Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

wie heeft ook een lange menstruatie en toen ie zwanger bleek,hebben ze toen meteen echo gedaan!

• Auteur

Ik heb nogal een lange cyclus eentje van 40 dagen,tuurlijk er zijn meiden die nog een langere cyclus hebben maargoed ik vind dit al lang genoeg,overigens is dit na mijn bevaling zo gebleven want ik werd keurig elke maand (bijna elke maand dan)na 40 dagen ongi!Mijn vraag is nu wie is zwanger die dit ook heeft een lange cyclus of beter gezegt had,en kreeg meteen een echo of wie weet wat ze precies gaan doen??

#3142594 Quote

Hoi,

ik heb normaal een iets kortere cyclus dan jij, zo'n 36 dagen. Volgens mij is het zo dat de tijd tussen de eisprong en menstruatie voor iedereen zo'n 14 dagen is, dus ongeacht de lengte van je cyclus. Bij ons is het 'voortraject' dus langer.
    Als je een lange cyclus hebt is dat geen reden om direct een echo te doen. Als alles normaal verloopt krijg je gewoon een termijnecho. Hou er dan wel rekening mee dat je minder ver bent dan de 1e dag van je laatste menstruatie doet vermoeden.
    Succes!

Groetjes,
    Margrethe

#3142596 Quote

Hoi Bernicee,
    Volgens mij een een lange cyclus geen reden om eerder een echo te doen, een onregelmatige cyclus kan wel een reden zijn.
    Bij mij duurde het na het stoppen met de pil 75 dagen voordat ik ongesteld werd. De tweede ronde was het gelijk raak. Daardoor was het onduidelijk hoe lang mijn cyclus was en dus ook onduidelijk hoever ik was in mijn zwangerschap. Uiteindelijk mocht ik daarom ietsje eerder de termijnecho laten doen, met ruim 10 weken.
    Wachten duurt lang he?! Herken het helemaal, kon ook niet wachten totdat we eindelijk de echo mochten laten doen…
    Succes met wachten!!!
    Groetjes, Irene

#3142609 Quote

ik ben heel stipt (precies 28 dagen) en toch deden ze ook meteen een echo volgens mij ligt dat meer aan het VK bureau wat ze doen zeg maar..ik wilde ook een nekplooimeting dus was het wel "leuk" om wat tijd ertussen te hebben dus met 8 weken echo gehad en met 9 weken en met 12 weken..

#3142612 Quote

Hoi,

volgens mij is idd alleen een onregelmatige cyclus reden om snel een echo te doen, om te bepalen hoever je bent. Jij kunt gewoon rekenen vanaf je eisprong, omdat je met een vaste cyclus van 40 dagen in principe op dag 26 (14 dagen voor je menstruatie) je eisprong hebt. Je telt er dan 2 weken bij, (omdat bij 'normale' cyclus die twee weken voor je eisprong meetellen voor het gemak) en dan heb je je zwangerschapsduur (ongeveer, want dat wordt uiteindelijk natuurlijk precies bepaald met de echo).
    Maar je hebt sowieso altijd 14 dagen voor je menstruatie je eisprong en als je dus altijd regelmatig bent, (of bijna altijd), weet je dus gewoon wanneer je eisprong ongeveer is.
    Die kun je overigens ook tempen: als je direct bij het wakker worden, voordat je uit bed stapt, even temperatuurt, (liefst op vaste tijd), zul je zien dat tot aan je eisprong je temperatuur gemiddeld iets lager ligt, (0,3 tot 0,5 graden) dan vanaf je eisprong tot aan je menstruatie. Ben je zwanger, dan blijft je temp hoger, ben je niet zwanger, dan zakt je temp weer en zul je 1 tot een paar dagen later weer ongesteld worden…

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct