Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Pijn in schaamstreek…. Wie herkent dit?? Maak me toch wel zorgen…

• Auteur

Hoi allemaal

Ik ben vandaag 35 weken zwanger van ons 2e kindje.
    Sinds een week of twee heb ik in flink toenemende mate last van pijn in de schaamstreek. Dit begint zodra ik opsta, vanuit mijn liezen en voelt net alsof de baby eigenlijk al veel te ver naar beneden ligt ofzoiets…
    Ik heb van de week wel met de gyn gebeld, maar die had geen tijd en zei dat het misschien wel een soort van bekkeninstabiliteit is. Maar ja….om dat nou zo aan te nemen via de telefoon…. En bovendien ga ik dit weekend nog weg voor een weekje vakantie, dus een beetje geruster zou fijn zijn.

Wie herkent dit? En zal ik niet toch nog vragen om een afspraak zodat ze me even kunnen nakijken en/of geruststellen?

Liefs Annet
    35w en mama van Stef

#3142352 Quote

Ik zou idd even om een afspraak vragen: het kan denk ik ook zijn dat je kindje idd al aan het indalen is, of dat je banden gewoon nog wat verder oprekken? Wel even fijn om zeker te weten… en als het toch bekkeninstabiliteit is, is dat wel fijn om voor je vakantie aan te weten: mocht het zo zijn, dan is het wel noodzakelijk om rekening mee te houden…
    Maar om dat nou over de telefoon te diagnositiceren..? Als je VK niet kan, zou ik gewoon even naar de huisarts gaan: die moet er ook voldoende van weten om je te kunnen vertellen wat er is….

#3142356 Quote

Oh ja, dat vergeet ik nog te zeggen…. De vk wist het niet! Had het nog nooit gehoord…. Dat is eigenlijk ook een van de redenen dat ik me toch een beetje zorgen maak…. Ik bedoel, ik ben bepaald niet haar eerste patient… Ik betwijfel dus ook ten zeerste of de huisarts het wel weet….

Liefs Annet

#3142358 Quote

hoi wondernetje

ik zou gewoon even naar de huisarts gaan als hij het niet weet zal hij je doorsturen voor de zekerheid meld dan wel wat de vk heeft gezegt

veel sterkte sandra

#3142367 Quote

Zit te denken: zou je niet een liesbreuk kunnen hebben? Als het van daaruit komt? Wel handig om te weten: vakantie is dan denk ik niet zo handig en voor de bevalling zal dat ook wel consequenties hebben, als het idd dat is, (maar ik zeg er maar even bij: ik ben geen arts of verpleegkundige, ofzo, mijn vader heeft het een aantal malen gehad en die kon soms van de pijn niet meer lopen dan…
    Heb je erg veel druk op je liesstreek gehad? Veel gebraakt of geniest enzo? Bij mijn vader kwam het altijd door braken en niezen, (braken door migraine). Maar daat zou je huisarts meer van moeten weten, dat kunnen ze volgens mij vaststellen, gewoon door te voelen….

#3142370 Quote

Hoi meis

Bedankt dat je zo lekker meedenkt! Ik heb al gebeld naar het ziekenhuis, maar die wilden eigenlijk niks doen… Ik moest de vk nog maar een keer bellen. Alsof die het nu ineens wel weet ofzo!! Grrr. Nou ja, de vk is nu voor me aan het regelen dat ik op het spoedspreekuur kan, omdat zij het wél vervelend vindt dat ik me zorgen maak….

Even afwachten dus, maar deze week weet ik het…

Liefs Annet

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3142376 Quote

Ha, fijn… wel rare reactie van die arts… Alsof je alleen maar zwangerschapsgerelateerde klachten kunt hebben? Voor hetzelfde geld heeft het daar niks mee te maken!
    Hoop dat je snel terecht kunt!

#3142383 Quote

Hoi wondernetje,
    Ik herken jou verhaal helemaal!! Heb er zelf ook veel last van sinds afgelopen week. Ben nu 36+3.
    Vooral lopen valt niet echt mee, ik denk dat het te maken heb met dat je kindje is ingedaald. (bij mij iniedergeval) want ik voel ook de hele tijd zo'n druk in de onderbuik bij mn blaas. Morgenavond moet ik op controle bij de vk en dan ga ik het tuurlijk wel even melden, mss is het wat anders!!
    Groetjes

#3142418 Quote

Hoi Wondernetje,

Wat je beschrijft heb ik ook gehad tijdens mijn laatste zwangerschap.
    De pijn had ik precies op het schaambot. Het deed (enorm) veel pijn bij het opstaan (ook wanneer ik lang op een stoel had gezeten).
    Omdat ik onder controle liep bij een gyn. kon ik direct vragen wat het was. De gyn. vertelde dat dit bekkeninstabiliteit is. Je schaambot bestaat uit 2 delen. Bij het verweken van je bekken gaan die delen iets uit elkaar en daar kan je dus enorm veel last van hebben. (bij mij voelde het echt alsof er iemand met een moker op had staan rammen)

Het schijnt dat zitten om een skippybal (bevallingsbal) heel goed kan helpen, heb ik zelf nooit geprobeerd…

Bij mij hielp ook niet te lang stil zitten, veel wandelen e.d

Bij de bevalling heb ik er gelukkig totaal geen last van gehad!!!

Bij twijfels altijd even navragen hoor en laat je niet wegsturen: je bent zwanger!!!!   Ze maken maar tijd voor je.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
    Groetjes, Luus

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct