Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

flinke waarschuwing gehad

• Auteur

Hoi meiden,

ik ben nu 23 weken zwanger en heb afgelopen week een flinke waarschuwing gehad van mijn lichaam. vrijdag ben ik naar de huisarts geweest want ik had wel 6 tot 7 harde buiken per uur. mijn huisarts heeft toen volledige rust toegeschreven. mijn dochter van 6 werd liefdevol opgevangen door mijn schoonouders want mijn eigen ouders wonen te ver. mijn man heeft vrijdag gelijk al zijn afspraken afgezegt handig met een eigen zaak die hij samen met zijn broer heeft en ik werd op de bank neergeplant. ik moest echt gas terug nemen om er voor te zorgen dat het geen weeen zouden worden. Ben vanmorgen terug geweest en de rust heeft gelukkig geholpen maar moet het rustig aan blijven doen mag 's morgen wat licht huishoudelijk werk doen en 's middag volledige rust. dus ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan. mijn schoonmoeder komt helpen in het huis mijn vriendin doet boodschappen dus alles word geregeld mag ook niet meer werken dus dat hebben we ook maar gelijk geregeld. Zo zie je maar dat niet elke zwangerschap hetzelfde is en dat je echt naar je lichaam moet luisteren. Met de kleine is alles goed die heeft er tot nu toe nog niet onder geleden gelukkig.

nou ik hou jullie op de hoogte.

gr. linda

#3143893 Quote

Zo dat is ff schrikken. Zo wordt je met je neus op de feiten gedrukt dat een kindje krijgen helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Gelukkig heeft de kleine er nog geen last aan gehad zeg.

Doe maar lekker heeeeel rustig aan zou ik zeggen!!

gr. Petra

#3143894 Quote

Oef, dat zal echt schrikken geweest zijn ja…..
    Probeer je kalm te houden en het zo uit te zingen tot een week of 37………..
    Luister naar je lijf he!!!
    Lief om te lezen trouwens dat je zoveel hulp krijgt, fijn gevoel lijkt me!

hou je goed,
    Groetjes Rimke
    29+2 weken

#3143895 Quote

nou sterkte ermee, en doe maar heel rustig aan. je wilt toch wel dat die kleine nog een tijdje blijft zitten.

succes ermee.

gr, bambi 36 wk

#3143921 Quote

Hoi,

bedankt alvast voor jullie reacties. In het weekend gaat het wel want dan is manlief thuis en een gedeelte toch onze dochter maar nu het weer een gewone werkweek is is het toch heel stil ik heb echt bewondering voor degene die echt op bed moeten blijven liggen ik word nu al gek. ben net lekker buiten geweest de zon schijnt om mijn gemak wat handdoeken opgehangen en wat geknuffeld met mijn konijn. ben blij als mijn dochter straks weer thuis is. ze is erg behulpzaam dus daar heb ik echt geen last van.

gr. linda

#3143943 Quote

Tjee dat is wel even schrikken!! Denk goed om jezelf !! Sterkte in ieder geval!
    Je hebt wel een fijne familie en vriendenkring om je heen dat is super!!!
    Groetjes

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3144054 Quote

hoi meiden

we zijn nu inmiddels een week verder en ik verveel me te pletter. Zodra ik iets teveel heb gedaan dan word het gelijk afgestraft met harde buiken. afgelopen week heeft mijn schoonmoeder flink wat was weggestreken en morgen komt ze schoonmaken en dan voel je je gewoon rot omdat ze het moet doen het is in feite mijn taak. Mijn man heeft zijn werkschema ook aangepast hij heeft met zijn broer een eigen zaak dus hij probeert elke dag zo vroeg mogelijk thuis te zijn. Ik heb ook een hele lieve vriendin die is bij mijn eerste zwangerschap mijn kraamverzorgster geweest en zijn nu al 6 jaar bevriend ze woont bij mij op het dorp en heeft nu ook een dochter van bijna 1 jaar die gaat elke vrijdagmiddag met mijn dochter naar zwemles dus ik heb niks te klagen het is alleen zo verrekte moeilijk om die dag door te komen. ik ben ook erg emotioneel als ik een programma zit te kijken waar iemand afscheid neemt van een ander dat zit ik te janken stom he. Ik mis mijn werk ook ik werk in de weekenden in een babyzaak maar ja dat heb ik abrupt moeten afbreken want dat mag ook niet meer. gelukkig heb ik het een en ander nog nodig zodat ik binnenkort nog ga shoppen en mijn collega's nog kan zien.

gr. linda

#3144065 Quote

Vervelend dat je je zo rot voelt joh!
    Kan het me goed voorstellen hoor, je geeft alles uit handen terwijl je het het liefste zelf doet!
    Maar goed, je zegt dat je je wel wat beter voelt toch? En dat komt omdat je rust hebt gehouden, dus je weet zelf ook wel dat dat het beste is op dit moment.
    En die jankbuien, heerlijk! Geef er lekker aan over als je kan, hahahahaha, kan zo opluchten!

Nou, het allerbeste maar weer, en spui hier af en toe maar eventjes. Nogmaals je mag in je handen knijpen hoor, met zo'n sociaal vangnet!

Liefs Rimke
    29+4 dagen zwanger

#3144227 Quote

Hallo linda!

Ik ben Annemiek 28jaar oud en 18 1/2 week zwanger van de tweede. Mijn eerste is nog maar 19maanden.
    Ook ik heb nu al last van harde buken!! Bij de eerste heb ik hier ook last van gehad en moest toen met 6maanden geheel rust houden!! Ik zat al tegen de ontsluiting aan. (mocht trouwens met 37weken weer bewegen, maar toen vond hij het wel best en bleef nog even lekker zitten tot 39,6)
    Ik begrijp dus maar al te goed hoe je je voelt! Het rot gevoel als je alles aan een ander over moet laten! Je vervelen!! Op de harde buiken na voel je je goed, maar je mag niks!!
    Ik wist dat het er met deze zwangerschap weer  in zou kunnen zitten, maar  je hoopt toch dat deze zwangerschap anders zou gaan, helaas!!  

Ik had al af en toe een harde buik, maar vanaf gister is het erger geworden! Hoef gelukkig nog niet te stoppen met werken,maar moet wel heel veel rust houden!! best moeilijk met nog zo'n kleintje om je heen. Het andere probleem bij mij is dat ik ook nog eens kleinzelfstandige gastouder  ben, dus niet werken betekend geen geld!!! En ik heb best drukke dagen met gemiddeld 6 kinderen!

Heb nu met de verloskundige afgesproken dat ik het probeer vol te houden tot mijn vakantie, nog 4 weken te gaan! Maar hoop natuurlijk langer te kunnen blijven werken, maar de baby gaat voor alles!

Nou, zal maar eens stoppen met mijn lange verhaal! Hoop dat je er een beetje troost in kan vinden dat je niet de enige bent! Ik wel toen ik jou verhaal las!

Heel veel sterkte en hoop nog iets van je te horen!

groetjes Annemiek.

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct