Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

droge huid: wie heeft tips?

• Auteur

Hallo allemaal,

ik heb in steeds ergere mate last van een droge huid. Ik smeer tegenwoordig 's morgens en 's avonds m'n hele lijf in met bodylotion (voor de droge huid), maar gaandeweg de dag zie ik m'n huid dus alweer uitdrogen.
    Wie heeft er ook last van (gehad) en heeft er tips die m'n huid wat langer oppeppen dan die paar uur?

#3142690 Quote

BALNEUM! echt het helpt!! Ik weet niet of je een bad hebt, ze hebben olie voor zeer droge huid, jeukstillend en nog een soort. Heb het zelf vroeger veel voor exceem gebruikt (ook erg drooge huid) Ook voor mijn zoon heb ik het veel gebruikt in bad. En nu staat de fles al weer klaar voor ons kindje in de buik!
    Je hebt ook balneum voor onder de douche (dus ook voor als je geen bad hebt).

Hoop dat het helpt bij je! oja… het is wel wat prijzig..100 ml 6,59 euro.. maar echt moeite waard!

Succes meid!

Groetjes

#3142691 Quote

Pure vitamine E creme te verkrijgen bij (in ieder geval) reformwinkels. Is wat vetter maar ideaal en helpt erg goed tegen de jeuk. Is tevens erg goed voor je huid!

gr.Ing

#3142695 Quote

Ga beide eens proberen, thanks.
    Waar kan ik die balneum krijgen?

#3142700 Quote

Hoi Rozemarijke,
    Bodylotion droogt de huid uit, zelfs al gebruik je bodylotion voor een droge huid. Een creme of een zalf is beter, maar het nadeel daarvan is dat het zo vettig is en je vlekken in je kleding en beddengoed kan krijgen.
    Oja, vooral ook niet te vaak douchen, liefst niet dagelijks. Dat droogt de huid erg uit. Ik gebruik zelf Eucerin douche-olie, je huid voelt dan niet zo droog na het douchen.
    Succes ermee!!!
    Groetjes, Irene

#3142747 Quote

Hoi Rozemarijke,

Bij iedere drogist wel. Badolie kun je ook bij de kruitvat krijgen, bij babyspulletjes staat het volgens mij. De douche spullen van balneum zijn vaak wel te krijgen bij de betere drogist (DA of eigen drogist) Hebben net even wat meer en bijzondere dingen in hun assortiment.

Succes!

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3142835 Quote

Thanks girls, ga zo eens even halen. 🙂
    Word onderhand echt gek van die jeuk steeds door die droge huid….

#3142885 Quote

He allemaal, wilde even bevestigen dat Balneum inderdaad een superaanrader is.
    Mijn handen, buik, kuiten, knieholten en binnenkant van mijn armen zaten onder de rode bultjes. Deze verdwenen ook niet omdat ik elke keer gedwongen werd om te krabben. pffffff.
    Kreeg Balneum als tip. Het is vettig maar je moet het er ook niet dik opsmeren. Gewoon een dun laagje en goed uitsmeren. Als je dan ook nog lekker met het spul gaat douchen of in bad gaat (ik doe beide) komt de jeuk gewoon niet terug. Gebruik het ook voor mijn zoon, die heeft ook best een droge huid. Zolang ik de creme etc gebruik blijft het huidje lekker soepel en zacht …….. lijkt wel een reclamespotje ha ha ha.
    Oja, bij ons is het verkrijgbaar bij de AH.

Succes
    Gwenne

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct