Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

kindje ligt dubbel!?!

• Auteur

Vandaag naar de verloskundige geweest voor een extra echo. Ik ben nu 29 weken en 1 dag en mocht terug komen, omdat mijn vorige echo niet op DVD stond en ik ook geen foto's had.

Helemaal leuk natuurlijk… maar wat blijkt nu. Het kindje ligt dubbel met z'n kont naar beneden. De tenen steken boven het hoofd uit hi hi…

De verloskundige vertelde dat het nog kan draaien.

Heeft iemand hier ervaring mee en mn dat het zelf goed draait?

Groen1981

#3142785 Quote

Hoi Groen,

Leuk jouw verhaal te lezen. Onze kinderen lagen ook allebei met de billen naar beneden en de tenen bij de oren. Helaas zijn allebei de kinderen bij mij niet uit zichzelf gedraaid. Ik heb dus twee keer een keizersnede gehad. Het kindje bij jou kan natuurlijk nog altijd draaien. Je hebt nog een poosje te gaan dus er is nog genoeg tijd. Ik kwam er ook rond de 28 weken achter dat het hoofdje boven lag. Ik had echter niet veel vruchtwater en een strakke buik, dus ze hadden bij mij ook niet veel kans om te draaien. De gyneacoloog heeft het om deze reden dan ook niet meer geprobeerd. Bij de tweede zwangerschap hebben ze het sowieso niet meer gedraaid omdat ik toen al een keizersnede had gehad. Nu ben ik 20 weken zwanger van de derde. Ben nu dus heel benieuwd hoe deze spruit zal gaan liggen. Vast staat al wel dat het weer een keizersnede wordt (wat ik overigens helemaal niet erg vind ). Probeer hoop te houden dat het draait en wie weet kan de gyneacoloog het kindje nog draaien.

Groetjes,
    Jacoline

#3142818 Quote

Hallo Jacoline,

Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad afwachten wat het gaat doen. Ik heb vrij veel vruchtwater en een lange buik, dus het zal iets meer ruimte hebben dan bij jouw het geval was.

Het is mijn eerste kindje, dus ik laat het allemaal op mij af komen. Het idee van een eventuele keizersnede is gewoon erg spannend. Ik heb nl totaal geen ervaring met ziekenhuis opnames en/of operaties.

Ach… als het eenmaal zover is.

Fijn om  iemand te treffen met ervaring!!!  succes met je zwangerschap.

Groen 1981

#3142826 Quote

Hoi Groen,

je hebt idd in principe nog een week of 10 dat het kindje kan gaan draaien, dus op zich… 🙂 Maar als dat niet vanzelf gebeurt, zou ik eens rond gaan vragen: sowieso kan de gynaecoloog of verloskundige proberen het kindje te draaien, maar ik geloof dat er ook (vanuit alternatieve hoek) andere manieren zijn om een poging te doen het kindje te draaien…

#3142964 Quote

Hallo Rozemarijke,

Bedankt voor je tips. Zal eens kijken op het internet voor meer informatie.
    Ik  ben nl bang dat het komt omdat ik regelmatig een muziekdoosje op mijn buik afspeel. Natuurlijk laat ik het nu aan de onderkant van mijn buik horen in de hoop dat het gaat draaien om het beter te horen hi hi… Je verzint dan ook van alles.

Groetjes 1981

#3142982 Quote

Hoi Groen,

Vanochtend hebben wij de 20-weken echo gehad… en je raadt het al, dit kindje ligt nu ook met de billen naar beneden en met de voetjes bij de oren. Ik weet wel dat het nog heel erg vroeg is en dat het kindje nog heel veel tijd heeft om te draaien, maar omdat de andere twee kindjes ook al zo lagen, heb ik het gevoel dat ook dit kindje weer een dwarsliggertje wordt.

Groetjes,
    Jacoline

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3143149 Quote

hoi, onze dochter heeft van het begin tot wk. 36 in stuit gelegen en is zelf gedraaid, dat gebeurde snachts als ik er aan denk voel ik haar nog, was niet prettig, maar wel slim van haar, 2 wk. daarna is ze snel geboren. hou nog moed wie weet……succes.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct