Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

geen zwangerschap te zien op echo?

• Auteur

Een beetje een hele rare vraag.   Aangezien mijn menstruatie nog niet op gang is gekomen na een bevalling van 1 jaar geleden kreeg ik een echo.
    Er is nog geen eisprong in aantocht maar ik had wel dik baarmoederslijmvlies.
    Nu voel ik me eigenlijk wel zwanger en had vorige week zaterdag ochtend krampjes (innesteling?) en voel nu nog steeds krampjes en heb last van mijn borsten.
    Zou het kunnen zijn dat zo'n prille ingenestelde zwangerschap nog niet te zien is op de echo.
    Of word ik een beetje gek ofzo?
    Is dit wel eens bij iemand voorgekomen dat men geen zwangerschap zag en dit later toch wel bleek?

Alvast bedankt
    Groetjes, Sarah

#3144136 Quote

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat het kan gebeuren dat de zwangerschap te pril is om op een echo te kunnen zien. Als je het echt zeker wil weten, kun je bij de huisarts om een bloedtest vragen. Met zo'n bloedtest kunnen ze het zwangerschapshormoon al meten vanaf dag 19. Dat zou dus 5 dagen na een innesteling zijn maw dan heb je voor einde deze week al zekerheid.

gr. Peet.

#3144137 Quote

hoi,

wat vervelend voor je, je voelt je zwanger   maar er is niks te zien. nou kan je gewoon ff thuis testen. want als er een vruchtje aanwezig is moet ie wel posie zijn, je weet maar nooit en wil je niet bang maken, maar misschien zit het vruchtje niet in de baarmoeder en das natuurlijk niet de bedoeling en heel gevaarlijk.

spreek je gevoelens en angsten uit naar de ha of gyn en laat het van de week anders nog eens controleren.

succes.

gr. bambi

#3144138 Quote

Zelf werd ik niet ongesteld na een curettage en we hoopten natuurlijk zwanger te zijn, maar negatieve testen en 8 week na de curettage een echo gehad.