Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Wie herkent dit? Pijn in lies

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik ben nu 16 weken zwanger van de tweede en alles gaat op zich prima, ik heb af en toe alleen zulke vreselijke steken in mij   liezen (meestal linker maar soms ook rechter). Als ik bijvoorbeeld nies maar ook als ik opsta..Ik moet dan echt weer even gaan zitten of rustig blijven liggen….Het is dus niet de hele dag door, maar wel erg pijnlijk!!!     Herkent iemand dit of heeft iemand tips????

Bedankt alvast!!   Groetjes

#3143884 Quote

Hoi,

Toen ik zwanger was, had ik datzelfde gevoel in allebei de liezen, zo vanaf een week of 15 en dat duurde tot de 25e week ongeveer. Er is helaas niet zoveel tegen te doen, inderdaad rustig zitten of even liggen. Volgens de verloskundige kon het geen kwaad voor de baby maar het is alleen een heel naar gevoel voor jezelf. Zij dacht dat het kwam doordat alles aan het oprekken is in je baarmoeder.

Groetjes, Jessica

#3143885 Quote

ja hoor dames, volgens mij gaat het hier gewoon over bandenpijn is heel vervelend maar niks om je zorgen over te maken , hebben veel zwangere vrouwen , ik heb ook pijn als ik me in bed om wil rollen , rollen lukt niet , ik lijk meer op een zeehond te duiken in bed en te hannessen..

liefs maggi

#3143888 Quote

Op het einde heb ik hier iets last van gehad maar volgens mij waren dat mijn bekken ipv lies.
    Ik wens je veel sterkte hiermee.

liefs, nice

#3143889 Quote

hier nog 1 alleen ook meer op het einde, vooral het zeehond in bed verhaal herken ik hahah. omdraaien is echt een crime. en dan smorgens uit bed komen, alsof me bekken uitelkaar valt.

maar om ff antwoord te geven, denk dat het bij jou echt bandenpijn is. de banden lopen van bovenaan je baarmoeder tot helemaal onderin bij je liezen. jou baby gaat nu flink groeien en daar ga je last van krijgen. de baarmoeder word groter, dus de banden moeten flink rekken. niet iedere zwangere heeft er last van, maar heb je het wel is het hellaas pech hebben en goed naar je lichaam luisteren. want met pijn   doe je gewoon een stapje terug.

b.v letterlijk een stapje terug. wat langzamer lopen dus. deed je nog sporten, ook daar wat in minderen. wat vaker rusten tussendoor. in je huishouden niet teveel bukken,tillen en ook met pauzes.
    als je nu al minderd heb je straks kan, dat het niet erger word en gewoon tot het eind kan klagen net als   wij, met af en toe vervelende pijnmomenten, maar gelukkig neit heel de dag door.

succes ermee.

xx bambi

#3143942 Quote

Hoi!!

Bedankt voor jullie reacties!!!  Fijn om te lezen dat het herkent  word!   Ik had het bij mijn vorige zwangerschap niet dus herkende het ook niet…. Toen zag je ook met 5 maanden pas dat ik zwanger was, nu groei ik veeeeel harder!   Bedankt in ieder geval!!!
    xxx

Lees ook: Zwanger, en nu?

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct