Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zou het kunnen?!

• Auteur

Ik ben Shanna en 20 jaar oud.
    Ik gebruik nu sinds 4 maanden de nuvaring, voorheen 4 verschillende pillen gehad (namen weet ik niet meer precies, laatste was de meliane) wegens niet goed werken.

Ni zit ik de laatste weken anders in mijn vel. Ik sta erom bekend dat ik emotioneel ben, maar zo emotioneel als de laatste weken… ook voel ik me moe-er (heb wel fibromyalgie, dus moe was ik altijd als, maar dit is anders moe). Misselijk niet echt, wel soms hoofdpijn, gespannen en pijnlijke borsten, maar wat mij vooral opvalt is mijn buik!!

Hij is gegroeid, en voelt ook gespannen en voller aan. Goed, goed ik geef toe ik houd van lekker eten, maar ben eigenlijk nog nooit aangekomen bij mijn buik (bij mij gaat het in mijn bovenbenen en heupen zitten) maar nu heb ik toch aardig wat "buik" heb eerder niet zo opgelet maar bekeek mij eerder deze week eens goed in de spiegel en heb echt een volle, bollere buik. Hij begint vlak onder mijn borsten, loopt dan naar voren in een bolle punt en onder mijn navel loopt ie weer af.

Misschien zit het ook wel tussen mijn oren, maar toch voel ik dat er dingen anders zijn. Zo kan ik bijvoorbeeld momenteel echt over mijn nek gaan van sigaretten rook, iets waar ik eerst nooit last van had.

Help… maak ik mezelf nu gek, of moet ik echt nodig naar de sportschool? 😛

Groetjes Shanna

p.s heb mijn menstruatie vorige maand wel gehad al was hij iets anders, maar niet zorgwekkkend.

#3143901 Quote

Hoi shanna,
    Ik zou er gewoon een testje tegenaan gooien. Dan weet je het zeker. Ik ben nu (pas) 5 weken en 1 dag zwanger maar mijn buik is vooral opgezet onderin, bij mijn darmen. Die zetten namelijk op in het begin van de zwangerschap.
    Dus als je het zeker wil weten doe een test!
    Succes en ik hoor graag de uitslag!
    Liefs Aapje

#3143906 Quote

Dank je wel voor je reactie.

Wanneer zou ik het beste kunnen testen? Woensdag moet ik de ring verwijderen.

#3143910 Quote

hoi hoi
    je kan maar 1 ding doen en dat is testen!
    succes!
    groetjes sandra

#3143911 Quote

Ik zou vandaag testen en als die negatief is over een week nogmaals (als je klachten aanhouden). Klinkt zwanger!

#3143938 Quote

Hoi mamavaneline,

Bedankt voor je reactie 🙂 Ik ben doodnerveus, want het zou alles behalve gepland zijn (maar zeker niet onwelkom!)
    Maar als ik nu zou testen voordat de ring eruit is, hebben de hormonen dan geen invloed op de test?

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3143945 Quote

Je kan gewoon testen hoor, een zwangerschapstest zoekt naar HCG hormonen. Een anticonceptiemiddel scheidt oestrogeenachtige hormonen af.

#3143949 Quote

Hoi hoi,

Wat spannend zeg! Weet je al iets? Klinkt idd wel zwanger joh. Mijn buik was en is net zo! Al mijn ingewanden lijken wel opgezet pfffff….

Groetjes Petra

#3144008 Quote

hoi anno,

ik zal er niet te lang mee door lopen als ik jou was. want als je niet zwanger bent, zal ik toch even langs de HA gaan, want wie weet is er wel wat met je darmen ofzo,.
    Als het goed is moet je buik indd nog zacht zijn. je baarmoeder is nog te klein om te voelen. pas als je 12 wk zwanger bent komt deze boven het schaambeen uit en kan een prof. deze voelen, miss jij zelf ook. dus later in een zw.schap word de buik wat harder, maar echt geen voetbal hoor hahaha.

ik zou toch ff snel een testje halen. joh dan ben je ook van deze onzekerheid af. stress is niet goed voor je en als je zwanger blijkt al helemaal niet voor de baby.

succes.

gr bambi

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct