Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Zijn hier ook dames in verwachting die een eetstoornis hebben of hebben gehad?

• Auteur

Hallo mama's in wording,

Even een vraag, zijn hier ook dames die in verwachting zijn en een eetstoornis hebben gehad of hebben? Daarmee wil ik zeggen…… wie herkent het om er extreem moeite soms mee te hebben dat je lichaam veranderd.

Liefs Jip

#3144188 Quote
    quote: jip schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-06-2008 20:01:07'));

Hallo mama's in wording,

Even een vraag, zijn hier ook dames die in verwachting zijn en een eetstoornis hebben gehad of hebben? Daarmee wil ik zeggen…… wie herkent het om er extreem moeite soms mee te hebben dat je lichaam veranderd.

Liefs Jip

Hai Jip,

Ik heb al vanaf mijn 12/13e een eetstoornis,  ben nu 29 jaar, soms gaat het maanden goed en dan weer maanden heel slecht. (Anorexia en Boulimia)
    Ben er ook een aantal keren voor opgenomen geweest en heb geleerd om er mee om te gaan en mezelf dan toch tot de orde te roepen, al duurt dat wel even.

Toen ik zwanger wilde worden, heb ik wel erg gevreesd voor het feit, of ik wel vruchtbaar was. Gelukkig was ik binnen 2,5 maand zwanger.

Heb er echt heel veel moeite mee gehad toen ik aan begon te komen en heb periodes gehad dat ik zo erg van mijn lichaam walgde.
    Ik ben in totaal 22 kilo aangekomen en dat hakte er behoorlijk bij me in.
    Toch heb ik me op een gegeven moment erbij neergelegd en soort van geaccepteerd dat ik dikker zou worden.

Toen Dayden eenmaal geboren was, ben ik na een week toch weer als een gek gaan hardlopen en heel veel op mijn eten gaan letten. De kilo's vlogen er toen weer in razend tempo vanaf. Weliswaar niet op de gezonde manier, maar als je altijd al zo gewend bent om zo met je lijf om te gaan, dan is het heel erg moeilijk om het "anders" te doen.

Ik zit nu nog steeds op een ondergewicht (ik mag rond de 70 kilo wegen, maar ik zit daar zeker 15 kilo onder) maar ik kan mijn "ziekte" op een normale manier onder controle houden en het beheerst mijn dagelijks leven niet meer, ik sport helemaal niet meer en probeer op goede manier te eten.
    Doe alles wat een "gezond" persoon ook doet.

Groetjes Leontine!

#3144222 Quote

Hi Jip.
    Ik heb zelf z on 5 jaar geleden ook een eetstoornis 'gehad'. En ben nu zwanger van onze 2e spruit, maar t gaat er nooit helemaal uit. Ik ben tijdens mijn 1e zwangerschap 28 kg aangekomen, en dat is wel moeilijk. Maar je moet die knop omzetten dat t nu niet om jou gaat maar om de kleine. En dan kom je er wel. Maar ik heb nu nog wel dipjes hoor, de kilo's vliegen er nu ook aan (ben nu 27 wkn). Maar dan moet ik gewoon heel hard zijn voor mezelf, en aan de kleine denken. En je weet dat die kilo's er ook weert afgaan daarna. En dan moet je je jezelf extra goed in de gaten houden, dat je niet weer doorslaat. Vertel je man dan dat  hij jou ook in de gaten houdt. Dat heb bij mij erg geholpen.
    Succes, en je kleine is prioriteit he nu.
    Groetjes Marianne

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct