Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Verdriet schadelijk voor de kleine?

• Auteur

Ik ben inmiddels in week 14 beland, maar tot nu toe nog niet echt  van de zwangerschap kunnen genieten.
    Twee weken terug is mijn tante overleden en  afgelopen week mijn buurvrouw.
    Gister ook nog eens te horen gekregen dat  mijn schoonmoeder huidkanker heeft.
    Alles lijkt wel tegerlijk te komen
    Mijn partner, vrienden en familie  zijn nu ongesrust over mij en  zeggen steeds denk goed om je zelf.
    Vind het zo lief dat ze  aan mij denken maar is verdriet schadelijk voor onze kleine?
    Hoorde dat als de moeder verdrietig is de baby dan ook, maar dat alleen stress schadelijk is.
    Heb nu het ergste wel achter de  rug hoop ik!
    Gelukkig nu eerst alleen nog maar leuke dingen om naar uit te kijken.
    Liefs jenny

#3144151 Quote

Volgens mij is verdriet niet schadelijk voor je kleintje hoor.
    Stress daar in tegen wel..
    Ik heb veel huilbuien maar is echt niet schadelijk!!.
    Maar als je het toch niet vertrouwd kun je het altijd aan je verloskundige vragen of je huisarts!!
    Ik wens je ook heel veel sterkte toe.
    Want niemand verdient het om zulk akelijge nieuws te horen of mee te maken!!
    veel succc met je zwangerschap..
    Groetjes JennY

#3144155 Quote

Hey Jenny,

Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk kan je er nu een beetje van gaan genieten. Over het algemeen kunnen die kleintjes echt behoorlijk wat hebben hoor. Ikzelf heb al 2 grotere kinderen en die hebben tijdens de zwangerschappen zoveel moeten doorstaan. Het zijn gezonde kinderen geworden zonder problemen.

Stress is idd niet zo goed maar ook dan nog kan een kleintje best wat hebben. Verdriet is beter om het juist te uiten hoor. Als je het opkropt heeft je kleintje er denk ik veel meer last van.

Ik wil je een hart onder de riem steken meid want ik heb het mezelf ook wel afgevraagd, ik heb de eerste 2 maanden van mn zwangerschap zo enorm veel verdriet en stress gehad dat ik me er zelf niet goed van voelde af en toe. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en zijn de omstandigheden gunstiger. Mn kindje doet het goed. Ben nu 15 weken zwanger en alles gaat prima.

Kop op meid, een overlijden is vreselijk, helaas kan je het niet tegenhouden! Hopelijk is die vorm van huidkanker bij je schoonmoeder eentje die goed te behandelen is. Probeer te genieten van je wonder ondanks alle zorgen. Ook voor jou gaat de zon weer schijnen! Enne lekker huilen op zn tijd hoor. Ik praat altijd maar tegen mn kindje en zeg dan sorry mama moet weer ff haha.

Kop op en sterkte!

Groetjes Petra

#3144174 Quote

Vervelend wat je allemaal in korte tijd doormaakt, sterkte. Is het schadelijk? Nee, volgens mij is dat niet het goede woord. Persoonlijk denk ik wel dat hoe minder stress jij hebt, het ook beter is voor het kindje in wording maar je bent nog in het begin van je zwangerschap dus zou ik me geen zorgen maken.  Het lijkt me idd belangrijk om goed voor jezelf te blijven zorgen. Uiten van je verdriet, erover praten is altijd beter als het binnen boord houden, dan komt er lucht!  En laat het de VK weten …

Sterkte! En het genieten van je zwangerschap komt vanzelf al hoef je ook niet te blaken van de roze wolken. Zo ervaar ik dat ook niet. Voor elke vrouw is de beleving heel persoonlijk. No worries.

Groetjes Esther

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct