Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

eisen aan baby kamer

• Auteur

hallo

ik zit met het volgende
    onze babykamer is niet zo groot.
    nu hadden we het bedje langs de verwarming en gordijnen staan
    niet er pal tegen aan maar wel in de buurt.
    nu lees ik overal dat het niet mag
    of mag het wel als je het niet te warm stookt in de kamer?

wie heeft dit probleem ook gehad?

ik vond persoonlijk zo het kamertje het best tot zijn recht komen maar ja als het niet mag het kindje is belangrijker dan de inrichting van de kamer.

we hebben weinig speel ruimte om het bedje en de commode te plaatsen

groetjes josje

30 weken en 2 dagen

#3144160 Quote

toen het alleen nog het wiegje was hadden wij het langs een muur staan, maar het ledikantje paste daar niet en dat staat nu voor de verwarming langs…. die hebben wij echter zeeeeeer zelden aan. En als die aan is, dan is dat ruim voor bedtijd zodat de radiator zelf niet heet meer is en het kamertje net van het koude af.

Sowieso is een warme kamer niet echt nodig…. misschien zal je de eerste periode nog eens de verwarming aan hebben als het kindje zich nog niet goed warm kan houden, maar vaak zijn kruiken en mutsje dan ook wel genoeg.

Een radiatorombouw is sowieso wel veilig natuurlijk ivm eventueel verbranden van handje/voetje, maar voor de warmte verandert dat dus niks…

De commode kan niet voor de radiator langs en dan het bedje op die plek?

groetjes,
    Marije

#3144161 Quote

Hai,

Omdat 18 graden de perfecte temperatuur is voor een baby heb je de verwarming niet vaak aan. Een radiatorombouw kan inderdaad de veiligheid verhogen als je hem toch aan wil hebben.

De gordijnen is echter een heel ander verhaal. Dat is wel degelijk gevaarlijk. Kindjes trekken gordijnen naar zich toe en raken erin verstrikt. Hijsen zichzelf uit bed met alle gevolgen van dien. Het bedje van onze dochter staat dus een flink stuk van de gordijnen af. Als je een geblindeerd rolgordijn voor het raam hangt, de gordijnen weghaalt en een radiatorombouw maakt dan ben je volgens mij klaar. Helaas zijn die rolgordijnen niet goedkoop. Maargoed zoals je zelf al zegt is veiligheid veeeel belangrijker.

lfs ing

#3144175 Quote

Hoi,

Ik heb mijn ledikantje ook zo staan, wel met iets ruimte er tussen. Geen radiator ombouw … en de gordijnen vallen tot de vensterbank.Ik denk dat je de temperatuur van de kamer goed in de gaten moet houden, niet te warm en idd 18 graden is voldoende dus dan zal je weinig stoken.

Persoonlijk maak ik me er niet druk over, verwacht niet dat ze gelijk in de gordijnen gaat hangen! anders kun je de gordijnen misschien met embrasses vast zetten of de rails aanpassen zodat je het gordijn naar een kant open doet …

Groetjes Esther

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct