Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

geen zwangerschap te zien op echo?

• Auteur

Een beetje een hele rare vraag.   Aangezien mijn menstruatie nog niet op gang is gekomen na een bevalling van 1 jaar geleden kreeg ik een echo.
    Er is nog geen eisprong in aantocht maar ik had wel dik baarmoederslijmvlies.
    Nu voel ik me eigenlijk wel zwanger en had vorige week zaterdag ochtend krampjes (innesteling?) en voel nu nog steeds krampjes en heb last van mijn borsten.
    Zou het kunnen zijn dat zo'n prille ingenestelde zwangerschap nog niet te zien is op de echo.
    Of word ik een beetje gek ofzo?
    Is dit wel eens bij iemand voorgekomen dat men geen zwangerschap zag en dit later toch wel bleek?

Alvast bedankt
    Groetjes, Sarah

#3144136 Quote

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat het kan gebeuren dat de zwangerschap te pril is om op een echo te kunnen zien. Als je het echt zeker wil weten, kun je bij de huisarts om een bloedtest vragen. Met zo'n bloedtest kunnen ze het zwangerschapshormoon al meten vanaf dag 19. Dat zou dus 5 dagen na een innesteling zijn maw dan heb je voor einde deze week al zekerheid.

gr. Peet.

#3144137 Quote

hoi,

wat vervelend voor je, je voelt je zwanger   maar er is niks te zien. nou kan je gewoon ff thuis testen. want als er een vruchtje aanwezig is moet ie wel posie zijn, je weet maar nooit en wil je niet bang maken, maar misschien zit het vruchtje niet in de baarmoeder en das natuurlijk niet de bedoeling en heel gevaarlijk.

spreek je gevoelens en angsten uit naar de ha of gyn en laat het van de week anders nog eens controleren.

succes.

gr. bambi

#3144138 Quote

Zelf werd ik niet ongesteld na een curettage en we hoopten natuurlijk zwanger te zijn, maar negatieve testen en 8 week na de curettage een echo gehad.
    Daarop was wel te zien dat ik een eisprong had gehad, maar ik was niet zwanger was het oordeel. Ik zou dus wel ongesteld gaan worden in de weken erna.

3 week later zat ik weer bij de gyn. nog steeds niet ongesteld en verwachtte dat mijn lijf een reset nodig had na de curettage en alles. Eerst echo… en toen bleek ik bijna 8 week zwanger te zijn!!!

Bij de eerste echo met conclusie niet zwanger was ik dus ruim 4 week zwanger….

Dus ja het kan wel.

groetjes,
    Marije (nu ruim 19 weken zwanger van de 3e)

#3144165 Quote

Bedankt voor jullie reacties.
    Zal als ik de klachtjes blijven volgende week nogwel eens een testje doen.
    Heb zoiezo 1 juli een afspraak bij de huisarts.

Groetjes, Sarah

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct