Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zijn jullie die misselijkheid ook 'kots'beu?

• Auteur

Hoi,
    Ik ben nu 2 weken aan een stuk al de hele dag misselijk. Ik eet dan ook de hele dag door crakers, fruit, yoghurt, brood. Ik hoef gelukkig niet over te geven, maar dit is ook geen pretje.
    Mijn man en ik ontbijten nu 's morgens samen op bed, dat is dan weer wel gezellig.
    Hoe houden jullie het vol?
    Groetjes

#3142497 Quote

Hoi hoi,

Ik ben ook al zeker 1 week aan 1 stuk door misselijk. Ben zelfs s'nachts al een paar keer mijn bed uit gemoeten. Ook heb ik erg last van rugpijn, terwijl ik pas 7 weken ben. (maar ik heb van mezelf al een slechte rug). Ik denk dat het er gewoon bijhoort, maar hoop wel dat het wat minder wordt.

Groetjes poeh

#3142517 Quote

Ik ben ook vanaf week 8 de hele dag door kotsmisselijk geweest… Ja, er zit weinig anders op dan volhouden. Als het echt te erg is, geef wel bij je VK of huisarts aan: ik kreeg emesafene, voor zonodig. Hielp niet tegen de misselijkheid, wel tegen het kotsen, (bij mij dan, bij sommige vrouwen werkt het ook helemaal niet).

Wat wel een handig weetje is: ijzergebrek zorgt voor misselijkheid, (ook als je niet zwanger bent), dus zorg dat je voldoende ijzer binnenkrijgt en laat ff prikken hoe het met je ijzerwaarden in je bloed gesteld is. Kun je eventueel een kuurtje krijgen, als je te laag zit.
    Verder kun je voor een extra ijzerboost roosvicee ferro nemen, maar ook groene groente, rozijnen en appelstroop. Volkoren producten schijnen ook goed te zijn…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct