Word abonnee

Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

Meepraten op het forum? aan bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct .

Medicijnen – ziekenhuis bevalling

• Auteur

Hallo iedereen,

Wie heeft er ervaring met het slikken van medicijnen en dat je hierdoor in het ziekenhuis moet bevallen?

Ik slik andidepressiva. Lichte vorm. Mocht er ook zwanger mee  worden. Ben aan het afbouwen, maar moet zo wie zo tot na de bevalling blijven slikken.
    Nu moeten we daarna 2 dagen blijven. Het kindje moet dan geobserveerd worden.

Weet iemand of je in het ziekenhuis je kindje op de kamer mag hebben?

#3144311 Quote

Hoi Marina,

dapper dat je dit topic plaatst. Ik heb er zelf ook ervaring mee en een hele hoop ellende over me heen gekregen van mensen die vinden dat je maar helemaal niet zwanger moet worden in zo'n situatie. Ik hoop dat dit soort commentaar jou bespaard blijft, het is voor jezelf al moeilijk genoeg allemaal.

Voor wat betreft jouw vraag, je kindje mag helaas niet bij jou op de kamer blijven. Hij/zij hoeft niet in de couveuse maar wordt wel geobserveerd en dat gebeurt op een aparte afdeling.   

Niet leuk dus. Ik heb hierdoor in overleg met mijn behandelaars besloten toch helemaal af te bouwen,   en ben bij dat dit is gelukt. Ik heb er toen wel andere begeleiding bijgekregen, en moest wel na de bevalling meteen weer beginnen ivm evt risico ppd. Het gaat  supergoed met mij en mijn kindje,

Ik hoop dat je vragen zijn beantwoord, zo niet, laat het dan even weten ok??

Groetjes van Rina

#3144361 Quote

Hoi,
    Bedankt voor de reakties. Ja ik had ook wel gelijk van,dat is ieder z'n eigen keuze en het is echt niet dat ik zwaar depressief bent ofzo. Soms heb je wel eens een steuntje in de rug nodig. Ik ben vanmorgen op controle geweest en moet nu pil vrij zijn met de bevalling. Dat het kindje al even zonder medicijnen is voordat het geboren wordt. Daarna moet ik weer gaan slikken… En dan zien we wel.

Nu hoor ik 2 dingen. Dat het niet op je kamer mag, en dat het wel mag.
    En stel dat het goed gaat zou j e dan ook eerder naar huis mogen?

Alvast bedankt hè.
    xx

#3144362 Quote

Ik slik anti depresiva (fluvoxamine die mag je blijven slikken tot en met de bevalling (er erna natuurlijk)

Het is soms beter om te blijven slikken als te stoppen, stoppen kan zorgen voor stress en kan een klein kindje betekenen (mijn nichtje was gestopt en die moest steeds in het ziekenhuis laten checken of haar kindje welgoed groeide)

Ik heb doorgeslikt en mijn kindje moet 3 dagen op de afdeling blijven (MAG DUS NIET in je kamer) je kindje word dan op de kinderafdeling in de gaten gehouden op rillen, goed eten, suiker, heel veel huilen e.d. (afkickverschijnselen)

Mijn kindje woog 4160 gram en is 2 weken te vroeg gehaald omdat het te groot werd (hollands welvaren dus) geen enkele afkick verschijnsel op de eerste dag een beetje onrustig zijn na…

Ik zeg dat dat het absoluut geen kwaad kan het enige minpunt kan zijn is dat je kindje 1-2 dagen onrustiger is verder kan het HELEMAAL Geen kwaad ik heb bij verschillende instanties nagevraagd ik had zelfs gewoon borstvoeding mogen geven (de eerste 24 uur afkolven, al was het huidige ziekenhuis daar niet echt voor)

Laat je absoluut niets wijsmaken een happy mama = een happy baby..

Het enige jammere vond ik wel dat het de eerste paar dagen wat ongezellig was maar door mijn ziekte heb ik juist beter kunnen herstellen (ik heb ME en slik antidepresiva omdat ik altijd moe ben en pijn heb)

#3144363 Quote
    quote: Marina03 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2008 11:58:06'));

Hoi,
    Bedankt voor de reakties. Ja ik had ook wel gelijk van,dat is ieder z'n eigen keuze en het is echt niet dat ik zwaar depressief bent ofzo. Soms heb je wel eens een steuntje in de rug nodig. Ik ben vanmorgen op controle geweest en moet nu pil vrij zijn met de bevalling. Dat het kindje al even zonder medicijnen is voordat het geboren wordt. Daarna moet ik weer gaan slikken… En dan zien we wel.

Nu hoor ik 2 dingen. Dat het niet op je kamer mag, en dat het wel mag.
    En stel dat het goed gaat zou j e dan ook eerder naar huis mogen?

Alvast bedankt hè.
    xx

ben ik nog even.

het verschilt denk ik wel per ziekenhuis (je kan dit alvast navragen daar) bij de meeste gevallen mag ie NIET eerder naar huis (geloof me ik heb hollands welvaren op de wereld gezet en amper ergens last van gehad maar die 2-3 dagen, hier was het 3 dagen MOETEN ze vol maken)

Ik vind het een slecht advies dat je gestopt moet zijn voor de bevalling (onnodige stress veroorzaker wat heb je eraan als je kindje te klein of te vroeg geboren word hierdoor??

Wat voor merk slik je?

#3144365 Quote

Hoi imd,

Toevallig slik ik ook Fluvoxamine!
    Ja ik baal er ook een beetje van dat ik af moet bouwen. Maar als ik merk dat het niet gaat, mag ik gelijk weer nemen hoor.

Ik wil ook heel graag borstvoeding geven. Mocht jij dan niet zelf je baby voeding geven de 1e dag, omdat je af moest kolven?!

Ik ga in Nieuwegein bevallen en daar schijnen ze een nieuw gebouw te hebben: alNatal en volgens mij gaat het daar redelijk positief aan toe als ik zo op hun site kijk.

Bedankt alvast. Fijn dat er iemand is die hetzelfde geslikt heeft. Ben je nu ook zwanger?

Lees ook: Zwanger, en nu?
    #3144366 Quote

Hoi,

het advies om wel of niet af te bouwen voor de bevalling is voor iedereen verschillend. Ik was niet zwaar depressief en wilde zo graag afbouwen omdat ik mijn kindje na de bevalling per se bij me wilde hebben. Ik heb aan het ziekenhuis en de vk gevraagd of het echt niet anders kan (kindje wel bij mij) maar ze hebben hier een beleid en dan moet je kindje minimaal 48 uur ter observatie blijven.

Ik mocht zelfs thuis gaan bevallen, ik ben nl. gestopt in week 35 en na 4 weken medicijnvrij mag je thuisbevallen.

Maar ik kan ook goed begrijpen dat het niet altijd kan dat je kunt stppen, en dan is het inderdaad belangrijker dat je goed in je vel zit. Voor jou en je kindje.

Hoeveel weken ben je nu zwanger? En is het je eerste kindje?

Groetjes van RIna

#3144368 Quote

Oh, ik lees nu net je berichtje Marina. Heeft elkaar gekruist….
    Waarom MOET je afbouwen? Uit je reactie denk ik te merken dat je er zelf niet achterstaat?

Dat is toch wel belangrijk hoor.

Liefs Rina

#3144369 Quote

Hoi Rina,

De psy. zei dat het beter was dat het kindje medicijnvrij was ivm afkickverschijnselen.
    Maar ik dacht dat ik daarom dus in het ziekenhuis moest bevallen, dat ze daar op letten.

Ik vind het nu toch al een spannende tijd net zo voor de bevalling en de veranderingen die gaan komen, daarom heb ik wel even zoiets van ,help..

Maar goed, ik wacht wel af hoe het gaat.

Het is mijn 1e kindje. Spannend hoor..

Ik denk dat ik nog even ga bellen naar het ziekenhuis, wat precies de regels zijn. Want met het gesprek afgelopen week heb ik er niet aan gedacht om zulke dingen te vragen, helaas.

Groetjes Marina

Meepraten op het forum? bij Ouders van Nu. Heb je al een account dan kun je direct