting in 1 uur. Dit was zeer onprettig kan ik je vertellen! Als ik zou moeten kiezen dan zou ik zeker voor een natuurlijke bevalling gaan want dan geeft je lichaam aan hoe of wat. Mijn bevalling was zeer geforceerd. Inleiden zeker niet doen als het ook natuurlijk kan!

lfs ing

#3142381 Quote

Ik ben ingeleid omdat ik meer dan 48 uur gebroken vliezen had.
    Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om ingeleid te worden, de weeen zijn behoorlijk heftig en de kans dat er iets mis gaat tijdens je bevalling is groter. (helaas hoorde ik dit pas achteraf)
    Dit heb ik zelf ervaren, tijdens mijn bevalling ging het mis en mijn dochter heeft er schade aan haar arm aan overgehouden (erbse parese) Dit omdat de weeen ophielden en het opvoeren van het infuus geen enkele zin had. Er gebeurde niks meer, de weeen waren op.
    Zo kan het dus ook, al met al heb ik de bevalling goed doorstaan en binnen 12 uur was het gepiept.
    Volgende keer of een natuurlijke bevalling of een keizersnede (ik mag kiezen) maar inleiden gaat het zeker niet worden.
    Het is toch het mooist als het gewoon natuurlijk op gang komt…

Liefs, m.v. Isabel

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3142386 Quote

Hoi allemaal,

Ik ben bij de eerste 'ingeleid' omdat ik lang gebroken vliezen had. Tenminste ingeleid, ik kreeg een gelletje om mijn baarmoeder te rijpen (ik was 42 weken). Dat zorgde meteen voor erg pijnlijke weeën maar onsluiting HO MAAR. Dat duurde bijna een dag. Toen had ik eindelijk ontsluiting en ging het redelijk snel. Maar ik vond het heel frustrerend om weeën te hebben terwijl het voor mijn gevoel niet opschoot, dan is pijn veel minder draagelijk dan als je weet dat het zin heeft.

Wel heb ik de ziekenhuisbevalling als erg prettig ervaren. Ik wilde thuis bevallen maar het ziekenhuis geeft mij een fijn, veilig gevoel. Ook die eerste nacht met de baby (ik wist niet wat ik moest doen) hebben ze goed geholpen. Je wordt lekker verzorgd.

Dat wil ik dus nu weer, een ziekenhuis bevalling. Maar geef wel duidelijk de voorkeur aan natuurlijke bevalling!!

in ieder geval wens ik iedereen succes want het is geen pretje   maar wel de moeite waard!
    Liefs
    astrid

#3142387 Quote

Hoi Allemaal,

Over inleiden kan ik niet meepraten. Ik ben inmiddels wel 3 keer thuis bevallen en dat vond ik heerlijk. Lekker in je eigen omgeving, waar je zelf baas bent.
    Ik hoop ook deze bevalling thuis te kunnen volbrengen, maar we zien vanzelf hoe het komt. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een vlotte bevaller ben. De langste bevalling heeft 2,5 uur geduurt, de kortste 45 minten ( vanaf de 1e wee gerekend ). Ik weet dus echt niet hoe het is om uren rond te lopen met weeën.
    Het allerbelangrijkste is dat je daar bevalt waar jij je prettig voelt. Als je al gespannen bent vanwege je omgeving houd je de boel alleen maar onbewust op.

#3142422 Quote

Hai,

Ik ben met 37w6d ingeleid, wel om medische redenen. Ik had al weken last van voorweeën en zwangerschapsjeuk.
    Hierdoor sliep ik niet meer en krabte heel mijn huid open, trok het gewoonweg niet meer en na een paar keer heen en weer na het ziekenhuis en terug naar huis met slaapmedicatie ben ik dus ingeleid.

Ik vond het inleiden  persoonlijk echt geen pretje, ik had van de voorweeën al 2 cm ontsluiting, maar na een paar uur volop weeën had ik er pas 1 cm bijgekregen en kreeg na het toucheren een vette weeënstorm.

Heb toen een ruggenprik gekregen, die trouwens  ook een paar keer fout is gezet en een keer te hoog, waardoor Dayden's hartslag enorm daalde is  s'nachts om half 3 Dayden geboren, precies met 38 weken en heb er uiteindelijk 14 uur over gedaan.

Ik denk dat je alleen maar ingeleid word als je echt reeële redenen hebt, elke zwangere vrouw heeft op het einde het helemaal gehad en wilt zo snel mogelijk bevallen, alleen is dat juist geen reden om ingeleid te worden.

Groetjes Leontine mama van Dayden

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct