Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

kan dit kwaad?maar 5 kilo aangekomen,graag jullie mening aub!!

• Auteur

hai

heb een vraagje,ik ben nu zwanger van mijn 2e,ben 30 juli uitgerekend.
    ik ben nu in totaal maar  5 kilo aangekomen,eigelijk dacht ik er niet zo veel bij na,maar mijn familie vindt dat toch wel erg weinig,en nu maak ik mij door hun best wel zorgen,mijn gyn,zegt er niks over,dus ik dacht het zal wel goed zijn.
    met mijn eerste kind,was ik wel veel aangekomen.3 juni heb ik weer een controle,en dan zal ik het ernaar vragen.maar ik wil jullie mening hebben,wat vinden jullie hiervan vinden jullie dit ook    erg weinig,en kan dat kwaad voor mijn baby?

groetjes,yos

#3142775 Quote

Ik ben nu 21,5 wk zwanger, en nog maar 1,5 kilo aangekomen. Wij zitten volgens mij in hetzelfde schuitje. Nu heb ik eens bij mijn moeder geinformeerd en zij is bij haar laatste zwangerschap ook slechts 4 kilo aangekomen. En in die tijd werd daar veel zwaarder aan getild, en ze zeiden er toen ook al niets over.
    Tja, het gemiddelde is 15 kilo, maar er zijn ook vrouwen die 30 kilo aankomen. Dan moeten wij toch een een beetjes tegengas geven om toch dat gemiddelde van 15 kilo te behouden. Ik denk dus dat het wel vaker voorkomt.
    We hoeven in ieder geval straks niet al die kilo's weer weg te sporten toch?

gr. Peet
    ps: mijn verloskundige weegt niet eens, dus zo belangrijk zal het wel niet zijn.

#3142786 Quote

Voor je baby maakt het hoe dan ook niks uit…. die groeit wel en neemt wat het nodig heeft! En tja grote kans dat als jij niet veel meer aankomt en straks bevalt heel snel op je gewicht van  voor de zwangerschap zit.
    Dat had ik zelfs met 10 kilo aankomen en een ruime 9 ponder al.

Zou proberen me er niet te druk om te maken en gewoon het positieve bekijken dat je straks lekker snel die paar kilootjes weer kwijt bent .

groetjes,
    Marije

(en nog een kilo in de min)

#3142794 Quote

hoi,

zou me ook niet druk maken als je vk of gyn zegt dat het geen kwaad kan. je moet nog 2 maanden enje uk gaat nu een groeispurt maken. als je nu een kilo per week aankomt, zit je ook bijna op het gemiddelde. wat ik hier mee zeggen wil. wees blij, wat er niet bij komt hoeft er ook niet af hahaha.

ik met me 15 kilo aankomen en moet nog een kleine 7 wk. ik haal de 20 kilo wel. en das ook niet alles hoor. al dat extra gewicht zorgt voor meer klachten.

geniet ze he.
    succes.

gr bambi

#3142797 Quote

hey hoii….

maak je geen zorgen meid..
    ik ben bijna 21w en vorige week op controle had ik de kilo's wat ik was afgevallen erbijna bij….
    dus ben ook nog niks aangekomen maar heb een wel al een ronde buikje…

liefs en geniet van je zwangerschap

liefs mama van 1
    20w+4

#3142798 Quote

Hoihoi,

Is niets om je zorgen over te maken…
    Ik ben zelf 11 juli uitgerekend en in de eerst 4 maanden van mijn zwangerschap juist 15 kilo afgevallen…
    En ik zit nu net boven mijn begin gewicht en ik moet nog een week of 6…
    De laatste keer dat ik mezelf woog was ik nog onder 2 kilo onder mijn begin gewicht…
    En heb aan mijn verloskundige gevraagd of dit kwaad kon…
    Maar ons kindje groeit goed en ze leeft gewoon van mijn reserves (daar heb ik genoeg van)

Maar als je zekerheid wil moet je het gewoon vragen aan je gyn… Want stress is neit goed voor de kleine…

Groetjes Annelies

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3142832 Quote

Hoi, je gewicht maakt niet zo veel uit: de VK voelt elke keer of je baby voldoende groeit en als dat OK is, maakt je gewicht niets uit… dat gaat pas uitmaken als de kleine niet (voldoende) groeit, maar dan zul je waarschijnlijk als eerste het advies krijgen te stoppen met werken, enz.

Dat vrouwen gemiddeld 15 kilo aankomen, komt dus idd ook doordat er vrouwen zijn die veel en veel meer aankomen, dus dat gemiddelde moet je je echt niet druk over maken.
    Ik woog toen ik zwanger werd 64, ben toen enorm afgevallen omdat ik eerst helemaal geen eetlust meer had en later ontstellend misselijk werd en zit nu op 63 kilo bij 16 weken zwanger…
    Ook ik redeneer: wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af, 😀 Hoe kleiner m'n buik blijft, hoe minder die me straks op het eind in de weg zit! (alhoewel het nadeel wel is dat de baby erg op m'n darmen en blaas drukt en ik naast enerzijds verstopping dus ook minimaal om het uur naar de wc hol, omdat m'n blaas weer vol is… 🙂 Ach ja…

#3142852 Quote

troost je ik ben nu 33 weken zwanger en 5,5 kilo aangekomen en dat was prima volgens mijn verloskundige.

#3142865 Quote

Hoi Hoi!!

Ik ben 37 week zwanger en ook nog maar 5 kilo gegroeid! Afgelopen week was ik zelfs weer wat afgevallen! De baby was al 7 pond op de echo afgelopen week, dus die neemt echt wel wat het nodig heeft (voor zover ze dat goed kunnen inschatten!)!
    En ja wat er niet aankomt hoeft er ook niet af!!! Zou me dus niet al te druk maken!!

Groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct