Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Moeders voor moeders??

• Auteur

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje: wie heeft ervaring met moeders voor moeders??
    Wat moet je dan precies doen (en laten) en zou je het nog een keertje doen??

Groetjess

#3144142 Quote

hoi
    Nou ik ben net een paar weken klaar met moeders voor moeders.
    Wat je moet doen,
    Ik had een telefoon nummer op de site van mijn verloskundige  gevonden van de persoon die bij ons in de buurt moeders voor moeders verzorgt zeg maar.
    Heb die vrouw gebeld en binnen 2 dagen kwam ze langs om te kijken of ik geschikt was.
    Was toen denk 6/7 weken zwanger.
    Nou ze deed een zwangerschapstest, en die was hartstikke positief, dat wist ik natuurlijk ook wel, want ik had zelf ook al testen gedaan maar toch was ik een klein beetje zenuwachtig, hihi. Nou even een formulier invullen over eventuele ziektes en dat soort dingen en beginnen maar.
    Ik kreeg gelijk 8 bussen waar ik mn urine in moest bewaren, 2 opvangbakjes erbij, eigenlijk gewoon maatbekers. Nou daar plas je dan in en je gooit het over in de opvangbussen.
    Zoveel je kan vang je op aan urine, maar niet op je werk ofzo hoor, ik deed het alleen thuis.

Rond de 16e week was ik klaar, en ik moet zeggen daar was ik best wel heel blij mee.
    Deed het echt voor de vrouwen die het nodig hebben, maar het is een gedoe vind ik, snachts niet even snel plassen, eerst op je maatbeker, daarna overgooien, maatbeker weer omspoelen.
    Nou dan was ik wel wakker hoor.
    maar goed, hoop dat ik er een hoop vrouwen mee geholpen heb.

Kreeg een heel leuk nijntje service-je omdat ik mee ging doen en toen ik klaar was kreeg ik een fotolijstje voor mn echo-foto.
    NOu een heel verhaal, staat ook vast wel op de site van moeders voor moeders maar nu weet je maar mijn ervaring.

Weet heel eerlijk gezegd niet of ik het nog een keer zou doen,
    groetjes hunny

oja bij mij haalde ze het 1 keer per week op, maar soms moet je het ook ergens brengen als ze niet in de buurt komen bij jou.
    maar dat weet ik niet waar ze wel en niet komen.
    succes

#3144146 Quote

hoi,
    Ik heb bij mijn eerste zwnagerschap meegedaan. Ik bracht de flessen zelf weg omdat ik niet wilde dat iemand wist toen al dat ik zwanger was.
    Ik deed het vooral om andere vrouwen te helpen, maar ik heb ok een paar leuke cadeautjes gehad. Een kinderserviesje van Dick Bruna, een fotolijstej voor de echofoto en een mooi zwangerschapsboek.

Nu ben ik weer zwanger maar veel zieker dan de eerste keer. Ik kan het nu gewoon weg niet opbrengen dat geklooi met die ''stinkflessen''

Ik heb de eerste keer trouwens niet de urine op mijn werk verzameld, wel thuis.
    Ik zou het als je je niet te slecht voelt zeker aanraden! Ik vind het een beetje zwak vanmezelf dat ik het nu niet gedaan heb.
    Meld je wel snel aan, want juist de eerste weken zijn het belangrijkste!

groeten Elke

#3144147 Quote

hoihoi!

Als je je er maar even toe instaat voelt zou ik het doen!
    Ik heb mijn eerste zwangerschap meteen vermeld bij moeders voor moeders en mijn test was zo positief dat ik meteen mee mocht gaan doen, heb dit tot week 9-10 gedaan en toen begon mijn miskraam (was een tweeling, dus de miskraam kwam ook in fases….).

Al vrij snel was ik weer zwanger, maar de associatie met die flessen was nu niet zo goed meer, dus deze zwangerschap heb ik niet meegedaan, vanuit psychisch oogpunt dus…..maar de volgende keer als ik weer zwanger mocht zijn doe ik zeker weer mee.

Groetjes Rimke
    30 weken zwanger

#3144149 Quote

Ik heb het ook gedaan vanaf 6 weken, ik moest zelfs elke week de flessen daar brengen (20 kilometer rijden in totaal) MAAR als je zelf zo gelukkig bent geweest met een goede en snelle verwekking vind ik dat het minste wat je kan doen is andere mensen helpen!

#3144156 Quote

Hoi!

Ik heb ook meegedaan met Moeders voor Moeders vanaf een week of 6 en bracht de flessen naar een opvangpunt. Ik was het goed zat na 10 weken, maar ben wel blij dat ik een steentje heb kunnen bijdragen…
    Ik geloof niet dat ik het nog een keer zou doen….ik vond het behoorlijk stinken en onhandig dat je het op moet vangen (kwam ook meestal neit verder dan een fles of 2 per week). Bovendien loopt er dan een peutertje rond (hoop ik) dat daar allemaal aan kan zitten….
    Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3144163 Quote

Hallo dames,

Ik doe voor de 3e keer mee met moeders voor moeders. Ik heb in juni een dochter gekregen die door ivf is verwekt. Ik had het hormoon wat jullie uitplassen dus hard nodig. Ook nu ben ik weer zwanger dankzij ivf en  daarvoor ben ik iedereen die heeft geplast heel erg dankbaar!! Probeer het  te doen zou ik zeggen!! Enne de cadeautjes zijn inderdaad leuk!

x ing  

#3144177 Quote

Hai,

Ze maken er het medicijn pregnyl van. Dit is nodig in de beslissende fase van de ivf en kan helaas niet worden nagemaakt. Het is ook meteen het meest prijzige medicijn. (tijdens de ivf heb je 4 soorten). 1 zwembad vol is voor 1 vrouw medicijn. Er is dus een chronisch tekort aan.

Als je je aanmeld via internet staan ze niet meteen op de stoep hoor. Dit kan via moedersvoormoeders.nl. Ik kreeg dit keer weer 3 cadeautjes. Niet dat je het daarvoor doet en ik zeker niet gezien mijn ivf verleden maar het is wel leuk. Ze doen ook nog een zwangerschapstest (van tevoren even een beetje in een bekertje plassen) en die is plat dus leuk voor in je plakboek.

gr.Ing

#3144189 Quote

Hoi Hoi,

Ik doe voor de 2de keer mee aan moeders voor moeders. Vind het eigelijk heel normaal om mee te doen. Je helpt er een ander mee en het is een kleine moeite. Ik krijg 1x in de week 2 groene kratten met daarin 7 flessen (voor elke dag dus een nieuwe fles)  en de 1ste keer krijg je ook een grote witte kan om je urine op te vangen.

Groetjes

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct