Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Hoge bloeddruk

• Auteur

Hai allemaal,

Zit met een probleem wat ik even kwijt moet en dacht misschien zijn er meer mama's die hier ervaring mee hebben. Wij willen graag nog een tweede kindje erbij. Marissa wordt in Juli 2 jaar en wij zouden een broertje of zusje erbij erg leuk vinden.
    Marissa is 5,5 week te vroeg geboren via een spoedkeizersnede  omdat ik het Hellpsyndroom had (te hoge bloeddruk en daardoor zwangerschapsvergiftiging). Na die tijd is mijn bloeddruk hoog gebleven. Ik heb nu nieuwe medicijnen gekregen die je ook kan gebruiken bij een eventuele zwangerschap. Maar ze werken nog niet echt, ik moet nu smorgens een dubbele portie nemen. Dat heb ik vanaochtend voor het eerst gedaan, en voel me de hele dag nu zo moe en draaierig. Heb zelfs mijn moeder laten komen om voor het eten en Marissa te zorgen. Kon geen stap meer zetten. Ben dus bang dat als de medicijnen niet goed gaan werken, ik terug moet naar de andere medicijnen, maar dat houdt dus in dat ik niet zwanger kan/mag worden. Dat zou mijn gezondheid (en die van een eventuele baby) in gevaar brengen.

Zijn er meer meiden die ondanks hoge bloeddruk zwanger zijn geworden? Ben erg benieuwd.

Groetjes Bianca mv Marissa

#3142331 Quote

Het lijkt mijn verhaal wel. Mijn dochtertje is 4 weken te vroeg gehaald wegens zwangerschapsvergiftiging en ook daarna heb ik hoge bloeddruk gehouden. Mijn dochtertje is nu 21 maanden. In januari ben ik naar de gyn. geweest wegens onze wens voor een 2de. Ik kreeg andere medicatie waar ik allergisch voor bleek te zijn. Na twee weken weer andere en het duurde daarna zo`n 4 weken voor mijn bloeddruk geregeld was. In maart zijn we gaan proberen zwanger te raken en gelukkig was het in 1 keer raak. Ik ben nu bijna 11 weken zwanger. 2 weken geleden voor het eerst weer bij de gyn.geweest en mijn bloeddruk is al wat aan het stijgen maar nog niet zorgelijk. Morgen mag ik weer.   Maak we wel meer zorgen of het goed blijf gaan maar heb er vertrouwen in dat ik goed wordt begeleid en dat mijn medicatie tijdig wordt verhoogd.

gr Thea

#3142349 Quote

Hai Thea,

Bedankt voor je reactie. Welke medicijnen gebruik jij nu? De medicijnen die ik nu krijg bevallen me niet zo goed, ik moet er 4 per dag nemen.

Veel succes met je zwangerschap!

Groetjes Bianca.

#3142360 Quote

Hallo dames,

Ik ben 40 jaar en net zwanger, ben nu 7 weken, morgen gaat de 8ste week in.
    Ben in december 2007 ook zwanger geweest en ben toen vroegtijdig naar de gynacoloog gegaan om dat ik veel medicijnen nam. Toen kwam ik er dus achter dat het medicijn wat ik nam voor mijn hoge bloeddruk niet goed was, ik zit nu aan de methyldopa 3 x daags 1 tablet en dat bevalt erg goed. Mijn bloeddruk is dan ook prima nu. Enige nadeel is dat ik wel eens wat een droge mond heb maar dat los je op door veel te drinken of af en toe op een snoepje te sabbelen.
    Het is een oud medicijn maar werkt prima. Als je hoge bloeddruk hebt kun je ook beter geen cake en drop eten dat verhoogd het alleen maar. Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Groetjes,
    Angie

#3142391 Quote

Hey, Ik gebruik ook L-methyldopa, 4x per dag. smorgens 2, smiddags 1, savond 1. Gisteren dus voor de 1e keer sochtends 2 genomen en werd er gelijk beroerd van. Maar hoop dat dat een begin is en dat mijn bloeddruk nu lager wordt.

Bedankt voor jullie reacties.

#3142397 Quote

Hoi Bianca,

Ik heb bij de eerste ook het HELLP-syndroom gehad. Lekkere hoge bloeddrukken, maar ach he. Bij de tweede ging het eigenlijk redelijk. Mijn bloeddruk zat wel iedere keer zo rond de: 140/80. Dit was goed genoeg voor de gyneacoloog. Nu ben ik zwanger van de derde en ben nu bijna 17 weken en mijn bloeddruk zit nu op de 165/90. Ja hij gaat lekker. Ik ben benieuwd hoe het de volgende keer is. Ik denk dat ik er bijna niet onderuit ga komen om ook medicatie te gaan slikken. Dit heb ik tot nu toe alleen gehad bij de eerste toen ik in het ziekenhuis lag en verder nog niet.
    Ik merk wel dat als ik het ziekenhuis in loop dat mijn bloeddruk al begint te stijgen. (Mijn vorige zwangerschap is niet goe geeindigd). Dus daar wordt over het algemeen wel rekening mee gehouden.
    Maar al met al ben ik nu gewoon voor de derde keer zwanger. Hoe hoog zijn jou waardes nu dan? Is het echt zo hoog?

Claudia, mv Dion, Senne* en ?

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3142411 Quote

Mijn bloeddruk schommelt op het moment heel erg. De onderdruk is meestal rond de 90.
      Tijdens mijn zwangerschap ook meestal rond de 100.

#3142412 Quote

Heb nog even op mijn lijstje gekeken, maar zag dat ik zo rond de 136/88 zat.

#3142433 Quote

Nou dan snap ik niet waarom je niet zwanger zou kunnen worden. Je wordt nou toch wel extra in de gaten gehouden ivm je verleden. Mijn bloeddruk is dan wel wat hoger, maar ik heb de vorige zwangerschap verder geen last gehad van de HELLP verschijnselen. En ik denk dat als je die voelt dat je heus wel meteen aan de bel trekt. Ik krijg ook meteen een extra bloedonderzoek of een urine onderzoek wanneer er dingen zijn die ze niet vertrouwen en dan wordt overal meteen op in gesprongen. Maargoed ik ben dan ook geen arts.

Sterkte met alles. Ik hoop dat het allemaal positief voor je uitpakt.

Claudia

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct