Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Kriebels voor een tweede kindje

• Auteur

Hoe gaat het nu met jouw muizeke???

#3142992 Quote

up!!!

#3143008 Quote

He meiden,

ik zou er zelf niet zo snel aan beginnen, vlot een tweede er achteraan, enerzijds omdat ik dus erg beroerd ben van de zwangerschap, (16 weken en nog steeds misselijk, hele dag door), maar ook omdat ik door mijn stiefkindjes weet dat ze tot hun 5e/6e alleen maar steeds meer tijd en aandacht vragen en pas vanaf die leeftijd echt zelfstandig gaan worden en dus zich bijvoorbeeld ee paar uurtjes achter elkaar zelf kunnen vermaken.
    (Waarmee overigens niet gezegd is dat ik die leeftijden dus niet leuk vind, 😉

Maar goed, het lijkt mij best heftig om een dreumes van 1 rond te hebben lopen en dan zelf zwanger te zijn… Ze willen nog veel getild worden, dat moet je in je zwangerschap juist zo weinig mogelijk doen, nouja, dat houdt mij dus tegen om zo even snel een tweede er achteraan te plannen, 🙂

Maar, zoals bij Coortje, als je anderhalf jaar nodig hebt gehad om zwanger te raken van de eerste, kan ik me voorstellen dat je zegt: Ik ga niet eerst wachten om er dan weer achter te komen dat het zo lang duurt en het gat wel heel erg groot wordt tussen de eerste en de tweede… Alhoewel je kort na een zwangerschap wel gemakkelijker zwanger schijnt te worden dan na langere tijd… dus de kans is wel redelijk groot aanwezig dat je straks toch hoogzwanger moeder van een 1-jarige bent 🙂

#3143011 Quote

Ik heb trouwens NOOIT gezegd dat kort op elkaar niet leuk is, dat vinden wij zelf ook leuk maar er zit wel een verschil tussen even verstandig ontzwangeren (9 maanden) en er dan voor te gaan, de kans op complicaties (urineverlies na je bevallingen, baarmoederverzakkingen e.d.) is gewoon een stuk groter als je niet je lichaam even laat bijkomen, wacht gewoon even 9 maanden tot een jaar en ga er dan lekker voor, daar zie ik helemaal geen probleem in. Maar denk een beetje meer aan je eigen gezondheid 4 maanden is echt niets officieel mag je nog maar een week of 10 al seks hebben, van binnen moet alles gewoon weer even op zijn plek komen, alle hormonen eruit, volgens mij heb je dan ook een veel leukere en gezondere volgende zwangerschap.

DUs kort op elkaar kan heel leuk zijn (dat willen wij ook) maar gun jezelf even wat tijd om te genezen van zo'n groot iets, ze zeggen niets voor niets 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren…artsen raden het ook ten zeerste af om zo snel weer zwanger te worden die zullen ook zeggen minimaal 9 maanden.

#3143012 Quote

hoi hoi

Nou mij arts heeft mij dus  wel groen licht gegeven, om er weer voor te gaan!
    De kans dat ik nu uit mijzelf zwanger word is niet heel groot, en mocht het dus niet lukken willen wij in sept weer terug naar de gyn. Iedereen moet lekker voor zichzelf beslissen wat ze doen en wij hebben dit besloten.

Ik heb tijdens en na de zwangerschap lichamelijk nergens geen last van gehad, dat scheelt ook een hoop! Ik ben bevallen in 4 uurtjes en s,middags liep ik alweer gewoon rond. Dus daar zit ook al een verschil tussen!

gr

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct