Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

bij eerste keizersnee en nu toch bij de verloskundige???

• Auteur

hallo, ff een vraagje, van mijn eerste ben ik bevallen via een geplande kezersnee. Ik dacht dat als je een tweede krijgt je meteen terug "moest" naar het ziekenhuis en daar de controles ook kreeg.
    NU loop ik gewoon bij de verloskundige, en ga ik pas met 35 weken over naar ziekenhuis. Nou las ik net een stukje dat sommige vrouwen wel meteen naar het ziekenhuis door moeten ivm keizersnee.
    Ik ben in verwarring, is dit dan overal anders ?
    Wie herkent dit? of maakt het zelf mee?

groetjes

#3142463 Quote

Hoi!

Klopt! Tot zo'n 35 weken blijf je bij de verloskundige alleen de bevalling moet medisch. Maar de rest van de controles  kunnen gewoon bij de verloskundige. Er is dan geen aanleiding dat de gyn dit moet controleren. Dit doen ze omdat de gyn's het vaak te druk hebben en het ook niet nodig is.

Groetjes Ester

#3142489 Quote

Hey,

Ik moest meteen terug komen in het ziekenhuis na mijn eerste keizersnee. Ik heb bij de eerste zwangerschap ook het HELLP-syndroom gehad. Bij de tweede dus in het ziekenhuis gelopen. Is uiteindelijk ook een keizersnee geworden, helaas zonder goede afloop. Met als gevolg dat ik nu onder zeer strenge controle in het ziekenhuis sta. Ik ervaar het niet als negatief en bekijk het zelfs positief dat ik gewoon wat meer echo's krijg als een ander.

Claudia

#3142505 Quote

hey hoii

ik heb bij de eerste ook een keizersnede gehad, maar, hoef niet voor controle weer bij het ziekenhuis lopen, wel bij 36w want toen is onze dochter geboren…

groetjes mama van 1
    20w zwanger

#3142551 Quote

Hoi Lico,

Ik heb nu twee keer een geplande keizersnede gehad (2 keer stuitligging) en ik loop nu ook gewoon bij de verloskundige hoor. Met 36 weken ga ik ook door naar de gyneacoloog. Ben benieuwd hoe deze spruit gaat liggen. Deze bevalling wordt waarschijnlijk ook weer een keizersnede.

Groetjes,
    Jacoline

#3142729 Quote

hoi, bedankt voor de reakties, stelt me toch ff gerust.
    Vond het wat vreemd, maar nu ik lees dat het normaal is dan is het goed, hoef ik me daar niet druk om te maken.
    groetjes

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct